De ce faceți discriminare? Copiilor cu autism li se îngrădește dreptul să învețe în orice școală de stat

3537
De ce faceți discriminare? Copiilor cu autism li se îngrădește dreptul să învețe în orice școală de stat - autism-1-1684249418.jpg

Articole de la același autor

Organizațiile care militează pentru apărarea drepturilor copiilor și adulților autiști au sesizat Avocatul Poporului cu privire la o prevedere din proiectul legii învățământului preuniversitar „România Educată”, prin care micuților cu cerințe de educație specială li s-ar îngrădi dreptul de a învăța în școlile de masă.


Reprezentanții organizațiilor Autism România și Autism Dobrogea au anunțat transmiterea către Instituția Avocatul Poporului a unei sesizări privind neconstituționalitatea art. 68, alin. 11 din proiectul legii învățământului preuniversitar „România Educată”.


„Potrivit articolului 68, alineat 11: «Înmatricularea beneficiarilor primari cu CES (n.r. cerințe educaționale speciale) într-o unitate de învățământ de masă se face doar în situația în care aceasta dispune de resursă umană și bază materială corespunzătoare, inclusiv de cadre didactice de sprijin și itinerante». Dacă tot nu reușesc să reformeze sistemul educațional și să aloce resurse necesare incluziunii reale și eficiente a copiilor cu nevoi educaționale speciale, să formeze profesioniștii din sistemul educațional și cele complementare, Guvernul, prin Ministerul Educației, a considerat că trebuie să încerce varianta limitării accesului copiilor în școlile de masă, pentru… a-i proteja de ineficiența sistemului educațional”, au semnalat reprezentanții celor două organizații.
Drept pentru care, asociațiile de părinți ai copiilor și tinerilor cu nevoi speciale cer Guvernului să elimine alineatul respectiv din proiectul de lege și „să ia urgent măsuri pentru ca copiii cu autism/ dizabilități/ CES să aibă șanse egale la educație, adaptată nevoilor lor, în raza de domiciliu a elevilor, așa cum au această posibilitate toți copiii acestei țări”.


„Este necesar să se creeze condițiile ca acești copii să aibă sprijinul specializat de care au nevoie în respectivele școli de domiciliu și nu doar în cele «incluzive», ca să își poată atinge potențialul și să capete competențele necesare pentru a avea șanse să fie integrați în comunitate ca adulți. Toate școlile din România trebuie să fie real incluzive, nu doar unele, care primesc această titulatură, pe criterii neștiute de nimeni.


Cerem Senatului României să nu voteze acest alineat 11, articol 68 din proiectul «România Educată»”, au transmis organizațiile nonguvernamentale. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.5722 secunde