Trenurile prind viteză spre sudul litoralului! Tronsonul CF Constanţa - Mangalia, reabilitat şi electrificat

848
Trenurile prind viteză spre sudul litoralului! Tronsonul CF Constanţa - Mangalia, reabilitat şi electrificat - 1-1704982624.jpg

Articole de la același autor

Constănţenii, dar şi turiştii care vor sosi în vacanţă la mare, atunci când vor dori să se deplaseze cu trenul spre sudul litoralului, vor beneficia de un plus de confort şi de o economie substanţială de timp în cazul în care vor opta pentru varianta feroviară de deplasare. Asta după ce tronsonul CF Constanţa - Mangalia va fi reabilitat şi electrificat.

Timpul pierdut în Gara Constanţa, schimbul de locomotive, cuplarea Diesel-ului, tranca-tranca-scârţ până-n Neptun sau Costineşti. Toate vor deveni, în curând, istorie!

Unul dintre proiectele de anvergură pe care Sucursala Regională Căi Ferate (SRCF) Constanţa le are în vedere pentru anul 2024, inclus în Master Planul General de Transport al României, este cel referitor la „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Constanţa - Mangalia”.

În urma acestei investiţii, pe tronsonul CF Constanţa - Mangalia va putea fi permisă circulaţia trenurilor cu viteze maxime de 120 km/h (pentru trenurile de marfă) şi de 160 km/h (pentru trenurile de călători).

„În cadrul acestui proiect, vor fi efectuate lucrări de modernizare/consolidare/repararea clădirilor situate pe tronsonul de cale ferată Constanţa - Mangalia, precum şi a spaţiilor destinate serviciilor pentru călători şi a zonei comerciale şi asigurarea facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv, avându-se în vedere corelarea cu alte proiecte de investiţii aflate în pregătire/derulare/implementare în domeniul infrastructurii rutiere/feroviare, ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare şi reabilitarea copertinelor, asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, garduri de protecţie între linii etc.”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul Sucursalei Regionale Căi Ferate (SRCF) Constanţa, Dorin Maer.

Proiectul a fost avizat la nivelul regionalei, la nivel central şi de către Ministerul Transporturilor, urmând a se emite o hotărâre de guvern în acest sens.

Copertină nouă pentru Gara CF Constanţa

Există în derulare şi un proiect privind „Modernizare peroane şi copertine în Gara Constanţa“, în cadrul căruia au fost executate deja „Expertiza şi DALI“, au fost avizaţi indicativii tehnico-economici la nivel de minister şi urmează achiziţia de servicii pentru proiectare şi execuţie.

„Potrivit DALI, pentru modernizarea peroanelor aferente Gării CF Constanţa, se vor realiza următoarele lucrări principale: dezafectarea în totalitate a sistemului de copertină existent tip peron realizat din elemente prefabricate din beton armat; dezafectarea infrastructurii peroanelor existente până la cota terasamentului existent; realizarea fundaţiilor pentru noua structură de susţinere a copertinei propuse în cadrul proiectului; realizarea infrastructurii pentru noile peroane; realizarea stâlpilor de susţinere şi a copertinei nou propuse în cadrul documentaţiei”, a explicat directorul Dorin Maer.

Există două variante de copertine ce le vor înlocui pe cele existente: o singură copertină ce va acoperi în totalitate cele trei peroane (cinci linii) cu structură metalică tip fermă, sau copertina se va realiza individual pentru fiecare peron, cu structura metalică din profile laminate la cald.

Iar în privinţa spaţiilor comerciale din Gara CF Constanţa, la ora actuală, acestea sunt închiriate în procent de 40%. Pentru spaţiile libere, SRCF Constanţa organizează lunar licitaţii. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3286 secunde