Investiţii de milioane de euro

Noul terminal de pasageri al Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu, o "bijuterie"

2396
Noul terminal de pasageri al Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu, o
Orice mare oraş ce se doreşte a fi de talie europeană are în „dotare” şi un aeroport, o poartă principală deschisă turiştilor, un punct de conexiune cu lumea-ntreagă. La doi paşi de Constanţa este amplasat Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu, însă traficul aerian civil este unul redus. Dar viitorul ar putea aduce multe schimbări în bine!

Deşi prestează la cele mai mici tarife din România, Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu este tranzitat de puţine aeronave civile. Cursele charter, principalele transportatoare de pasageri, sunt o raritate, lipsa turiştilor fiind compensată de mobilitatea personalului NATO cantonat în baza militară din zonă.

Sunt însă semnale conform cărora pentru unitatea aero constănţeană ar urma vremuri mai bune.

„Avem proiecte pe care trebuie să le finalizăm până la data de 31 decembrie 2023, pe fonduri de stat, dar şi fonduri europene, care vor creşte siguranţa şi securitatea aeroportului. Unele dintre proiecte au fost demarate în urmă cu doi ani, altele anul acesta. Toate sunt foarte importante, suma totală ajungând la 100 milioane de euro”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul general al Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu, Bogdan Ionuţ Artagea.

În privinţa terminalului de pasageri, veştile sunt cât se poate de bune. S-a semnat contractul pentru reabilitare, fiind începută şi faza de proiectare.

„Va fi o reabilitare grandioasă. Sperăm ca, o dată cu noul terminal, care o să arate complet diferit de cel actual, cu o parcare mai mare, cu magazine şi multe alte facilităţi, să atragem noi curse, mai ales că s-a investit mult la capitolul siguranţă.

Se nivelează pământul în jurul pistei, iar pe Kogălniceanu, aeronavele vor putea ateriza în condiţii de ceaţă, de vizibilitate redusă. S-au cumpărat utilaje de deszăpezire de ultimă generaţie, extrem de necesare. În 2014, când am venit la aeroport, se lucra cu utilaje din anii 60! Urmează să achiziţionăm şi alte utilaje, în valoare totală de şase milioane de euro.

Iar de luna viitoare, vom fi singurul aeroport din România care va putea asigura servicii de pompieri de categoria 10. Acum este categoria 9, iar în ţară, nivelul admis este de categoria 7”, a mai spus directorul general Bogdan Artagea.

Soluţii pentru reducerea consumului de energie

Dezvoltarea terminalului existent reprezintă un element esenţial în dezvoltarea aeroportului şi creşterea traficului de pasageri. Extinderea terminalului este necesară pentru implementarea conceptului de nod de tranzit în cadrul aeroportului, facilitând legăturile între zboruri cu diverse destinaţii.

Graţie acestui proiect, vor fi îmbunătăţite infrastructura, serviciile aeroportuare, care vor fi totodată adaptate la nevoile aflate în continuă schimbare ale populaţiei, va creşte gradul de satisfacţie şi siguranţă a pasagerilor, se vor îmbunătăţi condiţiile de muncă ale personalului aeroportuar şi se va asigura, de asemenea, funcţionarea sustenabilă şi cost-eficientă a aeroportului pe termen mediu şi lung.

La realizarea proiectului, s-au implementat soluţii tehnice pentru a reduce cât de mult posibil consumul de energie. De asemenea, soluţiile propuse asigură un impact cât mai mic asupra mediului, implementând măsuri precum izolarea termică a anvelopei clădirii şi evitarea punţilor termice, managementul controlului solar pe faţade etc.

Iată şi câteva detalii tehnice: total suprafaţă construită propusă clădire rezultată - 11.300 mp; total suprafaţă desfăşurată propusă clădire rezultată - 15.983 mp; cheltuieli totale proiect - 229.484.421,37 lei (inclusiv TVA); cheltuieli totale eligibile actualizate proiect - 193.080.418,34 lei; cheltuieli totale nerambursabile - 164.118.355,59 lei; cheltuieli totale ajutor de stat/totale contribuţie proprie - 28.962.062,75 lei. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3674 secunde