Aveţi grijă de sănătatea coloanei vertebrale! Controlaţi-vă postura

151
Aveţi grijă de sănătatea coloanei vertebrale! Controlaţi-vă postura - fondcoloana1-1651237250.jpg
Pentru a evita problemele legate de sănătatea coloanei vertebrale, înainte de toate este important să mențineți în permanență o postură corectă. Doar în acest fel puteți evita durerile cervicale sau le ameliorați pe cele deja existente.

Vi se întâmplă ca uneori să vă mișcați anevoios gâtul, după ce ați făcut un efort mai mare sau mișcări prost executate? Din păcate, în acea zonă se află vertebrele cervicale, originea durerii pe care o simțiți. Cum se tratează problemele cervicale? Atât pentru a preveni, cât și pentru a ameliora disconfortul, este bine să cunoașteți importanța menținerii unei bune posturi, precum și câteva informații specifice despre coloana cervicală. Potrivit dr. Daniela Trofimov, zona cervicală presupune un set de șapte vertebre care sunt situate în partea cea mai înaltă a coloanei vertebrale, adică la nivelul gâtului. Mai departe, fiecare disc osos este conectat la celălalt prin intermediul unor articulații. Distanța dintre ele este ocupată de discurile intervertebrale. Aceste oase sunt cele mai mici din regiune și se mișcă datorită ligamentelor, adică sunt mai mult decât importante, pentru că au scopul de a susține mișcările capului.
 

„Cel mai des se întâmplă ca durerea cervicală să fie localizată în zona gâtului, dar poate radia și spre spate sau umeri, deoarece sistemul este interconectat. Acest lucru limitează buna funcționare a fiecărui os și vertebră și nu le permite oamenilor să se miște în mod corect. De obicei, capul nu poate fi întors într-o parte sau apar dureri ascuțite. În cele mai severe cazuri, această durere apare împreună cu furnicături, amorțeală, amețeli sau dureri de cap. Deseori, durerile cervicale se manifestă ca urmare a unei mișcări prost executate, a unei posturi greșite susținute perioade lungi de timp și a dormitului pe o saltea de proastă calitate sau deteriorată. 


Alte cauze posibile sunt: executarea bruscă a uneia sau mai multor mișcări, supraefort atunci când încercați să ridicați unul sau mai multe obiecte, ecranul computerului poziționat prea sus sau prea jos, răsucirea sau întoarcerea rapidă a gâtul în timp ce faceți un anumit tip de exercițiu sau încercați să vă întindeți”, a subliniat medicul.

Alți factori de luat în considerare: stil de viață sedentar, tensiune emoțională, obezitatea și supraponderalitatea, osteoartrita cervicală și slăbiciunea musculară, dureri cronice și netratate de gât, umeri și spate. 


Aşa că, dacă sunteți predispuși la dureri de gât, umeri sau spate, trebuie să fiți foarte atenți la modul în care stați, mergeți sau dormiți. De asemenea, încercați să faceți coloana vertebrală să urmeze linia imaginară a gravitației care străbate corpul din cap până în picioare. Nu arcuiți spatele și nu îndoiți gâtul. Aveți grijă la postura umerilor, deoarece generează multă tensiune în zonă. Poziția ideală se realizează prin strângerea abdomenului și alinierea coloanei vertebrale cu spatele; în același timp, umerii ar trebui să fie ușor înapoi.

Dacă durerea de gât apare din cauza unor probleme emoționale, trebuie să abordați totul cu calm, să analizați situațiile și să căutați ajutor dacă este necesar



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5526 secunde