Tranzacții penale cu piese auto și accesorii

466
Tranzacții penale cu piese auto și accesorii - 57f4bb993d7160a02eafdb3fb99835af.jpg

Articole de la același autor

Calea regală a evaziunii fiscale este bătătorită cu firme fantomă. Fenomenul a înregistrat o evoluție explozivă întrucât statul nu vrea să adopte măsuri radicale de eliminarea a acestora de pe piață. Funcționarii fiscului sunt nevoiți să inventeze tot felul de metode pentru a descoperi "fantomele" și afacerile lor. Mai nou, acestora
li s-au alăturat firmele inactive sau aflate în insolvență.
Inspectorii fiscali din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Constanța au efectuat un control parțial la firma Reby & Mar Company SRL, din Constanța. Obiectul său de activitate principal este "comerțul cu ridicata de piese și accesorii pentru autovehicule".
Din raportul de inspecție fiscală rezultă că: "În perioada octombrie 2008 - septembrie 2010 au fost efectuate tranzacții cu piese auto și accesorii, cu achiziții de la furnizori inactivi, de tip fantomă, aflați sub incidența Legii nr.241/2005, și cu furnizori aflați în dizolvare. Furnizorii acestuia au avut tranzacții nedeclarate fiscal, nu mai aveau calitatea de comerciant activ în perioada tranzacțiilor cu contribuabilul verificat, nefăcând dovada achiziției de mărfuri livrate acestui client, fără a declara tranzacțiile realizate."
Cu toate că Reby&Mar Company SRL (care poate că a fost de bună credință) a declarat achizițiile efectuate de la furnizorii menționați, prin depunerea declarațiilor fiscale, operațiunile comerciale respective sunt considerate în afara legii, întrucât furnizorii au activitate tipică firmelor fantomă sau se află în dizolvare ori insolvență.
Reproducem în continuare cele invocate de inspectorii fiscali în procesul verbal, pentru ca agenții economici să știe ce spun legea și justiția în astfel de cazuri:
"Tranzacțiile încheiate de SC Reby&Mar Company SRL cu aceste categorii de furnizori au fost reconsiderate în temeiul prevederilor art. 11 al. 1, art. 21, al. 4 lit. "f" din Codul Fiscal, prin coroborare cu Decizia nr. V/2007 a Înaltei Curți de Casație și Justiție, deoarece legiuitorul condiționează considerarea unei cheltuieli ca și deductibilă de realitatea efectuării acesteia, ulterior transpusă într-un document justificativ, deci există o dublă condiție, de fond și de formă ce trebuie îndeplinite cumulativ, lipsa oricăreia dintre acestea atrăgând considerarea acesteia ca și nedeductibilă. În altă ordine de idei, din punct de vedere al deductibilității TVA aferentă achizițiilor, exercitarea dreptului de deducere este condițio-nată de justificarea dreptului respectiv ce se realizează pe baza unor documente justificative conform Legii contabilității, care trebuie să îndeplinească condițiile de fond și formă expuse anterior, iar pe de altă parte nu sunt îndeplinite condițiile faptului generator și al exigibilității cf. prevederilor art. 134, 134 indice 1, și 134 indice 2, astfel cum sunt statuate de Codul Fiscal, având ca efect pe de o parte neîndeplinirea condiției impuse de art.145 al. 2, lit."a", ceea ce atrage diminuarea TVA dedusă de agentul economic, aferentă acestor operațiuni, precum și recalcularea impozitului pe profit aferent tranzacțiilor efectuate."
În cazul de față, inspecția fiscală a stabilit un prejudiciu total de 212.069 lei, reprezentând impozit pe profit, TVA și dobânzile aferente.
Împotriva administratorilor firme-lor implicate în această afacere, inspectorii fiscali au înaintat plângere penală la Parchetul de pe lângă Judecătoria Constanța.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.4836 secunde