Analiză The Telegraph / România a produs surpriza alegerilor! “Tiktok este fereastra către radicalizare”

339
3
Analiză The Telegraph / România a produs surpriza alegerilor! “Tiktok este fereastra către radicalizare” - votare1717963270-1718098124.jpg

Articole recomandate

Analiză The Telegraph. Deși extrema dreaptă a atins procente mult mai mari în Franța, Olanda sau Austria, cea mai mare creștere din UE, față de 2019, o are în România. “Tiktok este fereastra către radicalizare”, iar schimbarea votului tinerilor pare a fi fost determinantă în rezultatul alegerilor de duminică, scrie biziday.ro

Analiza The Teleraph a utilizat datele de la exitpoll-urile de duminică și, pentru România, arată o creștere cu 16% a extremei drepte față de 2019 (când era aproape inexistentă). În realitate, rezultatele publicate luni seara de BEC arată că aceasta este la peste 20%, dar chiar și la +16%, tot ar fi fost cea mai mare creștere dintre toate țările UE.



În Franța și Germania, țări în care partidele naționalist-populiste cresc deja de mai bine de un deceniu, câștigul lor nu a fost foarte mare la aceste alegeri, iar în Ungaria, Cehia și Italia, chiar au pierdut teren.

Pornind de la experiența Franței și a Germaniei, The Telegraph observă că esențială a fost schimbarea votului generațiilor tinere, care la alegerile europene din 2019 au votat în mod covârșitor pentru partidele verzi, dar acum s-au reorientat către cele extremiste.



“Cu toate acestea, interesul [pentru partidele ecologiste] a scăzut în rândul unei generații afectate de pandemia Covid, pe o piață a muncii cu incertitudini, cu o lipsă de locuințe la prețuri accesibile, totul pe fondul războiului din Europa”, arată The Telegraph.

Mulți alegători tineri spun că partidele mainstream “nici nu vorbesc aceeași limbă cu ei“, iar asta a creat oportunități pentru AfD în Germania și RN în Franța. “Arma lor preferată a fost Tiktok, aplicația de partajare video dominantă pentru Generația Z“, mai arată publicația britanică. Analiștii au observat că Jordan Bardella, liderul formațiunii extremiste franceze, la fel ca toți politicienii extremiști ai Europei, se comportă mai degrabă ca influencerii de pe Tiktok decât ca șefii unor partide politice.

Analizând utilizarea rețelei sociale chinezești de către AfD, în Germania, analiștii au constatat că liderii partidului radical, de inspirație nazistă, ajung acum la mai mulți tineri pe TikTok decât toate celelalte partide la un loc. Propaganda acestora este deseori legată de războiul din Ucraina, iar stilul misogin îl imită deseori pe cel al lui Andrew Tate.

Philipp Jessen, fondatorul agenției de PR Storymachine din Germania, a declarat pentru The Telegraph: “Partea întunecată a puterii înțelege întotdeauna noile media mai întâi”, o trimitere la faptul că naziștii lui Hitler au fost primii care s-au folosit de puterea radioului, o tehnologie nouă la vremea respectivă. “TikTok este fereastra pentru radicalii de dreapta în casele noastre. AfD comunică cu copiii noștri ca și cum ar fi membri apropiați ai familiei… spunându-le povești ore întregi, în fiecare zi”.

Analiza integrală pe The Telegraph

Comentează știrea

“Tiktok este fereastra către radicalizare”
11 iunie

E similar si orice de media adaugat acolo : " TV, ziar ", doar pe cazuri speciale sau "anumite profile" dovedite "super-radicale". E libera circulatie a informatiei intre "aia" care poposesc acolo ! "Aia", ca e major ! "Aia trebuie vazut" ! "Aia de pe RO" nu exprima "majoritatea alegatorilor", au o pondere ca s-a vazut clar si pe toate rezultatele internationale. " spre o extrema legala " pai se reflecta si pe "VOT". Instrumentul de comunicare e bun dar scopul si cum si cine si cit il foloseste, ca aici e toata discutia ! Peste 4ani, ai-ul virtual cu implementare personalizata care-l vezi la intrare in piata. [ la fel ] "Radicalizarea asta" ca am facut numai "ttimpenii" si nu le mai convine la "tinara generatie". Trust de presa, o conducere o viziune ... nu inseama ca mereu e si adecvat tot mesajul, sau toata analiza ! "aia" ca ii baga cineva in seama pe retelele clasice ? [ de aia si canalul asta ! ] "Nu le mai convine deja la unii pe cadrul democratic, ca deja unele canale stim bine, doar nu trebuie la voia intimplarii !" . Asta e puterea informatiei ! “Arma lor preferată a fost Tiktok, aplicația de partajare video dominantă pentru Generația Z“, mai arată publicația britanică ... pai e si normal in conditiile in care e o incompatibilite majora intre "conducatori" si "realitate" ! [ nu iti da nici o optiune, vezi cum se poate si prin Tiktok ! ] E discutie ampla, inclusiv de cauze : "Ca astia de conducere ca de aici pleaca ... cum naiba ???" ... incompetenta de conducere si internationala !

Consecinte
11 iunie

Razboi, ca de multe ori asa se solutioneaza divergentele majore si pe lumea moderna ! ... istoria, inclusiv evenimentele de azi, plina de exemple ! E un aspect major, foarte bine teoretizat si de specialiti [ maslow ]. Pipilica, nanica si papica daca lipseste nu ai ce sa-i vorbesti de Captain Planet ! Asta cred ca e major si la conducatorii EU de azi. Plus omul, tinarul e mersul normal de acumulare informatii ... cu asta [ pipilica, nanica si papica ] se incepe, nu Capitan Planet !

" nebunul clasei "
11 iunie

Ceva multa vreme era ipostaza de "nebunul" : clasei, scolii, cartierului. De multe ori ca "ttimpit" bine de tot pe merit ! In momentul cind zici "grup majoritar, consistent" de ttimpiti pai e o problema majora ! Ori la conducere incompetenta ... ori ca de aia si razboiul !

Pagina a fost generata in 0.4737 secunde