Învățământul american pune accent pe importanța intervențiilor timpurii, a formării profesorilor și a mentoratului

4653
Învățământul american pune accent pe importanța intervențiilor timpurii, a formării profesorilor și a mentoratului - ligia-deca-1708008768.jpg

Articole de la același autor

Miercuri, 14 februarie 2024, Ministrul Educației, Ligia Deca, a avut o întrevedere cu omologul său Miguel Cardona, Secretar pentru Educație al Statelor Unite, și Cindy Marten, Secretar Adjunct, alături de Excelența Sa Domnul Andrei Muraru, Ambasadorul României în SUA.

În cadrul întrevederii, ministrul Ligia Deca a subliniat eforturile făcute de Guvernul României pentru creșterea istorică a bugetului pentru educație în vederea aplicării noilor legi de resort. Omologii americani au apreciat în mod special creșterea salarială acordată profesorilor, considerând-o esențială atât pentru a-i susține să limiteze efectele pe termen lung ale pandemiei, cât și pentru a crește atractivitatea profesiei didactice.

De asemenea, s-a discutat în principal despre politicile și programele celor două țări privind formarea abilităților de literație și creșterea stării de bine a elevilor.

În ceea ce privește literația, partea americană a subliniat importanța intervențiilor timpurii, a formării profesorilor și a mentoratului. A fost dat exemplul statului San Diego, unde performanța elevilor de clasa a VIII-a la lectură a avut o creștere importantă în ultimii ani. Intervenția a constat în formarea profesorilor și activități de mentorat privind dezvoltarea abilităților de scris-citit ale tuturor elevilor, cu un accent special pe elevii din familii de imigranți sau cu un nivel scăzut de educație.

Referitor la creșterea stării de bine a elevilor, partea americană a subliniat faptul că recomandările federale se concentrează pe încurajarea unui climat sigur, primitor și de susținere în școală. De asemenea, la nivel federal, se promovează și s-au construit resurse pentru identificarea semnelor de violență și pentru intervenția timpurie în echipe multidisciplinare.

Alte teme abordate în discuții au fost incluziunea copiilor refugiați în școlile românești, strategii de combatere a antisemitismului, educația media, evaluările standardizate și integrarea tehnologiei în activitatea didactică. Partea americană a apreciat încă o dată eforturile statului român de a interveni cu promptitudine și determinare pentru asigurarea dreptului la educație al elevilor din Ucraina.

„Vom continua comunicarea cu omologii americani, ne confruntam cu provocări similare pe mai multe paliere și cred că împreună putem identifica soluții eficiente”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6086 secunde