Directorul Liceului "Gh. Miron Costin" din Constanța, invitat de ministrul Turismului să disemineze bunele practici, la București

1287

Articole de la același autor

Cu prilejul recentei vizite întreprinse în Constanța de ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Daniel Cadariu, acesta a vizitat și Liceul Tehnologic „Gheorghe Miron Costin”, unde a discutat împreună cu inspectorul școlar general Sorin Mihai și directorul școlii, Semra Curtomer, despre oferta educațională și importanța învățământului dual în formarea profesioniștilor din turism.

Liceul „Gh. Miron Costin” pregătește meseriași cu calificări în industrie alimentară/alimentație publică și turism, dar și protecția mediului, iar vizita ministrului Daniel Cadariu vine în contextul în care învățământul dual trebuie promovat, întrucât și-a dovedit eficiența la nivel național.



Directorul liceului, prof. Semra Curtomer, ne-a povestit că ministrul a intrat la laboratorul de analize fizice, unde era o clasă a IX-a învățământ profesional dual pe calificarea brutar-patiser-preparator produse făinoase care determina umiditatea cerealelor. Apoi a vizitat cabinetul de banqeting, unde elevii de clasa a XI-a se pregăteau pentru finalizarea examenelor de nivel 3. După care s-a nimerit la o clasă de liceu/zi în laboratorul de analize chimice, care determina aciditatea berii, iar în laboratorul de gastronomie, modernizat cu echipamente profesionale, o clasă a XI-a, tot învățământ profesional dual, meseria bucătar, realiza niște preparate.

„Avem cadre didactice tinere, implicate, care încearcă să le insufle copiilor noștri dragostea pentru meserie, la bază fiind empatia profesor-elev. Asta și pentru că marea majoritate provine din mediul rural, din familii mono-parentale sau din centrele de plasament”, ne-a declarat prof. Curtomer. „Dincolo de vizita oficială, însă, a văzut CÂT se muncește și CUM se muncește în această școală, a discutat cu elevii noștri. Ca feedback al acestei vizite, la final, m-a invitat la minister, la București, pentru a disemina bunele practici. Și dacă, inițial, am refuzat, considerând invitația drept o remarcă de curtoazie, surpriza avea să vină zilele acestea, când am fost sunată de doamna consilier al domnului ministru, care m-a invitat în mod oficial la București”, ne-a mărturisit același director.



„Pentru un liceu tehnologic, considerăm o mândrie rezultatele la olimpiade”

În plus, directorul Semra Curtomer consideră că pregătirea elevilor, inserția lor pe piața muncii, dar și rezultatele pe care le-au obținut de-a lungul timpului au fost motivele care au recomandat acest liceu drept unul care trebuie dat exemplu. „Elevii cu care a stat de vorbă domnul ministru sunt olimpici. De altfel, vineri dimineață organizasem festivitatea ultimului clopoțel la clasele a XII-a și m-a întrebat de bune practici. Și-atunci primul exemplu care mi-a venit în minte a fost acela că Ioana Hanu, șefa de promoție, este absolventă a învățământului profesional de trei ani, care și-a continuat studiile în ciclul superior, la zi, ajungând să fie șefă de promoție cu media peste 9,50, pe domeniul turism și alimentație. Ceea ce demonstrează că se poate! Mai mult, Ioana Hanu s-a calificat la faza națională a Olimpiadei Tehnologii, de la Galați, ceea ce pentru noi, după doi ani de pandemie, este extraordinar”, a declarat prof. Semra Curtomer, care ne-a mai povestit despre fetele calificate la concursurile pe meserii, calificarea ospătar-chelner, vânzător în unități de alimentație, cu rezultate bune la faza județeană. La clasa a XI-a o altă olimpică, la tehnician analist produse alimentare, a fost răsplătită cu Mențiune specială la Olimpiada națională de la Alba. „Pentru un liceu tehnologic care, până la urmă, pregătește meseriași pentru piața muncii, noi ne mândrim cu aceste rezultate, în speranța că vom consemna altele și mai bune, pentru că această perioadă de pandemie a afectat pe toată lumea”, a adăugat același interlocutor.



Absolvenții își doresc locuri de muncă stabile, nu sezoniere


În ceea ce privește inserția pe piața muncii, conform unei statistici realizate de directorul adjunct, aproape 80% din absolvenții Liceului „Gheorghe Miron Costin” sunt încadrați în muncă. Din păcate, în acest domeniu de activitate, turism și alimentație, există fluctuația sezon/extrasezon, implicit angajări masive versus penurie locuri de muncă. Acum li se oferă salarii avantajoase, pentru că sunt buni profesioniști, dar, în opinia prof. Semra Curtomer, ar trebui să se facă ceva la nivel macro-economic, astfel încât acești meseriași să fie atrași cu locuri de muncă și în afara sezonului estival. „La întâlnire au fost prezenți și domnul prefect, și domnul deputat Marian Crușoveanu, ceea ce ne induce speranța că totuși se va pune problema mai serios cu privire la această fluctuație”, a mai spus prof. Curtomer.



Cât despre valoarea învățământului dual, același director ne-a declarat că trebuie scăpat de stigmatul că, odată școlarizat, elevul este obligat să se angajeze la agentul economic cu care a parcurs practica. „În contractul încheiat între cele trei părți: școală – autoritatea locală/Primăria Constanța – agentul economic, nu sunt stipulate asemenea condiții. Ci sunt prevăzute bursa de minimum 200 lei, în afara celei de la stat, iar la noi, agentul economic și-a asumat oferirea echipamentului de protecție, decontarea analizelor medicale, decontarea transportului dus-întors, care pentru elevii noștri este un efort, mai ales în clasa a XI-a, în ultimul an de învățământ profesional, când au 10 săptămâni de practică”, a precizat directorul.

În această vară, în baza proiectului Erasmus+ scris și câștigat de directorul liceului, elevii școlii profesionale vor merge în practică în Portugalia și Spania câte 18 zile, dar se vor întoarce și cu un certificat Europass care le validează pregătirea.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5008 secunde