Consilierul local USR Mihai Ochiuleţ vrea un parc în locul căii ferate dezafectate care ducea în port

1633
1
Consilierul local USR Mihai Ochiuleţ vrea un parc în locul căii ferate dezafectate care ducea în port - fondochiulet3-1661452229.jpg
Consilierul local al municipiului Constanța, reprezentant al USR, Mihai Ochiuleț le-a cerut în urmă cu aproximativ două luni votul colegilor săi pentru un proiect de hotărâre privind aprobarea solicitării către Guvernul României pentru trecerea unei suprafețe mari de teren din domeniul public al statului român și administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al municipiului Constanța.

Terenul, care măsoară 124.133 de metri pătrați, este vechiul amplasament al fostei căi ferate care ducea direct în Portul Constanța. În prezent, calea ferată este dezafectată și poate fi un excelent loc pentru amenajarea unui parc de mari dimensiuni sau locuri de joacă ori pentru practicarea unor sporturi, spune inițiatorul. CFR deține pe raza sucursalei regionale de Căi Ferate Constanța un teren aferent liniei de cale ferată 816 Palas – Port „A”, de la km CF 222+878 la km CF 224+687. În prezent, această linie nu se mai află în exploatare, fiind scoasă din funcțiune în vederea casării.


Terenul pe care se află amplasată linia de cale ferată are o suprafață de 124.133 mp, se află în proprietatea statului român – domeniu public, cu drept de administrare în favoarea Ministerului Transporturilor și drept de concesiune în favoarea CNCF CFR SA. În multe cazuri au existat sesizări privind depozitarea nelegală de deșeuri menajere și de construcții, fapt care a necesitat suportarea unor cheltuieli importante de către concesionar în vederea igienizării terenului.

„Am proiectul meu personal pe care l-am depus anul acesta. Mă refer la proiectul legat de cererea de solicitare către CFR Infrastructură de a trece un teren din patrimoniul statului în patrimoniul municipiului Constanţa. Este vorba despre acel teren de 145 de metri pătraţi care ţine din Palas până la tunelul Anghel Saligny, cel care duce în port. Vrem transformarea acestui teren într-o pădure urbană sau un parc. Acum câţiva ani, cei de la CFR au zis că vor să renunţe la acel teren pentru că oamenii aruncă acolo multe gunoaie. S-a transformat într-un fel de groapă de gunoi a Constanţei. Eu am venit cu propunerea ca această groapă de gonoi să dispară, mai ales că avem nevoie de spaţii verzi şi mai ales că în această zonă nu există nici un parc. Calea ferată este scoasă, totul este dezafectat. Este o fâşie de teren foarte lungă. Vrem acest teren să intre în posesia municipalităţii, iar municipalitatea să îl transforme în pădure urbană sau parc. Se pot cere fonduri europene pentru acest lucru şi atunci totul este mai simplu. Hotărârea de consiliu a fost aprobată deja. Aşteptăm răspuns de la CFR în cel mai scurt timp”, a declarat pentru „Cuget Liber“ Mihai Ochiuleţ.
 

Față de posibilitatea de trecere a terenului menționat în domeniul public al Primăriei municipiului Constanța, se poate constata că există o corespondență purtată între Sucursala Regională de Căi Ferate Constanța și primărie conform căreia a rezultat deschiderea din partea proprietarului și administratorului terenului în vederea realizării acestei operațiuni administrative.

Justificarea preluării de către municipalitate a terenului CFR se bazează pe faptul că acesta se pretează a fi transformat în parc public sau grădină urbană, mai ales că acest demers ar fi în concordanță cu interesele cetățenilor în condițiile în care cartierele din zona respectivă nu beneficiază de spații verzi.



Comentează știrea

zexe
13 septembrie
oportunitate

asta vroia si fagadau. parc pe lungime de km si lat de catiiva metri???? - Este o fâşie de teren foarte lungă. Interesanta si poate oportuna ca strategie urbana - dincolo de cat de cool suna ideea de parc - ar fi varianta unei strai care sa asigure legatura intre zone ale orasului pe traseul fostei cai ferate. orasul este blocat dpdv al traficului.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4369 secunde