Directorul RAJDP Constanţa, Aurelian Acsinte: "Unii angajați sunt într-o stare permanentă de lehamite"

5952
2
Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri (RAJDP) Constanţa este o unitate care se află în subordinea Consiliului Județean Constanța (CJC) și are în administrare rețeaua de drumuri județene. Instituţia are 308 angajaţi şi a intrat în insolvență încă de acum șapte ani, motiv pentru care s-a impus luarea unor măsuri atât în privința reducerii cheltuielilor, cât și a creșterii productivității.



Drept urmare, conducerea a implementat o strategie prin care se dorește refacerea întregii rețele de drumuri județene, grav afectate de lipsa investițiilor din ultimii ani. De curând, însă, mai mulţi angajaţi au avut o poziție dură față de actuala conducere, cât şi la adresa CJC. Ce se întâmplă, de fapt, la RAJDP Constanţa? Directorul regiei, Aurelian Acsinte, susține că după implementarea organigramei și în urma unei analize amănunțite a constatat necesitatea unei regândiri a acesteia, raportat la nevoile regiei, fapt pentru care a procedat la demararea revizuirii tuturor documentelor de reglementare. Aici ne referim la organigramă, statul de funcții, procedurile operaționale etc, astfel încât acestea să fie corelate atât între ele, cât și cu specificul activității, pentru a fi eliminate orice fel de disfuncționalități.

„Principalele probleme cu care ne confruntăm: în primul rând, nu există un management al documentelor, nu există proceduri operative, analize financiare şi nu există nimic digitalizat. De ce? Pentru că nu au fost făcute niciodată. În momentul în care am început să fac acest lucru, eu fiind numit director abia pe 24 decembrie 2021, oamenii au considerat că exagerez și este mai bine să funcționăm cu registrele de un metru pătrat și creionul chimic de pe vremea lui Ceaușescu. În plus, la RAJDP nu există un control inter-managerial, totul este făcut pe hârtie. Este o inerție individuală, împământenită și, dacă le arăți că lucrurile pot funcționa și altfel, nu eşti privit bine, nu se poate. Am început să sun chiar la Curtea de Conturi, să facă inclusiv un control, pentru că nu mai pot avea încredere în unii angajați. Nu spun că oamenii sunt incompetenți, dar unii sunt într-o stare permanentă de lehamite şi se pare că așa lucrează cel mai bine. Desigur, angajații au cerut și majorări de salarii, dar eu nu sunt de acord să le dau, neavând indicii de performanță reali. Mai mult decât atât, pentru că sunt făcute niște achiziții pe care eu nu înțeleg cum se realizează, am început să fac niște comisii de cercetare disciplinară, pe care eu le văd normale, pentru a vedea unde sunt probleme. Atenţie, însă! Cercetarea disciplinară nu înseamnă că dau un om afară, ci că am depistat o greșeală și trebuie îndreptată eroarea respectivă, dar acești oameni sunt apocaliptici. Dacă le arăți luminița de la capătul tunelului, ei încearcă să te convingă, de fapt, că este trenul”, a declarat directorul, pentru „Cuget Liber”.

Ce se întâmplă cu achiziţiile?

De asemenea, afirmațiile cu privire la faptul că vremea este frumoasă și stația de asfalt nu este încă pusă în funcțiune şi că nu se dă drumul documentaţiilor de achiziții de piese materiale şi servicii sunt nefondate, precizează managerul. „Acestea nu numai că sunt nefondate, dar sunt şi autoincriminatorii, atât timp cât activitatea de achiziții în cadrul regiei nu se desfășoară conform unei proceduri care să reglementeze modalitatea și termenul de soluționare a tuturor documentelor parte componentă a dosarului de achiziție. Mai departe, modul de lucru generează mari întârzieri în procesul de achiziție, reluări repetate de proceduri. Mai mult decât atât - a subliniat managerul -, în mod repetat documentațiile nu conțin toate elementele obligatorii în ceea ce privește respectarea prevederilor legale sau conțin date eronate, iar procedurile sunt contestate”, a explicat acesta.

În ceea ce priveşte autovehiculele şi utilajele de construcţii defecte, unele dintre ele se află în reparaţii, conform rapoartelor cerute şi ataşate, din anul 2020, 2021, iar cele care se află în reparaţie din lunile martie, aprilie, mai nu au fost diagnosticate în perioada de iarnă ori au fost reparate cu piese ieftine, piese second- hand sau piese after market. Acsinte a adăugat că există referate de necesitate din luna ianuarie în privinţa pieselor care nu au fost achiziţionate nici până în prezent. De asemenea, există o petiţie semnată de 44 de salariaţi, care semnalează diferite probleme. „Este interesant cum această petiţie a fost întocmită după ce am început implementarea monitorizării, evaluării şi controlului activităţii şi este semnată exact de persoanele care fac subiectul unei comisii disciplinare aflate în curs de desfăşurare, persoane cărora li s-au solicitat rapoarte de activitate, note justificative”, a completat directorul.

Mai grav, a mai spus el, la acest moment, în cadrul RAJDP Constanța, cele mai multe standarde obligatorii nu sunt implementate, iar cele câteva elaborate anterior necesită o revizuire considerabilă. În scopul de a debloca situația constatată, prin decizia directorului general a fost constituită, de curând, o nouă comisie de monitorizare, coordonare și îndrumare metodologică a implementării și/sau dezvoltării sistemului de control intern/managerial. 



Comentează știrea

alina
19 mai 2022
rajdp

rajdp este in faliment

Paun
7 iunie 2022
Se fura ca in codru

La cea mai mare sectie din judet, respectiv sectia Topraisar se fura agregate si motorina ca in codru. Domule director puneti tunurile pe ei ca fura motorina de zici ca au peco acasa. Stie si Politia din Topraisar si toata lumea. O sa vedeti ca deveniti eficienti.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6032 secunde