Se scumpesc biletele de autobuz. Preţurile abonamentelor CT BUS rămân la fel

4470
1
Se scumpesc biletele de autobuz. Preţurile abonamentelor CT BUS rămân la fel - sus2-1645818305.jpg
Începând cu data de 15 martie, preţul unei călătorii pentru autobuzele CT BUS va fi de 2,5 lei. Măsura este necesară, susţin cei de la CT BUS, ca urmare a inflaţiei şi a creşterii preţului la carburanţi. Totuşi, abonamentele rămân la aceleaşi tarife, iar elevii vor beneficia în continuare de gratuitate pe toate liniile de transport public cu compania CT BUS.

Consilierii locali constănţeni vor vota, luni, 28 februarie, în cadrul şedinţei ordinare a lunii februarie, un proiect de hotărâre pentru modificarea unei hotărâri anterioare a Consiliului Local, privind delegarea gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate către societatea CT BUS S.A. şi atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate în municipiul Constanţa. În fapt, este vorba despre modificări aduse tarifelor de călătorie, cu majorarea preţului biletelor de la 1,5 la 2,5 lei, de la 15 martie 2022.

„Tarifele biletelor de călătorie existente din anul 2021 sunt reduse ca valoare comparativ cu oraşe similare din România şi cu puterea de cumpărare din Constanţa. Propunerea de creştere a tarifelor de călătorie doar la bilete, cu menţinerea valorilor actuale ale tarifelor pe abonamente este necesară şi reprezintă o decizie corectă de management pentru a maximiza sumele colectate de la beneficiarii serviciului public de transport. Nivelul propus al tarifelor, începând cu 15 martie 2022, este aproape de nivelul existent la ceilalţi operatori şi se încadrează în nivelul indicelui de suportabilitate”, explică directorul general delegat Raluca Georgescu, de la Serviciul Management Drumuri şi Transport din cadrul Direcţiei Generale Gestionare Servicii Publice a Primăriei Constanţa.

Potrivit acesteia, un exemplu elocvent pentru creşterea principalelor elemente de cheltuială este evoluţia crescătoare a preţului la carburant, achiziţionat de CT BUS, cu o creştere în ultimele 12 luni, de la 3,34 lei litrul de motorină în ianuarie 2021 la 4,93 lei (fără TVA) în prezent – februarie 2022.

Constănţenii, încurajaţi să folosească transportul în comun

Astfel, în cazul în care consilierii locali vor aproba proiectul de hotărâre, o călătorie va costa, de la jumătatea lunii martie, 2,5 lei. Un bilet valabil 75 de minute pe toate liniile va costa 4.00 lei, un bilet cu două călătorii – 5 lei, un bilet City Tour – 6.00 lei, un bilet de 1 zi City Tour – 10 lei, un bilet valabil 24 de ore pe toate liniile 10 lei şi un bilet valabil 7 zile pe toate liniile 35 lei.

Reprezentanţii CT BUS subliniază însă că abonamentele de toate tipurile rămân la tarifele anterioare. „Precizăm că nu modificăm prețul niciunuia dintre abonamentele deja existente, acestea rămânând la valoarea actuală.

Măsura se înscrie în politica noastră de a ne fideliza călătorii ce folosesc zilnic transportul în comun și de a-i convinge și pe cei care călătoresc ocazional să își cumpere abonament și să folosească mai des transportul public”, au transmis reprezentanţii CT BUS.

Abonamentul pentru 1 linie (nominalizat) costă 55 lei, cel pe 2 linii lunar (nominalizat) - 80 lei, cel pe toate liniile lunar (nominalizat) – 125 lei şi cel pe toate liniile lunar, la purtător, – 140 lei.



Comentează știrea

Unghe
26 februarie
citi km poti merge pe jos?

Daca in tarile civilizate vedem corectii economice sub zece procente la noi vezi dublari si triplari la mai toate corectiile .In rest,autobuzele stau cu motoarele pornite la cap de linie si cite 15 minute , si cu usile deschise , circula in haita pe traseele care se suprapun lasand goluri in circulatie mari, sunt impanate cu tehnica costisitoare inutila.circula mai mult goale..Un abonament la Bucuresti pt 24h costa 8 lei(tr suprafata) si laConstanta 10lei.In momentul in care 85% este platit din impozitul constantenilor plimbatul autobuzelor goale, cui va folosi?Probabil ca va incuraja miscarea pedestra si reducerea activitatilor economice

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3191 secunde