Conexiune între Orientul Îndepărtat şi Europa. "Portul Constanţa a devenit un obiectiv strategic!"
Articole de la același autor
Organizat, vineri, 7 aprilie, la Hotel Continental Forum din Constanţa, de Ambasada Republicii Kazahstan în România şi organizaţia operatorilor portului Constanţa, Forumul Marea Caspică - Marea Neagră şi-a propus să-i reunească, în premieră, pe cei mai mari jucători din domeniul transporturilor din Kazahstan, Georgia, Azerbaidjan şi România.
Evenimentul a oferit ocazia prezentării unui prim proiect concret care conectează portul Constanţa cu reţele logistice din Regiunea Caspică - deschiderea liniei de transport Ro-Ro şi de pasageri între portul Poti (Georgia) şi portul Constanţa, operaţională începând cu luna aprilie 2023. Linia Ro-Ro pe relaţia Poti - Constanţa va fi operată de companiile E 60 Shipping Line LLC (Georgia) şi Sea Container Services Constanţa.
„Noi facem transport. Comerţul este generat de dezvoltare economică, de industrie şi de valoare adăugată. Sunt importante producţia de oţel verde, de hidrogen, reindustrializarea, şantierele navale, s-a creat o oportunitate formidabilă, toate au nevoie de transport”, a declarat preşedintele Asociaţiei Constanţa Port Business Association şi director Comvex SA, Viorel Panait, cel care a şi rostit cuvântul de deschidere al forumului.
Discutatul Middle Corridor, iniţiativa prin care se doreşte dezvoltarea legăturilor de transport intermodale şi combinate între Orientul Îndepărtat şi Europa, folosind diferite rute, poate deveni astfel realitate pentru portul Constanţa prin stabilirea unor parteneriate între operatorii din Kazahstan, Georgia şi Azerbaidjan şi mediul privat din România, un aspect subliniat de ministrul Economiei, Florin Spătaru, prezent la eveniment.
„Este foarte important, nu numai pentru portul Constanţa, ci şi pentru celelalte ţări participante, ca, în acest moment, când vorbim despre industrializare, de creşterea capacităţii de producţie, să discutăm despre transport. Portul Constanţa şi porturile dunărene reprezintă elemente strategice pentru dezvoltarea economică a României. Mă bucur că au venit la reuniune ambasadori din multe ţări şi care spun că trebuie să facem mult mai mult. De aceea, aştept ca, în perioada imediat următoare, să vedem şi planuri concrete, care să ajungă pe masa Guvernului şi să fie finanţate corespunzător. Portul Constanţa este un hub strategic pentru Europa, pentru zona Mării Negre şi a Mării Caspice, vom avea nu numai importuri, ci şi exporturi, pentru că România începe să producă tot mai mult, iar prin aceste proiecte ce duc la dezvoltare economică şi a capacităţii de transport să putem asigura fluxul necesar de bunuri în ambele direcţii”, a declarat, în cadrul conferinţei de presă, ministrul Economiei, Florin Spătaru.
La rândul său, Corina Martin, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR), preşedinte de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa şi Consul Onorific al Republicii Kazahstan la Constanţa, Tulcea, Călăraşi, Giurgiu şi Ialomiţa, a scos în evidenţă oportunitatea excelentă de afaceri creată pentru firmele dintre ţările prezente la forum.
„Am fost plăcut surprinşi de interesul manifestat din partea a opt ambasade, inclusiv a Statelor Unite ale Americii. Contextul în care ne aflăm, generat de situaţia din Ucraina, oferă portului Constanţa, firmelor româneşti şi din ţările active pe Middle Corridor oportunităţi majore pe care vrem să le punem în valoare”, a declarat Corina Marin.
XXX
Printre oaspeţii din străinătate prezenţi la eveniment, îi amintim pe Excelenţa Sa, Tamar Beruchhasvili, ambasador al Georgiei în România, Nurlan Abdalyiev, însărcinat cu afaceri al Ambasadei Kazakhstanului în România, Gaidar Abdikerimov, secretar general „Trans Caspian International Transport Route”, Manfred Seitz, director general al Comisiei Europene a Dunării, sau Leila Batyrbekova, fondator ECATA, Europe & Central Asia Transport and Trade Association.