Plângere inedită la OPC Constanța! "Ginerica a reclamat că mireasa a fugit cu prietenul lui!"

4865
Plângere inedită la OPC Constanța!

Articole de la același autor

Nu există zi în care echipele de control ale Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Constanţa să nu se deplaseze la vreo reclamaţie venită din partea cetăţenilor, ele acţionând permanent pentru prevenirea şi combaterea practicilor care dăunează vieţii şi sănătăţii populaţiei. Numai anul trecut, constănţenii au depus 4.251 de sesizări, în care au adus la cunoştinţa reprezentanţilor CJPC o mulţime de nereguli.

Menţionăm că activitatea comisarilor de la malul mării se desfăşoară, la acest moment, pe mai multe paliere: controale efectuate în baza tematicilor de control dispuse la nivel de ANPC, dar şi la nivel local, controale pentru cercetarea petiţiilor, de verificare a îndeplinirii măsurilor dispuse de comisari în urma verificărilor şi controale operative. Potrivit comisarului şef adjunct Ecaterina Scînteie, cele 4.251 de reclamaţii primite au vizat nereguli diferite. Pe scurt, oamenii se plâng de orice. De exemplu, unii au reclamat că produsele achiziţionate s-au defectat în timpul perioadei de garanţie, că au descoperit diverse neconformităţi în unităţile de alimentaţie publică. Alţii au fost nemulţumiţi de comenzile online şi au depus reclamaţii în urma cărora solicitau să li se restituie banii. De asemenea, au existat persoane care au reclamat service-urile auto deoarece reparaţiile nu ar fi fost efectuate corect. Din păcate, a precizat şeful CJPC Constanţa, unele reclamaţii sunt neîntemeiate, „pentru că unii oameni consideră că li se cuvine orice”.

Desigur, ca peste tot, şi Protecţia Consumatorilor are „clienţii” săi fideli, cetăţeni care fac reclamaţii în mod regulat la ei.

Unii cetăţeni vor să returneze produsele care nu le plac

„Unii reclamă că au achiziţionat anumite produse care nu le plac şi vor să le returneze şi solicită contravaloarea acestora, doar că legea nu prevede aşa ceva. Unii spun că li s-a stricat centrala, că nu le mai funcţionează telefonul. Avem un domn care reclamă mereu lipsa apei calde şi a căldurii, dar care deţine o casă care este, încă, în construcţie şi foloseşte o singură cameră, pe post de birou, unde are nişte conducte foarte mici şi un singur calorifer montat. Se plânge mereu, deşi cu un singur calorifer nu poate încălzi o casă întreagă. De curând, un cetăţean s-a prezentat cu un dosar consistent de reclamaţii, dar care nu erau de competenţa noastră. Acesta ne-a prezentat un certificat al mamei sale, încadrată în grad de handicap, dar care nu beneficia de transport gratuit. De asemenea, deţinea un teren pe care voia să facă intabularea, dar i se părea că i se cer prea mulţi bani pentru acest lucru. O reclamaţie inedită a venit din partea unui domn din Cluj care trebuia să se căsătorească peste două săptămâni, dar mireasa a decis să fugă cu prietenul lui. Ca urmare, a vrut să îşi recupereze banii pe rochie”, a declarat Ecaterina Scînteie, pentru „Cuget Liber”.

La întrebarea legată de relaţia comisarilor cu agenţii economici, aceasta a precizat că, având în vedere faptul că puterea de cumpărare a populaţiei a scăzut şi comercianţii au, acum, un profit mai mic, mulţi dintre ei au început să devină recalcitranţi, în momentul în care văd organele de control. Dacă în municipiu patronii sunt prezenţi la verificări, în mediul rural încă mai sunt operatori economici care îşi închid unităţile când află că vor fi controlaţi. Menţionăm că amenda minimă ce le poate fi aplicată este de 1.000 de lei, pe un singur tip de serviciu, dar, de obicei, sunt descoperite mai multe nereguli, într-un singur loc. În ceea ce-i priveşte pe marii operatori economici, ei pot primi amenzi chiar şi de minimum 50.000 lei, dar de cele mai multe ori, ei le contestă. „Uneori, contestă chiar şi avertismentele primite. Majoritatea proceselor, însă, le câştigăm noi”, a subliniat şeful CJPC.

Ultima dată, de exemplu, au fost efectuate controale la magazinele Lidl, pentru a se verifica discount-urile acordate clienţilor, la Mega Image, Penny, Kaufland. „Noi ne deplasăm la ei în urma reclamaţilor primite de la populaţie. Din păcate, unii agenţi economici uită să mai schimbe preţurile de la raft şi, atunci, consumatorii au dreptate când spun că preţurile nu corespund la casă cu cele de la raft. De curând, am avut o reclamaţie de la Lidl, cu nişte batoane expirate cumpărate de nişte părinţi care voiau să le ducă la o grădiniţă cu ocazia unui eveniment, dar educatoarea a observat că acestea au termenul de valabilitate depăşit şi a depus sesizare la noi”, a adăugat comisarul şef adjunct. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.334 secunde