Accent pe inovaţie şi marcă înregistrată! 10 firme constănţene, premiate în cadrul „Trofeului Creativităţii”

184

Articole de la același autor

Creativitatea este un element esenţial în dezvoltarea unei afaceri, cea care generează progresul societăţii. Nu greşim când spunem că românii excelează la acest capitol, al brevetării, dar lucrurile se opresc, din păcate, la un anumit punct. Multe firme pică în capcana neînregistrării mărcii, însă există şi premianţi, la Constanţa.

Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură (CCINA) Constanţa, prin Centrul PATLIB Constanţa şi Enterprise Europe Network, în colaborare cu Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) Bucureşti a organizat, joi, 14 decembrie, la sediul instituţiei din bd. Alexandru Lăpuşneanu, cea de-a XIX-a ediţie a Festivităţii „Trofeul Creativităţii”.

În cadrul manifestării, au fost premiate firmele şi organizaţiile constănţene pentru activitatea depusă în domeniul creativităţii, concretizată prin solicitarea şi obţinerea de titluri de protecţie la OSIM.

În clasamentul cu persoanele juridice din judeţul Constanţa, realizat în baza punctajului obţinut ca urmare a solicitării de titluri de protecţie la OSIM Bucureşti şi/sau obţinerii acestora în perioada ianuarie 2020-decembrie 2022, pe primele 10 locuri s-au regăsit următoarele companii: Sterk Plast SRL, Orient Ceramic SRL, Global Records SRL, Flexi-Mod Trading SRL, Dobrogea Biscuit SRL, RO Credo SRL, Dobrogea Grup SA, Agroserv Trading SRL, Optic Partener SRL şi Electronic Live SRL.

Trofeele şi diplomele au fost înmânate reprezentanţiilor companiilor premiate de către Daniela Dragomir, şef serviciu OSIM, şi Ruxandra Serescu, directorul general al CCINA Constanţa. 




Un risc ce poate fi lesne eliminat

Cât de importantă este creativitatea în contextul general al unei afaceri, cum stă Constanţa la acest capitol, care sunt recomandările Camerei pentru investitori? La aceste întrebări a răspuns Ruxandra Serescu, în cadrul briefing-ului de presă ce a urmat festivităţii de premiere.

„Este foarte important elementul de identitate vizuală, care să poată face un produs să fie recunoscut oriunde în ţară. De aceea vorbim despre branduri, mărci, un produs asociativ cu elementul de identitate vizuală, că e culoare, nume etc.

Am văzut produse bune, frumoase lansate pe piaţă, cu elemente de identitate vizuală pe care nu le înregistraseră însă ca marcă. Există riscul - şi, din păcate, au fost asemenea cazuri - când cineva mai puţin binevoitor a găsit un astfel de produs, a verificat şi a aflat că marca nu este înregistrată, a înregistrat el marca, iar apoi produsul aflat deja pe piaţă, lansat de o altă societate, a ajuns în situaţii delicate, de genul fie trebuie cumpărat dreptul de a folosi marca, fie să se irosească energii şi resurse prin instanţă. Totul pentru că agentul economic respectiv nu a fost suficient de prevăzător pentru a înregistra marca înainte.

Aşadar, recomandarea noastră este aceea de a pune mare preţ pe acest aspect”, a explicat directorul general al CCINA Constanţa.

Cu numai nouă brevete înregistrate în perioada 2020-2022, dintre care patru de către Universitatea „Ovidius”, judeţul Constanţa ocupă un modest loc 18 în clasamentul naţional.

„Am efectuat o analiză statistică la nivel judeţean, iar rezultatele sunt într-adevăr dezamăgitoare. Pe partea de brevete nu stăm deloc bine, doar locul 18. În schimb, situaţia este mult mai bună la capitolul mărci, fie că vorbim despre acoperire naţională, fie acoperire europeană”, a explicat Ruxandra Serescu.

„Creativitatea ocupă un loc fruntaş în asigurarea unei notorietăţi, este un element cheie în dezvoltarea unui segment, are o contribuţie semnificativă la progresul societăţii.

Singurul canal prin care noi putem interacţiona direct cu reuşitele creativităţii sunt în cadrul saloanelor de invenţie unde noi participăm în mod frecvent şi avem bucuria de a vedea că noi, ca popor român, ne aducem contribuţia în multe domenii: medicină, alimentaţie etc. Din păcate, ele nu ajung să fie concretizate prin centrele de transfer tehnologic, majoritatea inovaţiilor, a brevetelor de inovaţie rămân la nivelul de brevet şi atât”, a adăugat Daniela Dragomir. 




Seminar susţinut de experţi ai OSIM

După festivitate, s-au desfăşurat lucrările unui seminar, cu titlul „Proprietatea industrială - element esenţial în dezvoltarea afacerilor”. În cadrul manifestării, susţinute de experţi ai OSIM Bucureşti, au fost abordate subiecte precum: Marca naţională şi europeană - asemănări şi deosebiri; Importanţa brevetării - documentare în vederea stabilirii stadiului tehnicii; Gama serviciilor oferite de Reţeaua Enterprise Europe. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4124 secunde