Bani europeni în lupta cu abandonul la gimnaziu. 42 de școli constănțene au atras aproape 30 milioane lei

2093
1

Articole de la același autor

Aflat într-o expansiune îngrijorătoare, pe fondul sărăcirii populației, lupta cu abandonul școlar în rândul elevilor de gimnaziu constituie obiectivul principal al programului național finanțat de Ministerul Educației cu bani obținuți prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). 42 de școli din județul Constanța au reușit să atragă o valoare nerambursabilă de 29.869.773,37 lei.

După prima rundă din cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar (PNRAS), toate cele 42 de proiecte depuse de școlile constănțene au fost declarate eligibile. Din lista instituțiilor beneficiare de granturi se regăsesc unități de învățământ recunoscute în județ că întâmpină probleme în ceea ce privește abandonul școlar, precum Cobadin, Crucea, Siliștea, Gârliciu, Pantelimon, Corbu, Independența, Dobromir, Castelu, Amzacea, Rasova, Mihai Viteazu, Bărăganu, Deleni, Cerchezu, Lipnița, Ostrov, Mereni, Topraisar, Ciocârlia, Cernavodă, Hârșova, Pecineaga.

Dintre beneficiarii de granturi fac parte și cinci unități din municipiul Constanța: Școala Gimnazială nr. 40 „Aurel Vlaicu”, Şcoala Gimnazială nr. 12 „B.P. Haşdeu”, Liceul Tehnologic „Gheorghe Duca”, Liceul Teoretic „George Emil Palade” pentru structură Școala Gimnazială nr. 11 „Dr. Constantin Angelescu” și Şcoala Gimnazială nr. 38 „Dimitrie Cantemir”, pentru structură Şcoala Gimnazială nr. 14 Constanţa.

Sprijin pentru cei care frecventează învățământul redus

Conducerea Liceului „Gheorghe Duca”, care a aplicat pentru structurile sale Școala Gimnazială „Marin Sorescu” și Școala Gimnazială nr. 31, are deja experiența aplicării programului ROSE, care se adresa elevilor de liceu. „De data aceasta, ne vom îndrepta atenția către elevii de gimnaziu, din dorința de a-i motiva să nu mai părăsească studiile. Ne-am asumat obiective foarte importante, cum ar fi creșterea ratei de promovare a Evaluării Naționale, pentru care deja am demarat orele remediale în cele două unități”, declară prof. Elena Gogu, directorul liceului.

Primul dintre cele trei obiective asumate de Școala Gimnazială nr. 40 „Aurel Vlaicu” (care a atras o finanțare de 870.301,47 lei) îl constituie diminuarea cu 5% a abandonului școlar, pe o perioadă de 3 ani, prin asigurarea înregistrării, monitorizării și gestionării datelor cu privire la elevii aflați în situație de risc. Cadrele didactice vor urmări îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevii școlii în cadrul evaluărilor naționale cu 3 puncte și creșterea procentului de elevi care finalizează învățământul gimnazial, de la 91,66% la 96,50%.

Surprinzător aflată pe listă, conducerea Școlii Gimnaziale nr. 12 a aplicat pentru a veni în sprijinul celor pe care îi școlarizează la învățământul cu frecvență redusă. De la prof. Florentina Muscă, directorul unității, am aflat că la ora actuală sunt 29 de beneficiari ai acestei forme de educație și se încearcă, datorită fondurilor atrase prin PNRAS și atragerea altor elevi.

Prof. Claudia Portase, inspector școlar de specialitate proiecte, ne-a declarat că suntem județul care nu a reziliat niciun contract pe PNRAS, iar la capitolul Acreditări Erasmus ne situăm pe locul II la nivel național. „Suntem alături de colegii noștri directori pentru a implementa proiectele PNRAS, care nu sunt ușoare, dar pentru elevii noștri vor fi cu impact și vreau să cred că vom aduce schimbări în bine prin aceste proiecte”.

Inspectoratul Școlar Județean Constanța va avea rolul de agenție de implementare a investițiilor specifice Schemei de Granturi-PNRAS, va monitoriza tehnic și financiar implementarea acestora, dar va asigura și partea de consiliere de-a lungul celor 3 ani de derulare. „Acordăm o importanță deosebită relației cu părinții, comunitatea locală, pentru a ne asigura că, lucrând împreună, îi facem pe elevi să înțeleagă rolul educației în formarea lor personală și profesională. Fiecare proiect, în funcție de nevoile identificate, a avut în vedere să aducă în comunitatea lui activități diverse: educație nonformală, ore remediale, dotări de spații speciale de lectură, biblioteci, activități culturale, tabere, excursii tematice, ore de consiliere și dezvoltare personală, coaching, cursuri de formare continuă pentru profesori, masă caldă etc.”, a declarat inspectorul școlar general, prof. Sorin Mihai.



Comentează știrea

Ion
22 martie 2023
Pnrr

Vaiii, cata dezinformare..mare amatoare aceasta ziarista...ti ai luat cașcavalul, sa scrii frumos?

Pagina a fost generata in 1.9608 secunde