Miruna Croitoru, noul președinte CNE: "Colaborăm mai bine cu Ministerul Educației decât cu inspectoratele școlare!"

12956
2
Miruna Croitoru, noul președinte CNE:

Articole de la același autor

Atuul elevei Miruna Croitoru, noul președinte al Consiliului Național al Elevilor, în fața contracandidatului său la această funcție cu siguranță l-a constituit faptul că a fost vicepreședinte al acestei structuri, responsabil de departamentul de organizare internă, care implică foarte multe atribuții și asumarea unor proceduri.

Elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Odobleja” din Turnu-Severin, Miruna Croitoru a fost ajutată în ascensiunea sa și de faptul că provine dintr-un consiliu județean al elevilor pe care l-a „resuscitat” odată cu venirea ei în funcția de președinte la Mehedinți. Cumva, toate dificultățile pe care le-a întâmpinat la nivel județean, pentru a recapacita structura și a crește vizibilitatea acesteia, au ambiționat-o și mai mult, concomitent descoperind și care sunt problemele la nivel micro.



- Care sunt problemele elevilor identificate de tine din posturile anterioare?


- La nivel județean, în primul rând lipsa de deschidere din partea decidenților. Dacă la nivelul Ministerului Educației ne bucurăm de o colaborare bună, la nivel județean, de multe ori această comunicare inspectorate școlare județene – consilii județene ale elevilor nu este la fel în toate județele și există diverse discrepanțe. Poate și pentru că la momentul actual este specificat în Legea Educației faptul că Ministerul Educației consultă Consiliul Național al Elevilor, pe probleme de interes, în schimb în aceeași lege este specificat faptul că inspectoratul școlar POATE colabora cu Consiliul Județean al Elevilor, lucru ce lasă de multe ori loc de interpretare.

De asemenea, este foarte necesară implicarea elevilor în reforma educației, care nu trebuie văzută ca un prim pas, ci ca o necesitate. Tocmai de aceea, trebuie să creștem gradul de participare a elevilor la luarea deciziilor, pentru că este foarte important să ne asigurăm că elevii sunt consultați mereu când se decid schimbări majore în educație.

- Ce amendamente ați adus Legii Educației?

- Vorbim despre 85 de amendamente transmise de CNE în vara 2022, când a fost perioada de consultare publică. Aceste amendamente au fost dezbătute, în prealabil, la adunarea generală din luna august 2022, care a avut loc la Râmnicu Vâlcea, cu toți președinții consiliilor județene ale elevilor. Printre cele mai importante putem aminti introducerea elevilor, în calitate de observatori, în consiliile de administrație ale DJIP (Direcția Județeană pentru Învățământ Preuniversitar – n.r.). Să fie redactată chiar o nouă secțiune în cuprinsul legii, care să fie intitulată „Dreptul elevilor la reprezentare”.

Legat de incluziune am avut o serie de amendamente, pentru că nu era asumată incluziunea ca un principiu la nivelul sistemului. Ce ne-am dorit noi a fost inclusiv extinderea programului „Școala din spital”, așa încât acesta să fie accesat de orice elev care este internat indiferent de durata spitalizării, tocmai pentru a asigura accesul la educație și în acest sens. Și rescrierea integrală a capitolului legat de incluziune, pentru că, din păcate, educația specială și educația incluzivă erau introduse ca fiind același lucru. Erau astfel ignorate principiile de bază în legătură cu desegregarea școlară sau măsurile de sprijin ce ar trebui să fie adoptate pentru elevii aflați în situație de vulnerabilitate.

De asemenea, noi ne-am opus foarte ferm pentru admiterea separată în colegiile naționale. În schimb, considerăm un lucru bun eliminarea mediei din gimnaziu la admiterea în liceu.

În ceea ce privește Bacalaureatul, considerăm că trebuie modificată programa înainte de a vorbi de schimbarea structurii examenului. În forma în care a fost propus, Bacalaureatul încurajează și o serie de competențe cheie, competențe de bază, în concordanță cu alte examene la nivel european, și care ar trebui cuprinse în trunchiul comun.



- Bullying-ul a căpătat o amploare îngrijorătoare și mă gândesc că o implicare mai activă a CNE ar putea fi benefică.


- Într-adevăr, ne sunt semnalate foarte multe cazuri de bullying. Cumva consider că ar trebui să acționeze concret și aplicat consiliile județene ale elevilor, pentru că pot să ajungă mult mai ușor la colegii din teritoriu și să-i cunoască. Să discute inclusiv cu consiliul școlar al elevilor din unitatea în care s-a produs respectivul act de violență, pentru că ei au o conexiune mult mai reală și pot să afle mult mai ușor ce s-a întâmplat cu-adevărat. De asemenea, în foarte multe județe există o strânsă colaborare între consiliile elevilor și inspectoratele județene de poliție și biroul de siguranță școlară. Demarează împreună acțiuni de informare și conștientizare. Trebuie văzută și problema comisiilor de combatere a violenței și bullying-ului din instituțiile de învățământ, care nu au o activitate reală și de aceea ar trebui să fie monitorizată activitatea lor.



Comentează știrea

Therese Poulain
29 ianuarie 2023
Oferta de împrumut

Societate financiară specializată în toate domeniile de împrumut. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai săraci și în lupta împotriva sărăciei și oferim împrumuturi pe termen scurt, mediu și lung. Aveți probleme financiare, sunteți în faliment sau aveți nevoie de finanțare pentru a vă pune pe picioare proiectele, un credit imobiliar. Oferim împrumuturi persoanelor fizice și juridice la o rată de 2% pe an, cu cea mai mare viteză și fiabilitate. Vă rugăm să ne contactați pentru satisfacție:: Email: [email protected]

Mihai
4 februarie 2023
pomana si tupeu, carte mai putin

voi, elevii ar treui sa colaborati mai bine doar cu cartea, in rest nu e treba voastra, dupa revolutie, toti romaniii s au invatat doar sa ceara, de le pensionari la elevi, asta a fost educatia primita de la psd, partidul cara a furat tara asta pana a ultima picatura si a invatat oamenii sa traiasca din picaturile de pomana curse de la ei in anii electorali! Elevii doar scoali dotate decent trebuie sa ceara, atat!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5542 secunde