Schimbări cerute de constănțeni în proiectul Pieței Urbane. "Autogara să aibă legătură subterană cu peronul Gării"

2405
1

Articole de la același autor

Constănțenii doresc ca și Autogara Sud să fie cuprinsă în planurile de reamenajare din zona Gării Constanța, odată cu realizarea viitoarei Piețe Urbane, și să fie reabilitată fațada blocului MTTC. La rândul lor, deținătorii terenurilor propuse spre expropriere și-au exprimat dezacordul față de intenția autorității locale de a demola construcțiile dinspre Șoseaua Mangaliei, considerând că pot fi găsite alte soluții pentru ca pe terenurile respective să fie oferite servicii de alimentație publică și comerț. Acestea sunt câteva dintre opiniile transmise Primăriei Constanța, în cadrul consultării publice privind Planul Urbanistic Zonal pentru viitoarea Piață Urbană.





Reprezentanții Primăriei Constanța au publicat, pe 12 aprilie, Raportul informării și consultării publicului cu privire la Planul Urbanistic Zonal – „Amenajare Piață Urbană Gara Constanța”. Intenția consultării publicului a fost anunțată din iulie 2022, documentația de urbanism a putut fi consultată din februarie 2023, iar pe 10 martie 2023 a fost organizată o dezbatere publică, la care au participat atât reprezentanți ai Direcției Generale Urbanism și Patrimoniu, Direcției Gestionare, Îndrumare și Sprijin Comunitar, ai elaboratorului PUZ-ului, SC Pro Sign Design SRL, cât și constănțenii interesați, persoane fizice și juridice.

Atât în cadrul dezbaterii, cât și prin mijloacele de comunicare puse la dispoziție de primărie, au fost transmise mai multe opinii și recomandări. Dintre acestea, remarcăm părerile care arată că sunt necesare „sistematizarea zonei, eliminarea vaporașului, demolarea chioșcurilor din zonă, notificarea asociațiilor de proprietari în vederea renovării blocurilor din zonă, în special blocul MTTC”. Un alt constănțean subliniază necesitatea menținerii tuturor celor patru treceri de pietoni de la intersecția dintre străzile Theodor Burada și Ferdinand, în vreme ce alți petenți și-au exprimat dezacordul cu privire la regimul de înălțime al clădirii administrative, care „să nu depășească 15 metri în lungime, 4 metri înălțime, să fie construită în proporție de 90% din sticlă, iar între aceasta și bloc să fie amenajat un spațiu verde cu bănci”.

Proprietarii terenurilor și construcțiilor propuse spre expropriere au transmis, la rândul lor, adrese primăriei, prin care au arătat că „propunerile PUZ implică exproprierea și demolarea imobilelor, existând cel puțin trei variante de realizare a obiectivelor propuse spre PUZ, fără a fi necesară exproprierea imobilelor”, astfel încât să fie desfășurate activități de comerț, alimentație publică și servicii.

Se impun remarcate și propunerile de a fi reamenajată Autogara Sud, „unde ar putea fi amplasate parcarea de lungă durată, stațiile de încărcare a autobuzelor electrice, capul de linie al traseelor” sau „autogara să aibă legătură subterană cu peronul gării și zone de restaurante” și „construirea unei zone subterane și supraterane cu restaurante, magazine, farmacii, care să aibă legătură cu gara, peronul, parcarea, autogara și stația de autobuze CT Bus, construirea unui minimall, a unui hotel de capacitate medie”.





Răspunsurile elaboratorului PUZ-ului către cetățeni

În urma analizării opiniilor și recomandărilor transmise, elaboratorul PUZ-ului a transmis următoarele răspunsuri, consemnate în raportul autorității locale: „Pe parcursul elaborării documentației PUZ, s-a propus diminuarea înălțimii parcării de lungă durată de la 2S+P+5E la S+P+3E, ținând cont de studiul de trafic (necesar de 290 de locuri de parcare). S-a propus și amplasarea la parterul clădirii parcării a unor spații cu funcțiuni mixte – casă de bilete, spațiu așteptare, funcțiuni complementare, parte din spațiile care au fost diminuate din imobilul administrativ să fie mutate în zona parcării etajate. În cadrul RLU au fost introduse recomandările petenților pentru realizarea pe clădirea parcării etajate a fațadelor înverzite, amenajarea de spații verzi pe acoperiș, folosirea panourilor fotovoltaice atât pentru iluminarea parcării, cât și pentru zonele din piața urbană”.



Amenajarea unei zone subterane extinse, „regândită” din cauza costurilor

De asemenea, elaboratorul planului urbanistic a mai precizat că „în cadrul proiectului, faza PUZ, nu se aduc modificări în privința intersecției str. Th. Burada cu bd. Ferdinand, fiind păstrată trecerea de pietoni de pe str. Th. Burada. Accesul subteran către parc a fost propus ținând cont de pasajul existent în zonă (Șos. Mangaliei), fiind doar o extensie a celui existent, pentru a diminua costurile investiției. Legăturile subterane propuse nu pot fi implementate din cauza rețelelor edilitare existente în subteran în toată zona din fața gării. O zonă subterană cu amenajarea funcțiilor complementare funcțiunii gării a fost analizată, dar din cauza costurilor ridicate a fost regândită”.



Ce soartă va avea Autogara Sud?

Pe baza observațiilor transmise de cetățeni, clădirea administrativă va fi redimensionată, fiind micșorată și diminuat regimul de înălțime de la S+P+1E la Parter cu maximum 5 metri înălțime, „astfel încât să nu aducă prejudicii în privința însoririi pentru blocul MTTC”. „A fost instituită o retragere de 20 metri față de blocul de locuințe și introdusă obligativitatea amenajării spațiului verde dintre cele două clădiri, cu introducerea interdicției de construire pe această zonă verde”, se mai precizează în raport.

Totodată, „se va introduce în cadrul proiectului recomandarea de a se reabilita fațada blocului MTTC”, dar amenajarea zonei de acces către oficiul poștal și aprovizionarea spațiilor comerciale de la parterul blocului MTTC nu intră în zona de reglementare a PUZ-lui; cum nici reamenajarea Autogării Sud nu a fost cuprinsă în cadrul proiectului actual.

Raportul respectiv este semnat de arhitectul șef Dan Petre Leu și inspector Simina Stăiculescu, persoana responsabilă cu informarea și consultarea publicului. 



Comentează știrea

Ion
18 aprilie 2023
Primarie

In cel mai bun caz va fi un kitsch.

Pagina a fost generata in 0.5999 secunde