Live Text „VIN la mare”, un eveniment ce a reunit specialiști din HoReCa, Turism și Ospitalitate. “Județul Constanța are ce oferi turiștilor”

1658
2

Articole de la același autor

Specialiștii din industria HoReCa, Turism și Ospitalitate de pe Litoral s-au reunit, vineri, la evenimentul intitulat „VIN la mare”. Partenerii strategici ai acestui eveniment au fost Organizația de Management al Destinației Județului Constanța și Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța.

În cadrul conferinței organizate cu acest prilej, personalitățile importante din turism au abordat teme actuale și esențiale, menite să sprijine dezvoltarea afacerilor de pe litoral. Mai exact, tendințele prezente și viitoare ale industriei, sustenabilitatea, soluții pentru prelungirea sezonului estival prin experiențe gastronomice și degustări de vin, digitalizarea afacerilor, influența tehnologiei și a inteligenței artificiale în turism, provocările cu care se confruntă operatorii de pe litoral, networkingul antreprenorial și multe altele.

Prezent la eveniment, președintele Organizației de Management al Destinației Mamaia-Constanța, George Măndilă, a spus că datoria organizației pe care o reprezintă este să susţină aceste evenimente.

„Eu îmi doresc la Mamaia-Constanţa cât mai mulţi turişti. Noi la OMD lucrăm pe mai multe paliere: publicitatea națională, comunicare a ceea ce facem (evenimentelor), happening-ul în stațiune, ne dorim să revitalizăm piațeta Cazino, punctul central al activității în stațiunea Mamaia, nu există Piateta Perla, încercăm să o punem pe picioare. Ne dorim să creăm un nou punct de atracție în zona Rex. Bugetul este ca un cărbune încins pe care îl ții cu greu în mână. Prima dată ne-am gândit la ce le oferim noi turiștilor care ne-au ales, trebuie să ne gândim și la turiștii care nu ne-au ales, cum să facem să-i atragem. Stațiunea Mamaia are planuri mărețe. Luna septembrie este o lună caldă, mai liniştită, aşadar cei care îşi doresc o vacanţă mai liniştită, pot veni în luna septembrie. Trebuie să mărim sezonul estival. Trebuie încurajați hotelierii. Vom face un parc mare. Vom avea o zonă de verdeață în câțiva ani cu piste de biciclete, toalete publice, piațete unde se vor organiza concerte. Producătorii de vinuri sunt prezenți aici și joacă un rol important”, a declarat George Măndilă.

„Putem face lucruri doar împreună”

Şi Dragoș Atanasiu, președintele Grup Eurolines & Investitor în Turism a vorbit despre litoralul românesc.

„Litoralul românesc face progrese, doar ca este important cu ce viteză și de ce nu reușim să fim mai rapizi. Aici s-a înființat primul OMD și a dat tonul celorlalte. Putem face lucruri doar împreună. Prima condiție este să ne așezăm la masă, apoi să facem un proiect, o viziune clară, cu niște obiective strategice clare, cu stakeholderi. Până când nu o să avem un sezon de minim 9 luni, nu o să facem treabă, degeaba vorbim de mai-septembrie. Pornind de la job-uri, și de la oamenii pe care îi angajăm doar pentru câteva luni, nu o să facem treabă. Trebuie să îi ținem pe oameni la muncă, trebuie să avem echipe stabile pe tot anul, asta este o chestie de viziune. Uitați-vă la gradul de ocupare pe care îl avem la nivel național, 28% grad de ocupare, nu avem cum să facem treabă cu așa ceva. Aici trebuie să înțelegem care este strategia. Nu pot să aud an de an că avem probleme cu plajele, nu suntem în stare să rezolvăm o problemă. Fără turiști străini nu avem cum să facem în România sezon de 9 luni. Noi suntem aici bazați doar pe români și bucureșteni. Motorul este OMD-ul. Noi știm teoretic să facem, dar nu știm să implementăm”, a spus Dragoș Atanasiu.

La rândul său, Radu Savopol, președintele H.O.R.A. și Co-Fondator al lanțului de Cafenele 5 to Go a spus că a fost inspirat de Constanța.

„În gastronomie cred că orașul Constanța a fost și este pe val. Brand-urile românești sunt foarte apreciate", a spus el.

"Este îmbucurător faptul că vin brand-uri hoteliere aici în Constanța. Trebuie să vină lanțurile mari aici la noi pentru că și noi ca și turiști când mergem în străinătate căutăm un hotel de lanț, asta trebuie să avem și noi pentru a crește pe piața externă. Mamaia este singura stațiune legată de un oraș foarte mare, avem multe lucruri pe care turiștii le pot vedea", a spus şi Sebastian Puznava, președintele Patronatul MAREA Mamaia-Constanța & Vice-Președinte Board FIHR & Vice-Președinte O.M.D. Mamaia-Constanța.

„Dobrogea are istorie, climat și geografie frumoasă”



"Panelul de astăzi face referire la creșterea sezonului estival, eu am fost invitat în calitate de speaker aici datorită calității de președinte OMD Mamaia-Constanța pentru a prezenta câteva propuneri, câteva idei, câteva strategii încât sezonul estival să se prelungească. Aceste evenimente sunt foarte importante să știți, deși ele par evenimente mici, de nișă, suma acestor evenimente ne dau un întreg. Ca și strategie de marketing, aici la Mamaia, avem și colaborarea cu județul, colaborarea cu producătorii locali. Să nu uităm și de moda internațională care este un aspect foarte important. Atunci când mergi într-o destinație, ai nevoie de un one day trip, o excursie prin împrejurimi pe lângă destinația turistică. De mult s-a dus vremea când un turist venea într-o destinație 7-10 zile și nu părăsea destinația, se ducea doar la club, restaurante sau plajă. Acum este altă modă datorată tehnologiei ce-i drept, avansului rețelelor sociale și faptul că ne-am transformat într-un sat planetar, aceste excursii de one day trip sunt foarte importante si mai ales cele care fac referire la vinării, la crame, degustarea de vinuri, vizitarea cramei, acesta este un tip de excursie care trebuie introdus cât mai repede. Județul Constanța are ce oferi turiștilor, Dobrogea are istorie, climat și geografie frumoasă”, a declarat George Măndilă, pentru Cuget Liber.  





















Comentează știrea

Aurelian M.
Sambata, 15 iunie

Nici dracu nu plânge după voi...Când veți ajunge voi la sfertul din nivelul de ospitalitate si preturi ca in Bulgaria, Turcia Grecia, Egipt etc atunci mai discutam. .Pana atunci ne cheltuim banii departe de rrromânica țigănească unde jaful în tot ce este asa zisul turism a devenit olege pentru voi asa ca ,va salutam din aceste țări care vă dă clasă....

Aurelian M.
Sambata, 15 iunie

Nici dracu nu plânge după voi...Când veți ajunge voi la sfertul din nivelul de ospitalitate si preturi ca in Bulgaria, Turcia Grecia, Egipt etc atunci mai discutam. .Pana atunci ne cheltuim banii departe de rrromânica țigănească unde jaful în tot ce este asa zisul turism a devenit olege pentru voi asa ca ,va salutam din aceste țări care vă dă clasă....

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3801 secunde