Bătălie crâncenă pe catedre

Profesorii nu dau doi bani pe elevi, mai presus e buzunarul propriu!

2247
13
Profesorii nu dau doi bani pe elevi, mai presus e buzunarul propriu! - fond-1455647618.jpg

Articole de la același autor

Ieri, la Biblioteca Centrală Universitară "Carol I" din București, a avut loc ultima dezbatere publică pe marginea celor trei variante de plan-cadru propuse pentru gimnaziu, la finalul căreia ministrul Educației a afirmat dezamăgit: "Noi de fapt ne uităm la ore, felii înguste, și nu cumva un tip anume de oră să lipsească", ceea ce dovedește cât de încrâncenați sunt profesorii să nu piardă bătălia cu… elevul-cobai.

De la Șerban Iosifescu, președintele Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), am aflat că, de fapt, profesorii care predau materiile oarecum văduvite de actualele planuri-cadru, în speță istoria, chimia, limba română sau limba latină, au sărit în apărarea orelor lor, pro-punând chiar suplimentarea cursurilor.

"Acum, dacă ar fi să desprind o concluzie, aș putea afirma că mai repede se vor introduce ore, decât să se scoată. Un profesor de chimie a solicitat introducerea a două ore încă de la clasa a VI-a, nefiind suficiente cele două ore de la a VII-a. Un altul de istorie, marjând pe nevoia de identitate națională, a cerut multiplicarea orelor de istorie. La fel și cu latina. Mai mult, un academician prezent în sală a afirmat că nu înțelege de ce elevii au nevoie să-și cunoască drepturile, moment în care o tipă de la «Mămici pentru mămici» l-a înfruntat spunându-i «Să vă fie rușine!». Cert este că fiecare își apără orele și prea puțini sunt interesați de nevoia reală a copilului", a conchis Iosifescu.

De altfel, și Adrian Curaj a afirmat că îi pare rău să o spună, dar "n-au fost puternice discuțiile legate de ce ne așteptam, când și cum va arăta absolventul nostru și la ce va servi".

Concluziile dezbaterilor naționale

Dintre cei 18.255 de participanți la dezbatere, 39,7% preferă a doua variantă de plan-cadru, 19,4% preferă prima variantă de plan-cadru și 27,4% preferă a treia variantă. De asemenea, 13,3% nu preferă niciuna din variante. De altfel, în cadrul dezbaterilor organizate la nivel național, profesorii au venit și cu propriile propuneri, despre care directorul ISE, Ciprian Fartușnic, spune că vor fi analizate de către experți la Institutul de Științe ale Educației.

Din totalul de respondenți, 63,5% este personal didactic din sistemul de educație, dintre care 42% profesori de gimnaziu. În rest, 27% sunt elevi și părinți și 9,5% au venit din mediul nonguvernamental.

Majoritatea profesorilor și experților care au participat la dezbaterea națională organizată în ultimele săptămâni de către Ministerul Educației, prin intermediul Institutului de Științe ale Educației (ISE), preferă a doua variantă a planurilor-cadru puse în dezbatere publică. Și anume cea care pune accent pe științele naturii și tehnologii și promovează debutul timpuriu al unor discipline din domeniul științelor.

v v v

La dezbaterea de ieri, de la Constanța au fost prezenți prof. Gabriela Bucovală, inspector școlar general, și Alexandru Manda, președintele Asociației Elevilor din Constanța.

În absența unei declarații din partea "generalului" constănțean, care ar fi fost interesantă în condițiile în care a sus-ținut public interesul elevului, la întâlnirea de la Palatul Copiilor, am reținut concluzia reprezentantului… celor din bănci.

"Salutăm inițiativa Ministerului Educației de a organiza această dezbatere, în care s-a vorbit mult și nu s-a spus nimic despre noi, elevii. Profesorii, care mai de care au sărit în apărarea materiilor lor, propunând mai multe ore decât prevăd cele trei variante de plan-cadru. Ca în final să nu se desprindă nicio concluzie", a mai declarat Alexandru Manda.

Despre o formă finală a acestui plan-cadru pentru gimnaziu se vorbește că ar putea apărea la finalul acestei luni. 

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
profesor
17 februarie 2016
titlul este cel putin neinspirat

Daca esti parinte si citesti titlul articolului te cam sperii, nu prea mai ai curaj sa-ti dai copilul la scoala, pe mana profesorilor carora le pasa doar de banii lor! Noroc ca unii mai citesc si continutul articolului si isi dau seama ca de fapt nu asta e mesajul!

adevar
17 februarie 2016
sa va spun eu adevarul

ce colegi măăăi? ce tot atata spui din casa? Daca miha a hotarat ea ca asa e bine, sa dai sanctionare, asa sa facut! Si ce daca? Cind isj sia dat seama ca e prostie mare, a anulat. Toate bun si frumos, acum toate fetele de la DB s-a linistit si nu mai face valurile. Da sefa a zis ca da bani inapoi care ia oprit din salarii, pe 4 luni pana acum. Daca cumva uita, ca are multe treaba, atunci.......ghinion. Lasa ca nu moare nimeni de foame, ca ai bani destul de la sotul. De ce te mai agiti peaici, prin comentari? O singura data daca mai zici de sanctiune, sa sti ca vine corectoarele si te faci praf! Si pulberi!

Răspuns la: Se rezolva!
Adăugat de : Aveti prea multi bani in buzunarul propriu?, 17 februarie 2016
Stimati colegi, daca prin absurd constatati ca va intra in buzunar prea multi bani din activitatea la catedra, aveti o solutie! Exista o scoala in...
cadru didactic
17 februarie 2016
OK, adevar!

Iti multumim mult, draga adevar, ca ne-ai lamurit tu, ca altcineva n-a reusit! Adevarul e ca ne dau banii afara din casa la propriu, nu ne afecteaza pe noi micile si nevinovatele sanctiuni primite de la miha ( fara voia ei, normal)! Ne cam enerveaza ca o face fara motiv, si ne pune pe drumuri! Pierdem timp pretios si nu mai avem cand sa facem superbele memorii. Acum e OK, spune-i sa nu-si mai risipeasca energia cu prostii, mai bine dam o declaratie ca renuntam la salariu cat e ea directoare, si gata! S-a rezolvat!

Răspuns la: sa va spun eu adevarul
Adăugat de : adevar, 17 februarie 2016
ce colegi măăăi? ce tot atata spui din casa? Daca miha a hotarat ea ca asa e bine, sa dai sanctionare, asa sa facut! Si ce daca? Cind isj sia...
13 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4669 secunde