Psiholog Gabriela Bratu: "Pentru un creier afectat de adicția de dispozitive, adrenalina este mare"
440
Articole de la același autor
Nu rămâneți indiferenți! Continuă campania "Adoptă un cățel!"
17 Octombrie 2023
Legislația-i pentru fraieri? "Otrăvurile" din chioșcurile şcolilor se vând profitabil
08 Octombrie 2023
Garda de Mediu Constanța te invită la acțiunea de igienizare a lacului Tăbăcărie!
08 Septembrie 2023
Povestea unei mame care a reușit să scape dintr-o căsătorie toxică. "Copiii sunt pe primul loc"
27 Septembrie 2023
Lacul Techirghiol, răpus de arșiță. Trebuie să se intervină sau nu?
28 Septembrie 2023
Școala Postliceală Sanitară FEG Constanța
a găzduit, miercuri, activitatea extrașcolară intitulată „Influența negativă a
surselor social- media asupra copiilor și tinerilor”, eveniment moderat de
către psihologul Gabriela Bratu. La activitate a fost prezent și profesor
psihopedagog Cornelia Mareș Panait, care a coordonat evenimentul.
În debutul evenimentului, Cornelia Mareș a prezentat cursanților subiectul principal al întâlnirii și scopul acțiunii.
„Psiholog Gabriela Bratu este invitată astăzi să facem activitatea despre care vorbim, legată de influența negativă pe care o au jocurile și tot ce înseamnă internetul în viața copiilor și tinerilor din ziua de astăzi. Din punctul meu de vedere, este o problemă, o situație care ne privește pe toți. Ne lovim de ea în fiecare zi și cred că ar trebui să fim informați, să știm cum să o abordăm, cum să ne raportăm noi la această situație și să știm cum să găsim soluții. Îmi pare bine că elevii sunt într-un număr atât de mare și sper să mai avem astfel de colaborări cu doamna psiholog”, a declarat Cornelia Mareș.
Într-un cadru interactiv, psihologul Gabriela Bratu le-a vorbit cursanților despre proiectul „Din grijă pentru copii” și beneficiile sale pe care mulți nici nu le cunosc. „Sunt psiholog clinician și psihoterapeut. Cei mai mulți dintre clienții mei sunt oameni care suferă de diverse dependențe sau familii care au, din păcate, în componență, membri ce suferă din aceste cauze. Din 2015 lucrez cu această tipologie de clienți. A fost dezvoltat un program «Din grijă pentru copii». Cazurile de copii cu probleme emoționale din păcate a explodat, iar Guvernul a făcut un lucru bun și s-a gândit la probleme de acest gen. Pe internet puteți găsi psihologi care sunt înscriși în program. În Constanța avem norocul să fie mulți psihologi care s-au înscris. Programul pune la dispoziție zece ședințe gratuite”, a precizat psihologul.
În continuare, cursanții au fost întrebați ce înseamnă adicție, iar părerile au fost împărțite, ca psihologul să explice, pe larg, etapele unei dependențe.
„Ce înseamnă adicție sau dependență? Pierderea controlului, petrecerea timpului într-un comportament, în ciuda consecințelor oamenii alegând să consume în continuare. Deci pierd foarte mult timp numai pe acel tip de comportament, apare și izolarea socială. Un alt indicator este toleranța. Pentru substanțe, este ușor de observat. Pe partea de tehnologie, de dispozitive, de comportament de genul acesta, elementul important este timpul. Îi este suficient copilului să stea 15 minute pe telefon sau pe tabletă, în timp au nevoie de și mai mult, și mai mult. Asta înseamnă că îi crește toleranța, pentru că are nevoie de mai mult timp. Din păcate, dacă ei încep pe partea de dispozitive de jocuri sau în diverse conversații, tind ca mai departe să se ducă pe jocuri de noroc. S-au făcut studii și s-a văzut că pentru un creier afectat de adicția de dispozitive, adrenalina este mare. Cele care au componenta aceasta de adrenalină pot duce către jocuri de noroc. La nivel de creier, din păcate se văd similarități. Un copil sau adolescent care stă foarte mult pe jocuri de genul acela gândește la fel ca acela ce practică jocuri de noroc”, a mai specificat specialista.
În cadrul evenimentului, sub atenta supraveghere a profesorului Cornelia Mareș și al directorului școlii, Elena Rădulescu, Gabriela Bratu a dezbătut cu toți cursanții din sală subiecte precum comportamentele copiilor la școală, utilizarea telefonului pentru teme sau doleanțele acestora atunci când văd telefoane performante la colegi.
Plecând de la valorile Școlii Postliceale FEG, care pun accent pe învățarea permanentă, pe calitatea actului educațional și mai ales pe nevoile și cerințele individuale și de grup ale societății, au fost discutate aspecte foarte interesante. În cadrul discuțiilor interactive, s-au dat multe exemple din viața de zi cu zi, cu mărturii delicate ale unor experiențe personale care pot schimba radical vieți.
Alături de Gabriela Bratu, cursanții prezenți au punctat importanța familiei și a mediului în care se dezvoltă un copil sau adolescent, ținând cont de faptul că adulții ar trebui să fie un model.
În debutul evenimentului, Cornelia Mareș a prezentat cursanților subiectul principal al întâlnirii și scopul acțiunii.
„Psiholog Gabriela Bratu este invitată astăzi să facem activitatea despre care vorbim, legată de influența negativă pe care o au jocurile și tot ce înseamnă internetul în viața copiilor și tinerilor din ziua de astăzi. Din punctul meu de vedere, este o problemă, o situație care ne privește pe toți. Ne lovim de ea în fiecare zi și cred că ar trebui să fim informați, să știm cum să o abordăm, cum să ne raportăm noi la această situație și să știm cum să găsim soluții. Îmi pare bine că elevii sunt într-un număr atât de mare și sper să mai avem astfel de colaborări cu doamna psiholog”, a declarat Cornelia Mareș.
Într-un cadru interactiv, psihologul Gabriela Bratu le-a vorbit cursanților despre proiectul „Din grijă pentru copii” și beneficiile sale pe care mulți nici nu le cunosc. „Sunt psiholog clinician și psihoterapeut. Cei mai mulți dintre clienții mei sunt oameni care suferă de diverse dependențe sau familii care au, din păcate, în componență, membri ce suferă din aceste cauze. Din 2015 lucrez cu această tipologie de clienți. A fost dezvoltat un program «Din grijă pentru copii». Cazurile de copii cu probleme emoționale din păcate a explodat, iar Guvernul a făcut un lucru bun și s-a gândit la probleme de acest gen. Pe internet puteți găsi psihologi care sunt înscriși în program. În Constanța avem norocul să fie mulți psihologi care s-au înscris. Programul pune la dispoziție zece ședințe gratuite”, a precizat psihologul.
În continuare, cursanții au fost întrebați ce înseamnă adicție, iar părerile au fost împărțite, ca psihologul să explice, pe larg, etapele unei dependențe.
„Ce înseamnă adicție sau dependență? Pierderea controlului, petrecerea timpului într-un comportament, în ciuda consecințelor oamenii alegând să consume în continuare. Deci pierd foarte mult timp numai pe acel tip de comportament, apare și izolarea socială. Un alt indicator este toleranța. Pentru substanțe, este ușor de observat. Pe partea de tehnologie, de dispozitive, de comportament de genul acesta, elementul important este timpul. Îi este suficient copilului să stea 15 minute pe telefon sau pe tabletă, în timp au nevoie de și mai mult, și mai mult. Asta înseamnă că îi crește toleranța, pentru că are nevoie de mai mult timp. Din păcate, dacă ei încep pe partea de dispozitive de jocuri sau în diverse conversații, tind ca mai departe să se ducă pe jocuri de noroc. S-au făcut studii și s-a văzut că pentru un creier afectat de adicția de dispozitive, adrenalina este mare. Cele care au componenta aceasta de adrenalină pot duce către jocuri de noroc. La nivel de creier, din păcate se văd similarități. Un copil sau adolescent care stă foarte mult pe jocuri de genul acela gândește la fel ca acela ce practică jocuri de noroc”, a mai specificat specialista.
În cadrul evenimentului, sub atenta supraveghere a profesorului Cornelia Mareș și al directorului școlii, Elena Rădulescu, Gabriela Bratu a dezbătut cu toți cursanții din sală subiecte precum comportamentele copiilor la școală, utilizarea telefonului pentru teme sau doleanțele acestora atunci când văd telefoane performante la colegi.
Plecând de la valorile Școlii Postliceale FEG, care pun accent pe învățarea permanentă, pe calitatea actului educațional și mai ales pe nevoile și cerințele individuale și de grup ale societății, au fost discutate aspecte foarte interesante. În cadrul discuțiilor interactive, s-au dat multe exemple din viața de zi cu zi, cu mărturii delicate ale unor experiențe personale care pot schimba radical vieți.
Alături de Gabriela Bratu, cursanții prezenți au punctat importanța familiei și a mediului în care se dezvoltă un copil sau adolescent, ținând cont de faptul că adulții ar trebui să fie un model.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 25 Februarie 2020
Vineri, 05 Noiembrie 2021
Vineri, 06 Martie 2020
Miercuri, 08 Ianuarie 2020
Joi, 19 Decembrie 2019
Luni, 30 Iunie 2014
Sâmbătă, 21 Decembrie 2013
Miercuri, 04 Decembrie 2013
Joi, 11 Octombrie 2012