Șase șefi de promoție constănțeni și-au confirmat valoarea cu mediile de 10 obținute la Evaluarea Națională

4239
2
Șase șefi de promoție constănțeni și-au confirmat valoarea cu mediile de 10 obținute la Evaluarea Națională - fondrezultateen-1656009731.jpg
Mult mai devreme decât în ultimii ani, ieri, 23 iunie, Ministerul Educației a făcut publice primele rezultate ale Evaluării Naționale 2022 încă de la ora 10,30, în timp ce ministrul Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferințe de presă, făcea cunoscute rușinoasele greșeli din lucrările elevilor din Dâmbovița, județ în care s-a pilotat corectarea digitalizată.

În județul Constanța, 80,8% din absolvenții claselor a VIII-a au obținut medii peste 5. Pe tranșe de medii, cele mai multe s-au înregistrat până în nota 5 (1.057 elevi). 765 elevi au avut medii între 5 și 5,99; 900 elevi – între 6 și 6,99; 911 elevi – între 7 și 7,99; 1.019 elevi – între 8 și 8,99; 844 elevi – între 9 și 9,99, iar șase elevi au reușit performanța de a obține media 10.

Ei sunt: Mihai Erkan Cosmeanu (Școala gimnazială „Mircea Eliade” Cernavodă), Ștefan Patrichi și Lisa Stamule (Colegiul Național „Mircea cel Bătrân”), Mădălina Becleanu (Liceul Teoretic „Ovidius”), Sabina Bonciu (Școala gimnazială nr. 37) și Tania Alexandra Manțu (Școala gimnazială nr. 30 „Gheorghe Țițeica). După cum ne-au declarat directorii unităților din care provin, toți acești elevi fac parte din elită, fiind șefi de promoție, ceea ce nu face altceva decât să le aducă cinste lor, profesorilor și părinților.

Candidat eliminat cu nota 1

Și pentru că ne reamintim cât de fericiți au ieșit de la prima probă scrisă, cea de la limba și literatura română, când declarau că au avut de rezolvat subiecte de clasa a VI-a, trebuie spus că 815 elevi constănțeni nu au putut să obțină nota 5, cele mai multe note (1.404) fiind înregistrate în intervalul 8 – 8,99. Doar 24 note de 10, în timp ce la proba scrisă la matematică s-au înregistrat 136 de note de 10, dar și aproape un sfert din candidați (1.228) nu au luat nota 5. De altfel, la matematică județul Constanța a atins și un nedorit „record”, la capitolul „Candidat eliminat cu nota 1” având unul dintre cei trei elevi înregistrați la nivel național.

În ceea ce privește statistica națională, nu a fost nicio medie de 10 la Evaluarea Națională 2022 în județele Bacău, Brăila, Dâmbovița, Giurgiu, Mehedinți, Călărași, Covasna, Harghita, Sălaj, aceste din urmă patru județene neavând nici în 2021 vreo 
medie de 10.

„În ce măsură profesorii s-au ocupat de acești elevi?”

Este întrebarea, retorică, pe care a pus-o ministrul Sorin Cîmpeanu în cadrul conferinței de presă de ieri, 23 iunie, când a oferit exemple de greșeli constatate în lucrările elevilor din județul Dâmbovița, acolo unde s-a pilotat corectarea digitală a lucrărilor și a existat posibilitatea unor statistici imediate.

„Din păcate, însă, avem și itemi care au un procent mic de rezolvare. Spre exemplu, itemul 8 de la subiectul 1.b – doar 6% dintre elevi au rezolvat integral și corect acest exercițiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect românește. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a ști ce avem de făcut. Mai exact, verbele «a vrea» sau «a fi», substantivul «strada», adjectivul «mândru» sau acordul pronumelui cu substantivul – 14% nu știu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută. 21% nu au identificat nici măcar un verb. Itemul 5 de la subiectul 1b – doar 37% dintre elevi știu să identifice corect o propoziție principală și una atributivă. Aceasta este competență aferentă clasei a VIII-a. Alte observații: 8% dintre elevi nu pot identifica o informație prezentată explicit în primul enunț al unui text dat. 57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie și de punctuație”, a declarat ministrul.

În ceea ce privește lucrările de la matematică, ministrul a scos în evidență o extrem de rușinoasă constatare: „15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1 de la subiectul 1 – rezultatul calculului 10+10:10. Este o concluzie tristă. 10+10:10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi. Acest subiect a fost gândit ca având cel mai scăzut nivel de dificultate și, totuși, el a pus probleme pentru 15% dintre elevi. Se naște, firesc, întrebarea în ce măsură profesorii s-au ocupat de acești elevi, știut fiind faptul că începând cu clasa a V-a acest lucru ar fi trebuit să descoperit și remediat. 47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6, subiectul al 2-lea, care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. Sunt elevi care au adunat lungimile laturilor”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.

Dar și mai trist este faptul că rezultate elevilor din mediul rural sunt mult inferioare celor ale elevilor din mediul urban, motiv pentru care trebuie regândită o strategie, în opinia ministerială.



Comentează știrea

Ion
24 iunie
cum ne furam caciula

Dureros este ca de la an la an, dificultatea examenelor scade. Deci valoarea scade si atunci bucuria notelor mari este o sabie cu doua taisuri. Cu actualul sistem de admitere la facultate, pe baza dosarelor,sau concurs tip grila ,ne mintim singuri si uite asa de doua decenii scoatem pe banda rulanta licentiati semianalfabeti care devin someri intretinuti de parinti sau vanzatoare la mall.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3662 secunde