ANR: România a preluat preşedinția „Comitetului Memorandumului de Înţelegere al Mării Negre”

225
ANR: România a preluat preşedinția „Comitetului Memorandumului de Înţelegere al Mării Negre” - 1-1683039491.jpg

Articole de la același autor

România a preluat preşedinția „Comitetului Memorandumului de Înţelegere al Mării Negre” (The Black Sea Memorandum of Understanding) privind Controlul Statului Portului (BS MoU).

Votul membrilor Comitetului a fost în favoarea Autorităţii Navale Române (ANR), care va asigura preşedinţia pe parcursul anului 2023, prin directorul general, Cosmin Laurenţiu Dumitrache. Decizia a fost luată la finalul lucrărilor BS MoU de anul acesta, care a avut loc la Constanţa.

„Statele membre participante au fost: Bulgaria, Georgia, România, Federaţia Rusă, Turcia şi Ucraina. Au fost prezenţi şi reprezentanţi ai Paris MoU şi Abudja MoU, în calitate de observatori. Reuniunile comitetului BS MoU se organizează anual şi sunt găzduite prin rotaţie de ţările riverane Mării Negre”, se arată într-un comunicat de presă transmis de ANR.

Pe ordinea de zi a Comitetului BS MoU, s-au aflat subiecte şi proiecte extrem de importante printre care:

- inspecţiile de control al statului portului desfăşurate în regiune şi punerea în aplicare a măsurilor împotriva navelor din lista lunară de supraveghere a navelor;

- planul strategic, direcţiile strategice şi planul de acţiune actualizat pentru perioada 2021-2025;

- revizuirea Manualului privind controlul statului portului;

- analiza comparativă interregională a datelor Port State Control (PSC) inspecţii şi analiza statisticilor.

Următorului comitet va fi găzduit de Georgia, în anul 2024.

XXX

Memorandumul de Înţelegere al Mării Negre privind Controlul Statului Portului (BS MoU) a fost încheiat pe 7 aprilie 2000 şi a intrat în vigoare la 19 decembrie 2000, după prima reuniune pregătitoare care a avut loc la Varna, în anul 1999.

Principalul obiectiv al Memorandumului de Înţelegere privind Controlul Statului Portului în regiunea Marii Negre este stabilirea unui regim eficient privind acţiunile Port State Control, prin cooperarea şi armonizarea activităţilor autorităţilor membre, în scopul eliminării navelor sub-standard, al promovării siguranţei maritime, al creşterii protecţiei mediul marin şi asigurării condiţiilor optime de muncă şi de viaţă la bordul navelor. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2682 secunde