Apelul directorului Colegiului "Mircea": "Domnule viceprimar, am o urgență, îngheață copiii în școală!"
Articole de la același autor
”Brăduțul magic” al elevilor Școlii ”Grigore Moisil” din Năvodari, desemnat câștigător
18 Decembrie 2022
Doliu la Universitatea ”Ovidius”. S-a stins din viaţă un fost prorector
15 Decembrie 2022
Strigătele mute ale victimelor bullying-ului din școală. "O lume pe care noi am pierdut-o cu nepăsarea"
06 Februarie 2023
Universitatea și Liceul ”Ovidius”, în doliu. Un remarcabil matematician s-a stins mult prea devreme
26 Decembrie 2022
GALERIE FOTO. La sărbătoarea etniei tătare, sala Centrului "Jean Constantin" s-a dovedit neîncăpătoare
19 Decembrie 2022
La finalul dezbaterii publice desfășurate astăzi, 9 februarie, în sala Remus
Opreanu a Consiliului Județean Constanța, având ca subiect accesul
liber pe terenurile de sport din curțile școlilor după orele de curs, conform legii aprobate
la finele lunii ianuarie, directorul Colegiului Național „Mircea cel Bătrân”,
prof. Vasile Nicoară, s-a adresat viceprimarului Florin Cocargeanu, într-un
gest aproape disperat:
„Domnule viceprimar, am o urgență, îngheață copiii în școală, vă rog să țineți cont de acest lucru și să faceți ceva în relația cu Societatea Termoficare. A căzut proiectul de reabilitare a Colegiului Mircea, nu știu cum ne vom putea descurca. Sunt în unele săli temperaturi în care nu am cum să-i oblig pe copii să rămână. Agentul termic vine la o valoare mult prea scăzută, ca să facă față clădirii, la volumul interior”.
În replică, viceprimarul i-a răspuns directorului că s-a luat legătura cu Termoficare și va fi trimisă o echipă la punctul termic.
„A trebuit să conving copiii că nu fac economii”
Rugat să detalieze care ar fi cauza frigului din clase, prof. Vasile Nicoară a afirmat că nu s-au putut face nici înlocuiri de calorifere, multe fiind foarte vechi, pentru că s-a așteptat cu maxim interes proiectul de reabilitare, motiv pentru care nu a existat posibilitatea inițierii unor lucrări. „Din păcate, proiectul de reabilitare nu s-a concretizat. Problema este că nu se dă temperatura necesară agentului termic. Este adevărat că există riscul să se spargă țevile, dar de ce uneori temperatura este ridicată. Eu cred că ține și de punctul termic. Mereu am avut discuții aprinse. Probabil că dirijează mai mult spre blocuri decât spre școală.
Copiii sunt nemulțumiți, vin și-mi spun, a trebuit să-i conving că nu ține de voința mea și că nu fac economii. Cum temperatura scade puternic afară, cum e deja o problemă”, a spus prof. Nicoară.
Întrebat de ce nu a recurs la reducerea orelor de curs, așa cum au procedat alte unități de învățământ, afectate de avariile din rețeaua de termoficare, directorul a declarat: „Avem 100 de cadre didactice, în două imobile, cu două schimburi. În momentul în care reduc orele la 30 de minute am dat peste cap o zi de școală, pentru că până îi anunță pe toți care de unde vin și pentru profesori să concorde deplasarea până la gimnaziu, ziua aceea este periclitată. Cel mai la îndemână ar fi să anulez ultimele două ore. Păi, tocmai când este miezul zilei, când este mai cald, îi trimit acasă. În seara aceasta o să le dau drumul mai devreme. Dar cei din schimbul de dimineață sunt clase terminale, numără orele de matematică, de română, de fizică…”, mai explică același director.
„Domnule viceprimar, am o urgență, îngheață copiii în școală, vă rog să țineți cont de acest lucru și să faceți ceva în relația cu Societatea Termoficare. A căzut proiectul de reabilitare a Colegiului Mircea, nu știu cum ne vom putea descurca. Sunt în unele săli temperaturi în care nu am cum să-i oblig pe copii să rămână. Agentul termic vine la o valoare mult prea scăzută, ca să facă față clădirii, la volumul interior”.
În replică, viceprimarul i-a răspuns directorului că s-a luat legătura cu Termoficare și va fi trimisă o echipă la punctul termic.
„A trebuit să conving copiii că nu fac economii”
Rugat să detalieze care ar fi cauza frigului din clase, prof. Vasile Nicoară a afirmat că nu s-au putut face nici înlocuiri de calorifere, multe fiind foarte vechi, pentru că s-a așteptat cu maxim interes proiectul de reabilitare, motiv pentru care nu a existat posibilitatea inițierii unor lucrări. „Din păcate, proiectul de reabilitare nu s-a concretizat. Problema este că nu se dă temperatura necesară agentului termic. Este adevărat că există riscul să se spargă țevile, dar de ce uneori temperatura este ridicată. Eu cred că ține și de punctul termic. Mereu am avut discuții aprinse. Probabil că dirijează mai mult spre blocuri decât spre școală.
Copiii sunt nemulțumiți, vin și-mi spun, a trebuit să-i conving că nu ține de voința mea și că nu fac economii. Cum temperatura scade puternic afară, cum e deja o problemă”, a spus prof. Nicoară.
Întrebat de ce nu a recurs la reducerea orelor de curs, așa cum au procedat alte unități de învățământ, afectate de avariile din rețeaua de termoficare, directorul a declarat: „Avem 100 de cadre didactice, în două imobile, cu două schimburi. În momentul în care reduc orele la 30 de minute am dat peste cap o zi de școală, pentru că până îi anunță pe toți care de unde vin și pentru profesori să concorde deplasarea până la gimnaziu, ziua aceea este periclitată. Cel mai la îndemână ar fi să anulez ultimele două ore. Păi, tocmai când este miezul zilei, când este mai cald, îi trimit acasă. În seara aceasta o să le dau drumul mai devreme. Dar cei din schimbul de dimineață sunt clase terminale, numără orele de matematică, de română, de fizică…”, mai explică același director.
Articole pe aceeași temă
Joi, 19 Ianuarie 2023
Vineri, 10 Februarie 2023
Duminică, 05 Februarie 2023
Joi, 22 Decembrie 2022
Marţi, 20 Decembrie 2022
Marţi, 29 Noiembrie 2022
Luni, 21 Noiembrie 2022
Duminică, 20 Noiembrie 2022
Luni, 24 Octombrie 2022
Vineri, 21 Octombrie 2022