Cine ne scapă de hârburi? Curse contracronometru pe viaţă şi pe moarte cu ambulanţe vechi şi uzate

5304

Articole de la același autor

La ora actuală, parcul auto al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Constanţa este format şi din autovehicule mai noi (care datează din 2019), dar şi vechi, destule, care sunt uzate şi cu mulţi kilometri la bord. Cu toate că întreţinerea lor este scumpă, iar personalul se chinuie zilnic cu ele, chiar şi aşa acestea se deplasează la solicitări, pentru că bolnavul este prioritar, iar viaţa lui este foarte importantă şi trebuie salvată.





Pe lista de probleme pe care sindicaliştii din cadrul Ambulanţei le-au semnalat în cadrul protestului organizat luna trecută, din capitală, una dintre acestea se referă la numărul insuficient de maşini cu care se lucrează pe teren. „Când se defectează una, când i se strică alteia targa, monitorul. Altele, în schimb, au un milion de kilometri la bord şi nu mai rezistă. Este adevărat că avem şi ambulanţe noi, dar şi vechi, iar noi trebuie să ne descurcăm cu toate”, a precizat vicepreşedintele sindicatului Ambulanţei, Mihaela Modjes.

Ea a precizat că sunt maşini din parcul auto cu scaunele rupte, unele cu centuri de siguranţă stricate. „La unele nu merge căldura, nu se închid uşile, plouă înăuntru. Ne este foarte greu să lucrăm cu ele, mai ales că la unele nu se mai încarcă aparatura, dar trebuie să ne descurcăm, indiferent de situaţie. Problemele le avem, în special, cu maşinile vechi, dar şi cu cele noi, care tot sunt de trei ani în circulaţie, acestea fiind primite în anul 2019. Cele mai vechi maşini le avem din 2007 şi încă ne deplasăm la bolnavi cu ele, dar când este una în service, când alta. Din fericire, nu ne-am confruntat cu situaţii în care să nu mai pornească aparatura şi dacă ne-am confrunta cu astfel de cazuri se cheamă rapid alte echipaje în sprijin”, a declarat pentru „Cuget Liber”, Mojdes.



În concluzie, deşi unele maşini sunt vechi, cu perioada de casare depăşită, tot gonesc zi de zi, pe străzi, pentru a salva vieţi, iar personalul depune toate eforturile să îşi facă treaba exemplar. Având în vedere faptul că perioada de casare este de şase ani, este clar că multe dintre mașini sunt mai mult decât depăşite şi, evident, cu sute de mii de kilometri la bord. Mai mult decât atât, iarna a început să-şi intre în drepturi, sărbătorile bat la uşă, deci este posibil ca, în perioada imediat următoare, ambulanţierii să se confrunte cu şi mai multe cazuri decât au acum (în jur de 300 pe 24 de ore).

Şi cum cartierele Constanţei sunt pline de porţiuni pe care se lucrează pentru modernizarea reţelei termice, nu este de mirare că piesele de caroserie cedează pe rând. Cum spuneam, chiar şi aşa, maşinile au o misiune clară, aceea de a pleca în curse contracronometru pe viaţă şi pe moarte.



Referitor la această situaţie, directorul SAJ, Monica Iacob, ne-a declarat că Ambulanţa este pregătită pentru iarnă, cu materiale sanitare, medicamente, personal. „Mai avem probleme cu unele maşini din parcul auto, dar încercăm să le ţinem pe linia de plutire, le reparăm când este nevoie. Un parc învechit aduce şi cheltuieli suplimentare. În prezent, avem 78 de maşini, din care şapte ambulanţe de tip C, destinate intervenţiilor de urgenţă la cel mai înalt nivel şi transportului medical asistat al pacientului critic”, a adăugat aceasta.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5285 secunde