Cursuri de limba română pentru refugiați, organizate în șase școli constănțene

28739
Cursuri de limba română pentru refugiați, organizate în șase școli constănțene - fond-cursuri-1701621245.jpg

Articole de la același autor

Începând cu săptămân trecută, au debutat cursurile de inițiere în limba română organizate de Inspectoratul Școlar Județean Constanța, conform legislației în vigoare, pentru peste 420 de copii ucraineni, dar și de alte naționalități.

Conform precizărilor IȘJ Constanța, au fost înregistrate peste 490 de cereri pentru organizarea cursurilor de limba română, atât de la organizații nonguvernamentale, cât și de la persoane fizice, majoritatea provenind din rândul refugiaților din zona de conflict din Ucraina. Studiul limbii române reprezintă primul pas concret spre integrare, ceea ce demonstrează că toate măsurile de până acum, precum și sprijinul permanent pe care l-au primit din partea societății noastre i-au determinat pe cetățenii refugiați să considere că România poate deveni a doua lor patrie. „Vom face tot posibilul să îi sprijinim în continuare, indiferent dacă vor decide să devină elevi sau vor rămâne doar audienți în unitățile de învățământ constănțene“, a declarat Sorin Mihai, inspector școlar general.



Cursanții primesc certificat de competență lingvistică


Cursurile sunt gratuite și vor avea loc în șase unități de învățământ. Patru din municipiul Constanța: Școala Gimnazială nr. 6 „Nicolae Titulescu”, Școala Gimnazială nr. 29 „Mihai Viteazul”, Școala Gimnazială nr. 10 „Mihail Koiciu”, Școala Gimnazială nr. 40 „Aurel Vlaicu”, precum și Școala Gimnazială „George Enescu” Năvodari și Școala Gimnazială nr. 1 Eforie Nord.

Profesorii care facilitează învățarea limbii române au urmat cursuri de specialitate în anul școlar precedent și majoritatea au participat deja la activități similare în cadrul proiectului „Școala de vară pentru integrare”, care s-a desfășurat în perioada 17 iulie – 11 august 2023 la Școala Gimnazialăn. 6 „Nicolae Titulescu” din Constanța.

Orarul celor șase activități săptămânale a fost stabilit de către fiecare îndrumător de curs, în acord cu părinții sau tutorii legali ai copiilor, astfel încât participarea fizică și hibrid să fie posibilă și pentru cei ce au statut de audienți în școlile românești, dar și pentru cei care urmează cursuri online în țara de origine.

Cele 17 grupe sunt organizate pe niveluri de școlaritate - primar și gimnazial. În cadrul primei activități, copiii vor fi evaluați în vederea stabilirii nivelului inițial de cunoaștere a limbii române, astfel încât demersul didactic să fie cât mai personalizat.

Cursul va beneficia de sprijinul organizațiilor nonguvernamentale pentru asigurarea biroticii, a manualelor și a materialelor didactice pentru profesori și copii, a echipamentelor și instrumentelor necesare asigurării unui învățământ de calitate, ancorat în viitor (digitalizare), precum și a materialelor de igienă personală și de igienizare a spațiilor, aspect care reprezintă o confirmare a funcționării optime a parteneriatului public-privat.

Toate materialele, echipamentele sunt utilizate atât în orele de inițiere în limba română, dar și în celelalte activități derulate în unitățile de învățământ-gazdă, astfel încât de ele vor beneficia și copiii români.

La finalul cursului de inițiere în limba română, cursanții vor participa la o sesiune de evaluare a competențelor lingvistice la Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu” Constanța, în urma căreia li se va elibera un certificat de competență lingvistică. Formatul certificatului va fi stabilit prin ordin al Ministerului Educației, conform modelului oferit de Institutul Limbii Române din București.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0601 secunde