Circa 1.000 de navigatori români din flota norvegiană vor beneficia de creșterile salariale obținute de SLN

2358
5
Circa 1.000 de navigatori români din flota norvegiană vor beneficia de creșterile salariale obținute de SLN - fondsalariileapeste1000demarinar-1670949573.jpg

Articole de la același autor

Sindicatul Liber al Navigatorilor din România ocupă un loc aparte în mișcarea sindicală națională și internațională. Este organizația care a supraviețuit dispariției unui parc de 301 nave maritime și a peste 10.000 de locuri de muncă.

Odată cu transformarea României în rezervor de forță de muncă pentru flotele altor națiuni, SLN și-a asumat un nou rol social, devenind un important pion pe piața internațională a muncii. Preocuparea sa de bază este deschiderea porților marilor companii ale lumii pentru navigatorii din România. În toți acești ani, SLN a dezvoltat relații cu armatorii străini și companiile de crewing, care au dus la încheierea a numeroase contracte de muncă pe nave străine.

Acordurile semnate în mai 2000, cu companiile norvegiene „Barber Ship Management“ și „Torvald Klaveness“, au reprezentat debutul

activității SLN pe piața internațională a muncii.

An de an, SLN a negociat contracte colective de muncă tot mai avantajoase pentru membrii săi. Iată, în perioada 5 – 8 decembrie 2022, în orașul-port Rijeka din Croația, s-au desfășurat negocierile dintre sindicatele semnatare ale contractului colectiv de muncă cu Asociația Armatorilor din Norvegia. Trebuie precizat că flota reprezentată de aceștia ocupă locul cinci în ierarhia internațională din punct de vedere al capacității de transport. La negocieri, Sindicatul Liber al Navigatorilor din România a fost reprezentat de președintele organizației, Adrian Mihălcioiu.

În cele patru zile s-au purtat negocieri separate cu sindicatele navigatorilor din Croația, Ucraina și România. O altă etapă de negocieri avusese loc ceva mai înainte, în Letonia, cu sindicatele din Polonia, Slovenia, Letonia și Lituania. Sindicatul Liber al Navigatorilor din România a intrat la negocieri cu următoarea listă de solicitări:

- majorarea salariilor pe anul 2023 – 2024;


- creșterea compensației în caz de accidente și îmbolnăviri;

- asigurarea contribuțiilor sociale aferente salariilor pe navele armatorilor norvegieni, indiferent de pavilionul acestora;

- asigurarea unor beneficii pentru navigatori precum: suportarea de către armator a costurilor cu taxele de transfer bancar al salariilor; suportarea de către armator a costurilor cursurilor obligatorii și opționale pe care trebuie să le efectueze navigatorii; plata unui salariu de bază în perioada cât navigatorul participă la cursuri;

- plata unei compensații în cazul îmbolnăvirilor survenite la bordul navelor care sunt urmate de deces;

- acordarea unui salariu pe perioada în care navigatorul stă acasă, fiind la dispoziția angajatorului pentru o viitoare îmbarcare. Rolul acestuia este de a stabiliza forța de muncă.

În urma negocierilor, SLN a obținut:

- creșterea salariului de bază al timonierilor (în funcție de care se calculează celelalte salarii ale personalului navigant) cu 3%, în 2023, și cu 2,5%, în 2024;


- majorarea nivelului compensațiilor: în caz de deces de la 97.500 la 100.000 de dolari pentru familie și de la 19.500 la 20.000 de dolari pentru fiecare copil al navigatorului; în caz de invaliditate permanentă, de la 150.000 la 160.000 de dolari pentru ofițeri și de la 110.000 la 115.000 de dolari, pentru nebrevetați;

- au fost acceptate toate celelalte solicitări ale SLN.

În plus, la propunerea Asociației Armatorilor din Norvegia, a fost introdusă funcția de inginer pentru instalația de gaze (gas system engineer) – echivalentul celei de inginer electrician de la bordul navei.

„De creșterile salariale negociate pentru anii 2023 și 2024 vor beneficia aproape 1.000 de navigatori români”, a declarat Adrian Mihălcioiu.



Comentează știrea

popey
14 decembrie 2022
trai pe vatrai

Vrajeala , se iau armatorii dupa voi, nu mai aveti fraieri sa plateasca sindicatul si trebuie aburiti oamenii ,apropo mai lipsea sa platiti si biletul CT BUS ca sa fiti mai creduli.

sirena
14 decembrie 2022
sindicat marinari

si sindicatul asta a fost folosit ca trambulina pentru lideri (de burlacu )precum a facut si puscariasul mitrea la vremea lui

marinar roman
15 decembrie 2022
Negocieri cu flotele lumii

De remarcat nivelul discutiilor la cel mai inalt nivel. Institutia dialogului social si a negocierii functioneaza ca un jalon pentru sindicatele membre SCOCEEN. In structura unica la nivel international, ITF si Asociatia Companiilor Maritime Angajatoare a navigatorilor negociaza an de an contractul colectiv de munca in Forumul International de Negociere IBF. Contractul colectiv de munca ”International IBF CBA” este, conform MLC 2006, etalonul protectiei speciale a navigatorilor din toata lumea, inclusiv in Romania. Toti navigatorii apreciaza eforturile sindicatului. SLN, de peste 30 de ani alaturi de navigatori !

Navigatorii romani
15 decembrie 2022
SLN

Imi place ceea ce a facut si face SLN: repatrierea a mii de navigatori romani si plata a milioane de dolari salarii restante, instituirea garantiei financiare in caz de abandon a navigatorilor din 1997 (HG 10 si 79/1997), deschiderea nrgocierilor pentru angajarea navigatorilor in flota internationala, negocierile contractelor de munca a mii de navigatori romani alaturi de toate sindicatele ITF din lume, desemnarea navigatorilor ca lucratori esentiali in transportul maritim pe timpul pandemiei (a doua tara dupa UK care a recunoscut acest statut al nostru), organizarea curselor charter pentru schimburile de echipaj a navigatorilor romani ( reusind sa convinga Ministerul Transporturilor, Autoritatea Aeronatica civila din Romania si DSU pentru a autoriza aceste curse), a reusit sa introduca navigatorii in programul pentru vaccinare cu prioritate, a inscris pe platforma de vaccinare mii de navigatori care au dorit sa se vaccineze cu prioritate, impreuna cu MAI si STS a mentinut exceptarea navigatorilor de la depunerea declaratiilor la intrarea in tara tot pe timpul pandemiei, a reusit introducerea fiterilor in grupa de navigatori care pot efectua si cart la masina, mentinand angajarea a unui numar important de fiteri pe nave, a reusit exceptarea navigatorilor de la aplicarea Codului F. al Romaniei(cunoscatorii stiu despre ce e vorba), a reusit prelungirea documentelor navigatorilor in timpul pandemiei conform recomandarilor IMO, a reusit prelungirea CM de la 2 la 5 ani cu ajutorul MT si DTN , a reusit prin actiunile sale sa determine Romania sa ratifice MLC 2006 in anul 2015 si sa introduca prevederilor conventiei in legislatia nationala precum si multe multe altele. Asta din ce imi aduc si eu aminte. Noi, toti navigatorii din Romania fara exceptie stim ca SLN este singurul nostru sprijin alaturi de ITF la nivel global. Bravo SLN, bravo ITF. Faceti o treaba unica in breasla noastra. Felicitari si multi ani inainte !

Marian - Navigator CMA
15 decembrie 2022
Sindicatul Navigatorilor

Subscriu la cele spuse de navigatorii români și marinar român. Felicitări și sărbători cu bine întregii echipe de acolo. Cadourile de Crăciun pentru micuții mei le-au adus o bucurie de nedescris și nouă, părinților, multă fericire văzându-i atât de bucuroși. LA MULȚI ANI SLN !

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4746 secunde