Investiţii în portul Constanţa. Se implementează un sistem de protejare a infrastructurii rutiere
3782
Articole de la același autor
Dispar nebrevetaţii din piaţa navigaţiei! "Discriminaţi, şi-au găsit alte joburi la uscat"
20 August 2023
ANCONAV: Retragerea grupului Damen din şantierul naval de la Mangalia, o perturbare gravă adusă economiei
09 August 2023
Remember / Linia ferată Canara, legătura între Portul Constanța și cariera de piatră de la Ovidiu
04 August 2023
Documentar: 27 septembrie 1909 - inaugurarea oficială a Portului Constanţa
27 Septembrie 2023
Documentar CFR Infrastructură Constanţa. Proiectul liniei ferate ce urma să lege Muntenia de Dobrogea şi al podului feroviar de la Giurgeni
22 Septembrie 2023
Continuă programul de investiţii în portul Constanţa, iar pentru fluidizarea traficului şi eficientizarea activităţii în zona Constanţa, va fi implementat sistemul de cântărire dinamică şi de măsurare dimensiuni pentru autocamioane.
Proiectul constă într-un sistem de cântărire dinamică, ce va permite verificarea din mers a vehiculelor, fără a fi afectat traficul rutier, iar în cazul celor care depăşesc capacitatea maximă de încărcare, va emite alerte în mod automat (fără intervenţie umană), transmise către Centrul Naţional de Monitorizare şi Control aparţinând CNAIR.
„Într-o primă fază, va fi implementat un proiect pilot, în zona porţii 9 a portului Constanţa, unde sunt instalaţi senzorii necesari funcţionării corespunzătoare. Sistemul este în testare, în vederea evaluării tipurilor de senzori propuşi. În funcţie de rezultatele obţinute în urma testării, soluţia folosită va fi extinsă la toate zonele de acces în port unde se înregistrează trafic auto greu.
Prin acest sistem, administraţia porturilor îşi propune ţinerea sub control a respectării normelor şi regulilor de circulaţie, inclusiv reducerea numărului de accidente, care de multe ori au drept cauză suprasarcina înregistrată la camioane. Prin cântărirea autocamioanelor, se urmăreşte şi diminuarea deteriorării suprafeţelor de rulare la nivelul infrastructurii portuare, în cazul vehiculelor cu o încărcătură peste capacitatea maximă admisă”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanţa.
Astfel, o dată cu implementarea acestui sistem, activităţile şi bazele de date deţinute de CN APM SA, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) vor fi coordonate, având în vedere obiectivul comun de protejare a infrastructurii rutiere şi de acces din portul Constanţa.
Acţiune de promovare în Serbia
Hotel Sheraton din Novi Sad a fost gazda celei de-a 15-a ediţii a evenimentului Ziua Portului Constanţa în Serbia. Organizator - CN APM SA, prin reprezentanţa sa. Cu prilejul acestui eveniment, reprezentanţii portului Constanţa au avut posibilitatea să-şi reîntâlnească partenerii sârbi şi să îşi reafirme deschiderea către noi colaborări cu reprezentanţi ai porturilor de pe Dunăre şi din întreaga zonă.
Evenimentul a devenit punctul de întâlnire al celor mai importanţi actori din zonă în domeniul transporturilor, logisticii și agro-business, la această ediţie fiind prezenţi 232 de delegaţi, din peste 100 de companii din România, Serbia, Croaţia, Muntenegru, Slovenia, Ucraina şi Germania.
Au fost abordate subiecte referitoare la reconfigurarea rutelor de transport Asia Centrală - Marea Caspică - Marea Neagră, cu o atenţie deosebită pentru Middle Corridor, aflat pe un trend pozitiv, care atrage volume noi de marfă şi contribuie totodată la creşterea traficului de mărfuri operate în portul Constanţa. De asemenea, au mai fost promovate noile conexiuni ale portului Constanţa cu Georgia şi Turcia.
Premergător evenimentului, reprezentanţii CN APM s-au întâlnit, la Belgrad, cu ambasadorul României în Serbia, Excelenţa Sa Silvia Davidoiu. În cadrul întâlnirii, s-a discutat despre importanţa portului Constanţa în contextul actual, evoluţia schimburilor comerciale dintre România şi Serbia, accentul fiind pus pe efortul comun depus pentru a îmbunătăţi navigaţia pe Dunăre.
Proiectul constă într-un sistem de cântărire dinamică, ce va permite verificarea din mers a vehiculelor, fără a fi afectat traficul rutier, iar în cazul celor care depăşesc capacitatea maximă de încărcare, va emite alerte în mod automat (fără intervenţie umană), transmise către Centrul Naţional de Monitorizare şi Control aparţinând CNAIR.
„Într-o primă fază, va fi implementat un proiect pilot, în zona porţii 9 a portului Constanţa, unde sunt instalaţi senzorii necesari funcţionării corespunzătoare. Sistemul este în testare, în vederea evaluării tipurilor de senzori propuşi. În funcţie de rezultatele obţinute în urma testării, soluţia folosită va fi extinsă la toate zonele de acces în port unde se înregistrează trafic auto greu.
Prin acest sistem, administraţia porturilor îşi propune ţinerea sub control a respectării normelor şi regulilor de circulaţie, inclusiv reducerea numărului de accidente, care de multe ori au drept cauză suprasarcina înregistrată la camioane. Prin cântărirea autocamioanelor, se urmăreşte şi diminuarea deteriorării suprafeţelor de rulare la nivelul infrastructurii portuare, în cazul vehiculelor cu o încărcătură peste capacitatea maximă admisă”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime (CN APM) SA Constanţa.
Astfel, o dată cu implementarea acestui sistem, activităţile şi bazele de date deţinute de CN APM SA, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) vor fi coordonate, având în vedere obiectivul comun de protejare a infrastructurii rutiere şi de acces din portul Constanţa.
Acţiune de promovare în Serbia
Hotel Sheraton din Novi Sad a fost gazda celei de-a 15-a ediţii a evenimentului Ziua Portului Constanţa în Serbia. Organizator - CN APM SA, prin reprezentanţa sa. Cu prilejul acestui eveniment, reprezentanţii portului Constanţa au avut posibilitatea să-şi reîntâlnească partenerii sârbi şi să îşi reafirme deschiderea către noi colaborări cu reprezentanţi ai porturilor de pe Dunăre şi din întreaga zonă.
Evenimentul a devenit punctul de întâlnire al celor mai importanţi actori din zonă în domeniul transporturilor, logisticii și agro-business, la această ediţie fiind prezenţi 232 de delegaţi, din peste 100 de companii din România, Serbia, Croaţia, Muntenegru, Slovenia, Ucraina şi Germania.
Au fost abordate subiecte referitoare la reconfigurarea rutelor de transport Asia Centrală - Marea Caspică - Marea Neagră, cu o atenţie deosebită pentru Middle Corridor, aflat pe un trend pozitiv, care atrage volume noi de marfă şi contribuie totodată la creşterea traficului de mărfuri operate în portul Constanţa. De asemenea, au mai fost promovate noile conexiuni ale portului Constanţa cu Georgia şi Turcia.
Premergător evenimentului, reprezentanţii CN APM s-au întâlnit, la Belgrad, cu ambasadorul României în Serbia, Excelenţa Sa Silvia Davidoiu. În cadrul întâlnirii, s-a discutat despre importanţa portului Constanţa în contextul actual, evoluţia schimburilor comerciale dintre România şi Serbia, accentul fiind pus pe efortul comun depus pentru a îmbunătăţi navigaţia pe Dunăre.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 29 Septembrie 2023
Miercuri, 27 Septembrie 2023
Miercuri, 20 Septembrie 2023
Miercuri, 20 Septembrie 2023
Marţi, 19 Septembrie 2023
Duminică, 17 Septembrie 2023
Joi, 14 Septembrie 2023
Joi, 14 Septembrie 2023
Duminică, 10 Septembrie 2023