Învățământul românesc simulează greva generală printr-un amplu marș de protest

1088
Învățământul românesc simulează greva generală printr-un amplu marș de protest - fond-protest-1683645504.jpg

Articole de la același autor

Până la preconizatul pas al grevei generale anunțate în data de 22 mai, sindicatele din educație au sunat adunarea pentru miercuri, 10 mai, începând cu ora 11, la un marș protest, care va porni din Piața Victoriei și se va încheia în fața Palatului Parlamentului, la care sunt așteptați peste 15.000 de membri de sindicat din întreaga țară.

 

„Educația are nevoie de mai mult. Investiții în infrastructură, salarii mai mari pentru toți angajații, condiții mai bune de muncă și studiu. Uniți, împreună, toți ca unul putem determina schimbarea în bine a destinului sistemului de învățământ din România”, a transmis prof. Mitică Iosif, președintele SLSIP Constanța. De asemenea, a declarat pentru „Cuget Liber” că dacă la pichetarea sediului Guvernului, din zilele de 25 și 26 aprilie, au participat doar 21 de cadre constănțene, la marșul protest de miercuri, 10 mai, vor participa 100 de membrii de sindicat. „Sunt colegi cărora li s-a permis, de către conducerile unităților de învățământ constănțene, să lipsească fără a periclita cursurile”, a adăugat liderul constănțean.

Întrebat în ce măsură va impresiona acest marș clasa politică, prof. Mitică Iosif a lăsat de înțeles că nu este atât de naiv încât să creadă că revendicările vor fi soluționate instant. „Dar primim în continuare de la colegii noștri listele cu semnăturile solicitate în cadrul referendumului declanșat pentru organizarea grevei generale din data de 22 mai și am speranțe că peste 50% din membrii de sindicat vor participa la această formă extremă de protest”, a mai spus prof. Iosif. Cel mai probabil, rezultatul final al referendumului îl vom afla la finele acestei săptămâni.

 

Sindicaliștii solicită inclusiv renunțarea la aplicația EduSal

Reamintim că revendicările pleacă de la majorarea salariilor personalului din învățământ, în conformitate cu importanța socială a muncii prestate, plecând de la principiul salariul profesorului debutant să fie cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea întregului personal didactic de predare urmând să se realizeze în mod progresiv, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic. Se solicită instituirea regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflației, precum și plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar și nedidactic.

Acordarea sporurilor pentru condiții de muncă personalului din învățământ, dar și acordarea drepturilor prevăzute în legislația în vigoare și contractele colective de muncă aplicabile (decontarea navetei, plata indemnizației de instalare, acordarea concediului de odihnă suplimentar, compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat etc.).

Nu în cele din urmă, creșterea anuală a investițiilor în învățământ, pentru îmbunătățirea bazei materiale și a infrastructurii, dar mai ales renunțarea la aplicația EduSal și înlocuirea acesteia cu un program informatic de salarizare gestionat și administrat de Ministerul Educației.

 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4343 secunde