Se modernizează reţeaua feroviară în Portul Constanţa. Cine încasează contractul de peste 13 milioane de lei

1899
Se modernizează reţeaua feroviară în Portul Constanţa. Cine încasează contractul de peste 13 milioane de lei - licitatie-1711899584.jpg

Articole de la același autor

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate „Conectivitate trimodală în portul Constanţa“ a fost semnat în urma atribuirii prin licitaţie deschisă pe platforma SEAP. Ofertant câştigător este Asocierea SC ISPCF SA (ofertant lider) - SC Baicons Impex SRL (ofertant asociat), iar valoarea contactului este de 11.487.366,00 lei fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 2.182.599,54 lei. Sursa de finanţare pentru acest proiect este bugetul de stat.

Institutul de Studii şi Proiectări Căi Ferate (ISPCF) este o societate comercială pe acţiuni, înfiinţată în anul 1947, cu mare tradiţie şi experienţă în profil tehnic, independentă şi autorizată pentru activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea să elaboreze studii şi documentaţii tehnice pentru dezvoltarea, reabilitarea şi modernizarea infrastructurii din domeniul transporturilor, în special a infrastructurii feroviare. Majoritatea lucrărilor de investiţii executate la calea ferată română în ultimii 70 de ani au fost elaborate de către acest institut, al cărui sediu se află în cadrul Ministerului Transporturilor.

Înfiinţată în noiembrie 2001, firma Baicons Impex SRL a avut, în 2021, ultimul an raportat, o cifră de afaceri de 16.913.245 lei şi un profit de 2.867.729 lei (marjă de 16,96%), obţinut cu un număr mediu de 61 salariaţi. Are ca obiect principal de activitate „Activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea”, iar în portofoliu se regăsesc 49 de contracte publice.



O etapă obligatorie


„Studiul de fezabilitate este una din etapele prin care se realizează obiectivul «Coridorul de conectivitate feroviară 1 (Coridorul feroviar central)», care asigură conectivitatea feroviară între Marea Neagră şi Europa Centrală prin PTF Curtici, prevăzut în Master Planul General de Transport al României aprobat prin HG nr. 666/2016 şi se regăseşte în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2023 aprobat prin HG nr.1312/2021”, se arată într-un comunicat de presă transmis de CFR Infrastructură Constanţa.

Obiectivele proiectului:

- Asigurarea conexiunii feroviare directe între toate compartimentele portului Constanţa prin conexiunea directă a tuturor grupelor de linii;

- Îmbunătăţirea conexiunii trimodale rutier - feroviar - naval în zona de interfaţare a celor trei infrastructuri de transport din Portul Constanţa;

- Realizarea unei conexiuni feroviare care să contribuie la creşterea rentabilităţii proiectelor feroviare şi portuare implementate sau în curs de implementare din fonduri europene;

- Reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare de la 24,1 km la 7,85 km (o diferenţă de 16,25 km);

- Creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de la 50 km/h (actuală) la 80 km/h (proiectată);

- Fluidizarea activităţii pe ansamblu a Portului Maritim Constanţa prin reducerea duratei de transport între cele două zone ale portului, reducerea staţionării totale a materialului rulant în port şi optimizarea fluxurilor de transport din interiorul portului;

- Realizarea unei rute alternative la infrastructura feroviară care deserveşte în prezent Portul Maritim Constanţa. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4954 secunde