Dorești să slăbești și nu știi cum? Sfaturi de la nutriționiști pentru a atinge greutatea ideală

355
Dorești să slăbești și nu știi cum? Sfaturi de la nutriționiști pentru a atinge greutatea ideală - fondincearca-1657282732.jpg
Cu toții ne dorim să păstrăm o greutate ideală, la care să ne simțim bine şi să evităm excesul ponderal. Este indicat să ne analizăm cu sinceritate greutatea actuală, să ne cunoaștem indicele de masă corporală (IMC) şi, dacă e cazul, să ne adresăm medicului, pentru a „negocia“ starea greutății noastre. Dacă greutatea dumneavoastră este mai mare decât cea recomandată, specialiștii în nutriție vă propun câteva strategii pentru controlarea greutății:

1. Alege dieta potrivită - Înainte de a adopta o dietă la modă, ia în considerare câțiva factori: restricțiile alimentare impuse de dietă, durata de timp în care poți să o respecți şi capacitatea ei de a-ţi menține greutatea. De asemenea, este bine să ai răspunsul la câteva întrebări: De ce vrei să slăbești? Ai cu adevărat un surplus ponderal? Câte kilograme vrei să slăbești? Obiectivul tău este realist? Ești pregătită să-ţi modifici stilul de viață?

2. Fă mai multă mișcare! - Fă zilnic 30-60 minute de activitate fizică de intensitate medie. Combină activitățile care dezvoltă masa musculară, rezistența şi flexibilitatea. De exemplu, urcă pe scări şi nu cu liftul, mergi pe jos până la școală sau la serviciu sau înscrie-te într-un club sportiv. Poți, de asemenea, să începi o activitate care să-ţi facă plăcere: baschet, dans, yoga... posibilitățile sunt nelimitate.

3. Stabilește obiective realiste - Dacă te îngrași în mod constant, încearcă să-ţi stabilești ca prim obiectiv menținerea greutății actuale. Iar dacă vrei să slăbești, nu este obligatoriu şi, mai ales, deloc indicat ca pierderea în greutate să fie bruscă, rapidă. Nu îți propune intervale prea mici de timp pentru a ajunge la greutatea visată, pentru că nu le vei putea respecta şi astfel vei resimți un sentiment de frustrare, deloc productiv.

În altă ordine de idei, atunci când este vorba despre femei și bărbați, nutriționiștii au menționat că există probleme diferite, dar o singură soluție. Mai exact, necesarul caloric al bărbatului diferă de cel al femeii, dar în fond, eforturile de a slabi sunt aceleași. Principiile de bază ale fiecărei diete sunt supravegherea porțiilor, alegerea corectă a alimentelor, renunțarea la ronțăitul între mese şi consumul de fructe şi legume. De fapt, programul nutrițional este identic pentru ambele sexe, deși comportamentul alimentar diferă. Astfel, femeile au tendința de a ronțăi în fața televizorului, în timp ce bărbații consumă uneori mai mult decât le cere organismul.

În ceea ce privește secretul unei mese gustoase, în primul rând, trebuie să punem accentul pe calitate şi nu pe cantitate. De exemplu, o porție de somon, preparat cu legume şi asezonat cu condimente este mult mai indicat decât o farfurie plină de cartofi prăjiți. Aspectul mâncării este foarte important. Pregătiți porții mici, dar aranjate cu atenție. În acest fel, veți savura mâncarea şi veți consuma mai puțin, evitând tentația de a vă servi din nou. 



Top articole din Sănătate

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3912 secunde