Asociațiile elevilor consideră că ”Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România”

3393
Asociațiile elevilor consideră că ”Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România” - examene1-1693206267.jpg

Articole de la același autor

Vineri, 25 august a.c., Ministerul Educației a lansat în consultare publică proiectul Metodologiei pentru cadru de acordare a burselor școlare, în cadrul căruia a fost prezentat și noul sistem de acordare a burselor.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din Timișoara (AETM), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM), Asociația Elevilor din Bacău (AEBc) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) critică profund reforma adusă burselor în proiectul metodologiei de acordare a burselor școlare.

Asociațiile de elevi din țară au criticat noul sistem propus încă de la introducerea sa la nivelul Legii învățământului preuniversitar. Proiectul de metodologie publicat perpetuează haosul început de lege, ridicând mai multe semne de întrebare.

La nivelul reglementării burselor de ajutor social, ni se arată din nou faptul că Ministerul Educației este deconectat de realitățile sociale din România. Acestea sunt acordate numai elevilor ai căror părinți au un venit mediu net lunar pe membru de familie mai mic de 50% din salariul minim net pe economie. Astfel, un copil ai cărui părinți câștigă amândoi salariul minim pe economie are un venit prea mare pentru a beneficia de această bursă și a fi sprijinit de către stat.

La nivelul burselor de merit, este specificat faptul că vor primi burse maxim 30% din elevii dintr-o clasă, spre deosebire de Legea învățământului preuniversitar, unde numărul de elevi era de minim 30%. Având în vedere faptul că admiterea la liceu se realizează într-un mod ierarhic (ierarhiile fiind accentuate prin noua lege), raportarea la colegii de clasă nu are sens, aceștia fiind repartizați într-o clasă în mod ierarhic. Considerăm că propunerea ar avea sens strict în cazul învățământului gimnazial, unde elevii sunt repartizați în funcție de circumscripție.

Solicităm ridicarea pragului de venit pentru bursa de ajutor social, în vederea sprijinirii mai multor elevi, precum și extinderea numărului de elevi care beneficiază de burse de merit!

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.3173 secunde