Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație

16350
59
Brevetul de ofițer de marină va fi obținut cu mai multă transpirație - brevetuldeofiter-1449856320.jpg

Articole de la același autor

În pânzele shipping-ului românesc suflă vântul proaspăt al schimbării. Comunitatea maritimă e dornică de înnoire. Și-a pus în gând să aducă îmbunătățiri substanțiale activității de pregătire a viitorilor ofițeri de marină și modului de desfășurare a examenului de brevet.

Un obiectiv crucial

Reprezentanții shipping-ului susțin că, odată cu numirea lui Liviu Cazan la cârma Autorități Navale Române, lucrurile au început să se miște, să iasă din amorțire. Iar cea mai bună dovadă este faptul că a fost lansat proiectul de creștere a nivelului de pregătire a ofițerilor de marină.

Trebuie spus că acest obiectiv este crucial pentru shipping-ul românesc. Țara noastră este un rezervor de forță de muncă marinărească, fiind unul dintre cei mai importanți exportatori de ofițeri, nebrevetați și personal auxiliar din Uniunea Europeană. Dar menținerea ei pe piața internațională depinde de calitatea profesională a echipajelor livrate. În condițiile crizei prelungite din shipping-ul internațional, companiile de navigație preferă navigatorii din Asia, Africa și fostele țări sovietice, în comparație cu care românii au ajuns să fie scumpi. Navigatorilor români nu le-a mai rămas decât argumentul înaltei pregătiri profesionale pentru a-și menține locul câștigat în flota mondială, iar sistemul de pregătire și de examinare trebuie să răspundă acestei exigențe.

Necesitatea unor schimbări, a unor îmbunătățiri a apărut de mai mulți ani. Criticile venite din partea angajatorilor la adresa pregătirii generațiilor de ofițeri din ultimul deceniu nu au fost deloc puține. Important este că, în sfârșit, cei ce trăiesc de pe urma pregătirii și furnizării de echipaje - unități de învățământ, companiile de crewing și Autori-tatea Navală Română - au decis să treacă la treabă și să producă schimbarea în bine.

Examenul de brevet va fi mai selectiv

Vineri, 11 decembrie 2015, a avut loc cea de-a treia întâlnire a reprezentanților ANR, ai formatorilor profesionali, Asociației Companiilor de Crewing din România, Ligii Navale Române, Sindicatului Liber al Navigatorilor și Federa-ției Naționale a Sindicatelor Portuare.

Potrivit directorului general al ANR, Liviu Cazan, sunt avute în vedere două obiective majore. În primul rând, întreaga activitate de pregătire marinărească va fi pusă de acord cu cerințele STCW.

În al doilea rând, examenul de brevet va fi mai complex și mai exigent. Chestionarul folosit la examinare va fi revizuit și pus de acord cu modificările aduse STCW 1978 (Convenția interna-țională privind standardele de instruire, certificare și efectuare a serviciului de cart pentru navigatori, amendată prin Convenția de la Manila, din 2010).

Trebuie amintit faptul că, începând din luna mai 2003, pe vremea când la cârma ANR era Marin Chintoan-Uță, s-a introdus examenul computerizat în vederea eliberării brevetelor și certificatelor de capacitate, după modelul american. Piesa de bază a sistemului era constituită din aproximativ 11.000 de întrebări, în română și engleză, în medie peste 3.500 pentru fiecare spe-cialitate (navigație, electromecanică, electrică). La proiectarea testelor lucraseră, timp de un an, 40 de specialiști din cadrul CERONAV, Universității

Maritime, Academiei Navale, ANR, industriei navale și unor companii private.

De-a lungul anilor s-au spus multe povești despre examenul computerizat: unii i-au căutat hibe, alții l-au lăudat. Cert este că sistemul a rămas în picioare și a fost îmbunătățit.

În prezent, computerul examinator cuprinde o bază de date extrem de bo-gată, cu câte 1.000 de întrebări pentru fiecare disciplină. 80% dintre ele se referă la activitatea de zi cu zi de la navă, iar circa 50% sunt în limba engleză.

Pentru fiecare disciplină se aplică un test cu 30 de întrebări generate alea-toriu de un program, din baza de 1.000. Fiecare dintre întrebări are mai multe variante de răspuns, iar o întrebare poate avea unu până la trei răspunsuri corecte. Fiecare întrebare este notată cu unu sau două puncte, în funcție de dificultate.

Pe lângă revizuirea întrebărilor și punerea lor de acord cu prevederile STCW, se intenționează și modificarea structurii chestionarelor. Două-treimi dintre întrebări vor fi întrebări închise, cu răspunsuri prestabilite, iar o treime vor fi întrebări deschise, cu subiecte de sinteză, la care cei examinați trebuie să dea răspunsuri complexe.

Entitățile implicate în această amplă acțiune vor organiza grupe tehnice de lucru pe fiecare temă, la care vor par-ticipa experții lor, proiectul fiind prevăzut a se finaliza în circa patru luni, a declarat șeful ANR.

Pe studenții învățământului de marină îi așteaptă, de acum înainte, ani grei de muncă cu cartea. Examenul pentru brevetul de ofițer va fi mult mai selectiv decât în prezent.

Comentează știrea

59 comentarii. Pagina 2 din 6. Click pe pagina dorită : 1 2 3 ...6 
sibnet
12 decembrie 2015
activitate acasa pe calculator

Selectam colaboratori pentru activitate la domiciliu. Se poate lucra si part-time. Sunt necesare cunostinte minime de navigare pe internet, lucru cu fisiere pdf si word si minim studii medii. Numai dupa ce te hotarasti cu cea mai mare seriozitate, cere-ne detalii la adresa de email: [email protected]

alex
12 decembrie 2015
morti

ce te astepti de la o mizerie de ziar precum cuget liber

Răspuns la: Ptr Ion-Tita Calin
Adăugat de : Ziarul Replica, 12 decembrie 2015
"În 2012, a pierdut primăria, deși își făcea campanie din 2010 Șeful ANR, un șmecheraș din Urziceni, patron la amanet''-ziarul Replica ...
Nicu
12 decembrie 2015
Examene

Tot pe saracii marinari sa cada beleaua,ca ANR-ul iti da de munca!Au ei flota sa poti naviga,;la pus bete-n roate suntem cei mai buni.Pai treb.sa-si justifice salariile ,si cu cursurile de la CERONAV cei care le-au facut in 2014 trebuie sa le refaca deoarce nu corespund cu cele de la MANILA,vrajeala,era greu sa ti le echivaleze,aceleasi cursuri alta denumire,vorba de bani,salarii mari,nenorocitii. ANR ,CERONAV,PLUS MINISTERUL TRANSPOTURILOR,CU ce ajuta ei pe marinari?Cu taxe mari ,cu nervi .Asta-i Romania,nu ne mai revenim niciodata.Bravo nr.10

Capitanul
12 decembrie 2015
tuturor postacilor

Ba, postacilor! puneti mana pe carte si nu va mai vaitati atat. Ha, nu va place ca trebuie sa invatati? Ati chiulit pe rupte de la cursuri, ca v-ati gandit ca luati examenele si brevetul cu spaga. Va prefaceti ca sunteti impotriva spagii, dar sunteti primii care o dati. Cum creste exigenta, cum se schimba ceva in bine in sistem, cum incedpeti sa tipati. Acum va sperie faptul ca va pun astia sa invatati pe bune ca sa luati brevetul. Pai daca nu vreti sa invatati carte, ca sa ajungeti navigatori adevatai, de ce nu va duceti ba la firma Polaris, sa va faceti gunoieri? Acolo e de voi, nu pe mare. Voi va speriati de invatatura? Ar trebui sa se sperie de voi armatorul care va da pe mana valor de yeci de milioane de dolari. Daca vreti carnete de marinar fara scoala, doar pe spaga, mergeti sa le cumparati din Ucraina! Voi sunteti franarii care se opun schimbarii in bine si care dau vina pe altii pentru impotenta lor.

Sef mecanic
12 decembrie 2015
Aldea George

Cine ti-a bagat in cap ideea ca daca ai un brevet in buzunar cineva este obligat sa-ti asigure loc de munca pe piata internationala? Asta-i idee comunista! Mai samanta de rechin, piata muncii inseamna competitie dura. Priveste in jurul tau ce se intampla in alte specialitati. Termina mii de tineri facultatile de drept ori economie si se aangajeaza ca vanzatori ori paznici. Niciunul dintre ei nu tipa sa-i dea ANR loc de munca. Capitane, sunt de acord cu punctul tau de vedere. Le-ai zis-o! Ziarul Cuget Liber merita felicitarile noastre pentru ca ne informeaza corect. Este singurul care este preocupat de ceea ce se intmpla in shippingul romanesc si international.

Capitan si sef mecanic impreuna pe titanic
12 decembrie 2015
Brevet

Voi doi astia destepti cum explicati taxa de 25 de milioane Pt examen?care creste de la an la an.Cu ce te ajuta faptul ca memorezi mii de intrebari care nu au legatura cu nimic din ce faci la nava.

Nicu
12 decembrie 2015
Pt.14 si 15

Nu va dati mari comandanti si sefi mecanici ca nu trece meridianul pe sub patul vostru,si voi ati dat spaga dar nu recunoasteti,cu ce ajuta statul roman pe marinari?Loc de munca,sau cu ce?Doar cu hartii multe si nervi!Fratilor ,sa va vad cand o sa platiti impozit pe salariu,ce faceti,urmeaza,o sa vedeti!

Capitan
12 decembrie 2015
desteptului cu Titanicul

Bai, marinar de apa dulce! taxa sa ti-o explice ANR, nu eu. Cat priveste intrebarile, cata vreme sunt se refera la discilinele stabilite de STCW nu mai e nimic de comentat. Nu au fost stabilite doar de expertii ANR, ci si de cei ai universitatilor și angajatorilor. Daca tu muncesti pe o salupa pe Siutghiol si nu te intâlnesti cu foarte multe probleme de navigatie, nu inseamna ca cel ce naviga pe un petrolier sau un LPG nu se loveste de ele.

ANAF
12 decembrie 2015
Nicu

Da ce ma, Nicule, tu esti os domnesc sa nu platesti impozite? Navigatorul britanic plateste impozite, la fel cel german, spanilol, portughez si italian. Navigatorul roman de ce sa nu plateasca? Cu ce e mai presus decat ceilalti navigatori de pe piata sau decat `prostii` din tara care platesc impozite de se rup. Vrei sa plateasca altii impozite si pentru tine, ca vorba aia, meridianul trece prin asternutul tau?

Leonardo
12 decembrie 2015
Comandant pe hidrobicicleta

Cu toata dragostea si respectul Pt cei ca tine instruiti si otraviti de obiceiuri comuniste eu nu vreau sa stau capra si sa accept ceva impus de unii ca tine.O sa o spun pana mor ca nu e nevoie sa dau examen de 3 ori si sa platesc mii de Euro ca sa ajung comandant.Nu al treilea examen Va face diferenta.sunt destule natinonalitati Pt care un examen este suficient.daca tu ai placeri masochiste problema ta

59 comentarii. Pagina 2 din 6. Click pe pagina dorită : 1 2 3 ...6 

Articole pe aceeași temă

Vineri, 27 Noiembrie 2015
Stire din Economie : România are nevoie de un Cod Maritim
Pagina a fost generata in 2.0353 secunde