Influencerii cu reclamă mascată, vânați de Protecția Consumatorilor

360
Influencerii cu reclamă mascată, vânați de Protecția Consumatorilor - fond-anpc-1697042978.jpg

Articole de la același autor

Influencerii care fac reclamă mascată sunt vânați de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Marketingul practicat de influenceri a devenit una din cele mai puternice forme de publicitate de pe platformele online. Acțiunea de verificare a acestor influenceri a vizat zece persoane cu una dintre cele mai mari comunități de urmăritori pe rețeaua de socializare Instagram. Scopul acțiunii este de a contracara difuzarea unor mesaje care nu prezintă într-un mod transparent natura lor promoțională.

În ultimii ani, influencerii au devenit figuri-cheie în mediul online care să afecteze deciziile consumatorilor de a cumpăra anumite lucruri. Își arată sprijinul sau aprobarea pentru anumite mărci și generează un efect publicitar, dar fără a dezvălui, în unele cazuri, scopul, anume reclama.

Pentru a combate fenomenul, ANPC a trimis scrisori de informare către cei zece influenceri români cu referire la conținuturi specifice difuzate prin postări pe platforma Instagram pentru a solicita transparență și claritate maximă asupra oricărui conținut publicitar al postărilor publicate.

În aceste scrisori, comisarii pentru Protecția Consumatorilor au reamintit că publicitatea trebuie să fie clar recunoscută ca atare și au evidențiat modul în care interzicerea publicității ascunse are un domeniu general de aplicare. Prin urmare, Autoritatea a invitat în mod oficial destinatarii scrisorilor să facă astfel încât scopul promoțional, acolo unde este cazul, să fie clar recunoscut pentru tot conținutul difuzat prin intermediul rețelelor de socializare.

Această primă intervenție a Autorității reprezintă o campanie de conștientizare a tuturor actorilor afectați de metoda de marketing practicată de influenceri. Autoritatea de control monitorizează, constant, fenomenul prin adoptarea măsurilor pe care le consideră cele mai adecvate pentru combaterea acestuia.

„Rețelele de socializare sunt pline de clipuri ale influencerilor, însă nu toate sunt marcate ca fiind parteneriate plătite, iar fanii pot crede că influencerii împărtășesc cu ei experiențele lor sincere și fără interese motivate financiar. Ca să evite acest lucru, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a început o campanie prin care verifică conturile de Instagram ale romanilor cu statut de influencer în mediul online”, spune președintele ANPC, Horia Constantinescu.

În afară de ANPC, și Fiscul a pus ochii pe influenceri. Numai anul trecut, aproape 130 de influenceri au fost controlați de inspectorii ANAF. Pentru aproape jumătate dintre ei s-au emis decizii de impunere pentru suma totală de 6,5 milioane de lei, bani nedeclarați. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3793 secunde