Navigatorii români sunt protejați prin contractele colective de muncă
415
Articole de la același autor
Mare chilipir! Cu numai 97.448 de lei puteți cumpăra șapte automobile de la fiscul constănțean
19 Septembrie 2022
Oil Terminal eliberează un teren din vecinătatea Gării Constanța pentru un proiect rezidențial și energetic
28 Septembrie 2022
Bilanț îngrijorător pentru Șantierul Naval 2 Mai Mangalia, în primul semestru din 2022
27 Septembrie 2022
Abandonat în Anglia - peripețiile unui navigator român
05 Octombrie 2022
ȘOC ÎN MEDIUL DE AFACERI! Heineken va închide fabrica de bere din Constanța
21 Septembrie 2022
Recent au intrat în vigoare noile criterii de recrutare și plasare pentru navigatorii români care lucrează pe nave maritime, conform Convenției internaționale MLC 2006, informează Sindicatul Liber al Navigatorilor. Convenția – ratificată de România încă din anul 2015 - a fost implementată, în sfârșit, după șapte ani prin OUG nr. 50 din 2022.
După prelungirea valabilității carnetului de marinar de la doi la cinci ani, Direcția de transport naval din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a organizat un grup de lucru, care a redactat proiectul OUG nr. 50/2022 privind munca în domeniul maritim, proiect care stabilește cadrul legal național pentru implementarea Convenției MLC 2006.
Proiectul a fost publicat, analizat și după lungi dezbateri a fost avizat fără observații de toate ministerele de resort (Ministerul Justiției, Ministerul Muncii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Finanțelor, Ministerul Sănătății), asumat de Ministrul Transporturilor și viceprim-ministrul Sorin Grindeanu și aprobat de Guvernul României.
OUG nr. 50/2022 a fost publicat în „Monitorul Oficial” nr 382 din data de 19 Aprilie 2022, dată de la care navigatorii români sunt acoperiți de standarde internaționale în ceea ce privește condițiile de muncă și viață de bordul navelor unde sunt angajați.
De acum înainte, condițiile de angajare, de muncă și viață ale navigatorilor români sunt garantate de România, Ministerul Transporturilor, Autoritatea Navală Română și conțin toate elementele de protecție stabilite de negocierile colective la nivel internațional dintre asociația companiilor angajatoare și organizația reprezentativă a navigatorilor.
Astfel navigatorii maritimi, indiferent de navele pe care sunt angajați, sunt protejați la nivelul minim standard prevăzut în contractele colective de muncă pentru riscul de îmbolnăvire, riscul de accident, riscul de deces la bordul navelor, riscul de piraterie, de abandon și neplată a salariilor, precum și a pierderilor pecuniare, riscul pierderii locului de muncă în caz de eșuare sau scufundare a navei. Sunt protejați împotriva muncii forțate, au drepturile și obligațiile din contractele individuale și contractele colective de muncă etc., iar familiile și urmașii navigatorilor rămași în incapacitate de muncă din cauza accidentelor de muncă sau deceselor de la bord vor fi despăgubite.
Prin acest act normativ deosebit de important și așteptat de mai bine de 7 ani de cei peste 30.000 de navigatori români și familiile lor, România a intrat în rândul țărilor care aplică la standard internațional protecția navigatorilor români, precizează Sindicatul Liber al Navigatorilor
După prelungirea valabilității carnetului de marinar de la doi la cinci ani, Direcția de transport naval din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a organizat un grup de lucru, care a redactat proiectul OUG nr. 50/2022 privind munca în domeniul maritim, proiect care stabilește cadrul legal național pentru implementarea Convenției MLC 2006.
Proiectul a fost publicat, analizat și după lungi dezbateri a fost avizat fără observații de toate ministerele de resort (Ministerul Justiției, Ministerul Muncii, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Finanțelor, Ministerul Sănătății), asumat de Ministrul Transporturilor și viceprim-ministrul Sorin Grindeanu și aprobat de Guvernul României.
OUG nr. 50/2022 a fost publicat în „Monitorul Oficial” nr 382 din data de 19 Aprilie 2022, dată de la care navigatorii români sunt acoperiți de standarde internaționale în ceea ce privește condițiile de muncă și viață de bordul navelor unde sunt angajați.
De acum înainte, condițiile de angajare, de muncă și viață ale navigatorilor români sunt garantate de România, Ministerul Transporturilor, Autoritatea Navală Română și conțin toate elementele de protecție stabilite de negocierile colective la nivel internațional dintre asociația companiilor angajatoare și organizația reprezentativă a navigatorilor.
Astfel navigatorii maritimi, indiferent de navele pe care sunt angajați, sunt protejați la nivelul minim standard prevăzut în contractele colective de muncă pentru riscul de îmbolnăvire, riscul de accident, riscul de deces la bordul navelor, riscul de piraterie, de abandon și neplată a salariilor, precum și a pierderilor pecuniare, riscul pierderii locului de muncă în caz de eșuare sau scufundare a navei. Sunt protejați împotriva muncii forțate, au drepturile și obligațiile din contractele individuale și contractele colective de muncă etc., iar familiile și urmașii navigatorilor rămași în incapacitate de muncă din cauza accidentelor de muncă sau deceselor de la bord vor fi despăgubite.
Prin acest act normativ deosebit de important și așteptat de mai bine de 7 ani de cei peste 30.000 de navigatori români și familiile lor, România a intrat în rândul țărilor care aplică la standard internațional protecția navigatorilor români, precizează Sindicatul Liber al Navigatorilor
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 29 Septembrie 2022
Luni, 08 August 2022
Sâmbătă, 19 Martie 2022
Luni, 28 Februarie 2022
Duminică, 05 Decembrie 2021
Luni, 29 Noiembrie 2021
Miercuri, 24 Noiembrie 2021
Vineri, 15 Octombrie 2021