Ceronav a organizat un număr record de cursuri pentru marinarii români și străini, în anul 2021 (I)

2440
1

Articole de la același autor

• Interviu cu Ovidiu Cupșa, directorul general al Centrului Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV și ambasador maritim IMO





- Domnule director, dintre toți profesioniștii de pe planeta Pământ, numai navigatorii trebuie să învețe toată viața, să parcurgă o mulțime de cursuri și să dea periodic examene, până în pragul pensiei. De ce?

- În principiu, în toate profesiile cu un grad înalt de calificare, cum este cea de navigator, este nevoie de această pregătire continuă. Profesia de navigator are și un specific aparte față de celelalte profesii. Dacă în majoritatea profesiilor există standarde naționale, în cea de navigator există standarde la nivel global. Marinarii din întreaga lume navigă în flota mondială, în echipaje multinaționale, pe navele companiilor multinaționale, iar practicile de navigație trebuie să fie armonizate. Responsabilitatea navigatorilor este uriașă. O navă costă zeci sau sute de milioane de euro, iar marfa transportată valorează alte sute de milioane de euro. Dar în primul rând trebuie protejată viața oamenilor de la bord. Adăugați la toate acestea problemele ce decurg din complexitatea unei nave. Să nu uităm că nava reprezintă cea mai complexă construcție realizată de societatea omenească. O navă este un uriaș computer. Procesele de operare și management al navei necesită un volum mare de cunoștințe și de deprinderi. Toate aceste cerințe obligă navigatorii să se pregătească continuu, să obțină reconfirmarea dreptului de liberă practică. O dată la cinci ani, navigatorii trebuie să se întoarcă la școală, pentru a obține deprinderile și tehnicile necesare operării în siguranță a navelor, pentru a-și perfecționa cunoștințele legate de noile practici și de noile tehnologii de la bord.




- Câți navigatori au frecventat, în anul 2021, cursurile organizate de Ceronav?

- În anul 2021, în condițiile pandemiei, Ceronav a organizat un număr record de cursuri: peste 30.000. Având în vedere faptul că un cursant participă la două sau mai multe cursuri, estimez că peste 10.000 de navigatori au participat la cursurile organizate anul trecut. A fost un efort uriaș. Din cauza măsurilor sanitare, cursurile teoretice s-au desfășurat în sistem on-line. În cazul instruirii practice, dacă în trecut grupele erau alcătuite din 20 de persoane, în prezent suntem nevoiți să organizăm grupe mai mici, cu păstrarea distanței de protecție sanitară.



- Câți cursanți femei ați pregătit în anul 2021?

- Mai întâi trebuie să vă spun că, în prezent, în flota mondială, ponderea personalului navigant feminin este de circa 3%. Marea lor majoritate lucrează ca personal auxiliar pe navele de croazieră. Personalul de siguranță feminin din flota mondială se ridică la aproximativ 1%. Marinăria nu se dovedește o profesie prea atractivă pentru doamne și domnișoare. În țara noastră, conform evidențelor Autorității Navale Române, sunt 2.514 de femei navigatori, din care 75% fac parte din personalul auxiliar al navelor de croazieră. Revenind la întrebarea dumneavoastră, vă voi prezenta următoarea statistică: în anul 2017 au participat la cursurile Ceronav – 431 de navigatori femei, în 2018 – 401, în 2019 – 426, în 2020 – 290, în 2021 – 364, iar în primele două luni ale anului 2022 – 113.





- Există vreo diferență între navigatorii femei și navigatorii bărbați din punct de vedere al competențelor profesionale?

- Ha, ha! Nu există nicio diferență! Dimpotrivă! În multe situații, femeile sunt mai riguroase, mai serioase. Toate semnalele pe care le avem de la organizațiile internaționale, de la comandanții de nave, de la cursanții noștri și de la companiile de crewing spun același lucru: nu există nimic care să facă diferența între femeile și bărbații navigatori din punct de vedere al competențelor! (Va urma) 



Comentează știrea

ascutescuu
2 martie 2022
cupșa slugoiul cel viteaz

Puiul de TORTIONAR rahila isi bate joc de populatie,el ne tine cu botnite la interior si cu stare de alerta ca sa poate pnl eprele sa fure.bratianul a fost un tradator si ucigas el era ministru de interne in 1907 cand a dat ordin sa traga in taranii nevinovati. Ca el sunt toti pnl eii Acest individ cupșa a pus stapinire pe ceronav si a INTERZIS navigatorilor sa participe la cursurile obligatorii pntru ca nu sunt intepati cu serul experimental a lui arahat (pnl ist si el). Trebuie schimbat de urgenta din functie .

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5395 secunde