Pandemia a schimbat „geografia” litoralului:

Turiștii vor scoate mai mulți bani din buzunare, indiferent de stațiunea aleasă

1466
Vara bate la uşă şi nu a mai rămas prea mult timp până când litoralul se va umple de turişti. Sunt pregătite, însă, hotelurile sau pensiunile să îşi întâmpine oaspeţii? Le vor putea asigura turiștilor confortul de care au nevoie? Sunt ofertele de preţ rezonabile? La toate aceste întrebări a răspuns vicepreședintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Adrian Voican, prezent în cursul zilei de vineri, 27 mai, la Constanţa, în cadrul unei conferinţe de presă.





Se pare că perspectivele, după ridicarea restricțiilor legate de pandemia de Covid-19, sunt chiar foarte bune, susţine reprezentantul ANAT. Partea proastă este că prețurile la cazare pe litoral au crescut cu aproape 7,9% față de anul trecut, deci turiștii vor scoate mai mulți bani din buzunare pentru sejurul ales, indiferent de stațiunea pentru care optează. Ca şi până acum, în topul celor mai căutate stațiuni se află Mamaia, urmată de Eforie Nord, Venus și, mai nou, de Cap Aurora, începând de anul trecut. În plus, a crescut adresabilitatea şi către Eforie Sud.



Întrebat care este situaţia rezervărilor pentru perioada ce urmează, Voican a precizat că lucrurile sunt din ce în ce mai bune. „În primele două luni ale anului au fost rezervări foarte bune. Apoi, în martie şi aprilie, rezervările au scăzut mult, dar în luna mai simţim cum în fiecare zi cresc vânzările şi sper să recuperăm. La acest moment, suntem cu 20% peste nivelul de anul trecut, comparând luna mai 2021 cu mai 2022. Peste tot sunt tarife cumpărabile, pentru că nu vedem în statistici că o staţiune s-a vândut mai mult decât alta. Deci, dacă vremea ne ajută, toate hotelurile vor fi pline. Este adevărat, oamenii vor să îşi petreacă vacanţele şi în afara graniţelor ţării, dar şi pe litoralul românesc. În plus, ne dorim să atragem cât mai mulţi turişti străini, iar acest lucru poate fi posibil şi dacă România ar fi promovată mai puternic şi să avem un OMD naţional, adică o organizaţie de management al destinaţiilor”, a declarat vicepreşedintele ANAT.



În plus, pentru cei care vor să vină la mare cu animalele de companie, pe litoralul Mării Negre există o categorie de locaţii pet friendly, care primesc turişti cu animale, în timp ce altele le permit accesul doar la parter, gratuit sau contracost.

Partea bună este că întreg litoralul continuă să se dezvolte, să apară construcţii noi. „Am văzut că plaja din Mamaia arată mai bine ca în sezonul anterior și din punct de vedere organizatoric. Oamenii își pun șezlongurile pe plajă, sunt aproape de mare și parcă nu mai sunt nici denivelările sau dealurile acelea care erau anul trecut şi care ne-au speriat pe toți. Într-un cuvânt, lucrurile arată mai bine“, a mai spus Voican.

Deşi din luna iunie toate unităţile de cazare vor fi deschise, unele dintre acestea încă se confruntă cu deficit de personal. În acest sens, a adăugat specialistul în turism, autorităţile ar trebui să facă foarte simplă aducerea de personal, de oriunde. „România trebuie să capete un brand de ţară, un brand de angajator, oamenii să îşi dorească să vină aici şi noi să putem servi clientela, pentru că altfel ţara pierde, angajatorii pierd şi la fel şi industria turismului”, a mai spus acesta.




Desigur, între timp, unii şi-au adus zeci de angajaţi din Asia şi stau bine la capitolul personal, dar alţii încă îşi caută oameni. În plus, vicepreședintele ANAT este de părere că, dacă este linişte şi pace, iar voucherele de vacanţă vor intra complet pe piaţă, iulie şi august devin luni de vârf, la fel ca în 2019. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.322 secunde