Descoperirea din Marea Neagră i-a uimit pe cercetători. Ce au găsit pe fundul mării e de-a dreptul incredibil - 01rop0109736194669856-1698325067.jpg

Articole de la același autor

Nu mai este niciun secret faptul că Marea Neagră are un mare potențial energetic, iar avantajele acestei resurse valorează mult pentru țara noastră. Sigur că, România are și un beneficiu geopolitic, pentru că este cel mai mare stat din UE și NATO cu deschidere la Marea Neagră. De-a lungul timpului, au existat numeroase studii care au arătat ce descoperiri au fost făcute în apa marină. Nu s-au găsit doar pești și gunoaie, ci și multe alte substanțe.

Multă vreme s-au făcut diverse studii în Marea Neagră, unde oamenii de știință au descoperit anumite substanțe, nu doar gunoaie și pești. S-au făcut analize ale apei, fundului mării și organismelor vii din Marea Neagră în ceea ce privește prezența și concentrarea poluanților chimici în ele. Din cei 2100 de poluanți cunoscuți, oamenii de știință au găsit în probe și 124 de substanțe.

Proiectul UE EMBLAS arată că în Marea Neagră sunt multe produse petroliere ale transportului maritim, mercur, dioxine, substanțe repelente utilizate în producerea paharelor și ambalajelor din hârtie, pesticide folosite contra buruienilor. La fel s-au găsit și insecticide, fipronil, o substanță care este foarte toxică pentru albine.
Cele mai mari concentrații de pesticide au fost găsite lângă litoralul Georgiei. Potrivit acestui proiect, în apa mării au mai fost descoperite și urme ale unor produse farmaceutice folosite contra aritmiei și hipertoniei, dar și substanțe chimice nocive pentru organismele marine.

Marea Neagră, populată de peste 200 de specii de pește

Mulți oameni se întreabă dacă mai sunt pești în Marea Neagră, în toate aceste condiții. Ei bine, marea este populată cu peste 200 de specii de pești, precum hamsie, șprot, sardea, hering și gobi. Peștele cel mai mare este morunul, fiind unul dintre cei șapte reprezentanți ai sturionilor din Marea Neagră.

Unele specii au ajuns să fie pe cale de dispariție. Calul de mare aproape că a dispărut din apropierea stațiunilor, pentru că au fost folosiți drept suveniruri. Pentru ca acesta să nu fie pe cale de dispariție, a fost inclus în Cartea Roșie a Ucrainei și interzis pescuitul acestuia. Și sturionul a fost pescuit de braconieri și vânat pentru icrele negre care sunt foarte scumpe. Toate cele 7 specii ale sturionilor au fost pe cale de dispariție și pentru ca acest lucru să se încheie, specia a fost inclusă în Cărțile Roșii ale tuturor țărilor din bazinul Mării Negre.