Canalele navigabile românești au înregistrat un trafic de nave și mărfuri record, în anul 2021
322
Articole de la același autor
O măsură în beneficiul marinarilor români aflați la bordul navelor
06 Ianuarie 2022
Sindicatul din Șantierul Naval Constanța declanșează campania pentru reducerea fiscalității salariale în construcțiile de nave
05 Ianuarie 2022
Excelența în afacerile din Constanța a fost premiată, pentru al doilea an la rând, fără bal; doar online!
18 Decembrie 2021
Cine e de vină că marinăria își pierde farmecul? Shipping-ul se îndreaptă spre o nouă criză de ofițeri maritimi! (I)
24 Noiembrie 2021
Explozie de oferte pe piața constănțeană a terenurilor agricole. Iată prețurile cerute de vânzători!
08 Decembrie 2021
Câți navigatori are România și câți reușesc să plece pe mare?
29 Noiembrie 2021
Dunărea și canalele navigabile vor juca un rol tot mai important în viitorii ani, pe măsură ce volume tot mai mari de mărfuri se vor muta de pe uscat pe apă. Transportul de mărfuri pe căile de navigație interioară este mult mai atractiv decât cel rutier și feroviar, a căror infrastructură se confruntă cu grave probleme în România.
Unde mai pui că tariful pe tona de marfă transportată pe apă este mai mic decât în cazul transportului pe uscat. În plus, transportul naval este mult mai prietenos cu mediul decât celelalte alternative de transport. De altfel, Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe uscat pe apă, aducând argumente de mediu și economice. Drept dovadă, volumul mărfurilor transportate pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari a fost în continuă creștere ultimii ani.
Cerealele și minereurile domină traficul
Unde mai pui că tariful pe tona de marfă transportată pe apă este mai mic decât în cazul transportului pe uscat. În plus, transportul naval este mult mai prietenos cu mediul decât celelalte alternative de transport. De altfel, Uniunea Europeană recomandă de mai mulți ani transferul transportului de mărfuri de pe uscat pe apă, aducând argumente de mediu și economice. Drept dovadă, volumul mărfurilor transportate pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari a fost în continuă creștere ultimii ani.
Cerealele și minereurile domină traficul
„În anul 2021, cantitățile de mărfuri tranzitate pe canalele navigabile au înregistrat o creștere semnificativă - a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Mihaela Coroiu – specialist PR, în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Traficul a fost de 36,972 de milioane de tone capacitate, cu 4,98% mai mare față de aceeași perioadă din anul 2020. Au fost transportate 17,289 milioane de tone de mărfuri, cu 4,74% mai mult decât în anul 2020.”
Stimați cititori, în anul recent încheiat, canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari au realizat un nou record istoric în traficul de mărfuri, depășind cu 3,25% vechiul record, de 16,744 milioane de tone, înregistrat în 2019.
În structura mărfurilor, cerealele au ocupat primul loc, cu o pondere de 47%, În anul 2020, ponderea lor a fost de 49%. Pe locurile următoare s-au situat următoarele grupe de mărfuri: minereuri – 29%, produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 12%, produse chimice - 6%, metal și produse din metal - 3%, alte produse (inclusiv ciment) – 2%, mașini și utilaje – 1%.
Principalul beneficiar al canalelor navigabile
Principalul beneficiar al canalelor navigabile
În anul 2021, traficul de mărfuri derulat în contul altor țări a fost de 53%. Această pondere înaltă reflectă rolul major pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari îl joacă în transportul naval european.
Din totalul de 17,289 milioane de tone de mărfuri derulate în 2021, în contul României au fost transportate 47%, pentru Serbia - 26%, Ungaria - 11%, Bulgaria - 10%, Austria – 2%, Croația – 1%, Germania – 1% și Republica Moldova – 2%.
În anul 2021, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 25.087 de unități navale, stabilind un nou record. Numărul acestora este mai mare cu 1,74% față de anul 2020 și cu 1,57% față de 2019.
Structura pe tipuri de nave a fost următoarea: 17.100 barje, 3.983 de șlepuri, 42 de nave fluvio-maritime, 3.948 de remorchere împingătoare și 7 nave de pasageri.
Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 455 de nave, din care: 20 de împingătoare, 341 de barje de diferite tipuri, 89 de șlepuri și 5 ceamuri.
Previziuni
Previziuni
Cum va evolua traficul de mărfuri în anul 2022? Transportul pe Dunăre, canalele navigabile și portul Constanța mizează pe creșterea cantităților de cereale pentru export, din recolta anului 2021, în perioada următoare. Totodată, având în vedere volumul mare de precipitații din această iarnă, din Europa Centrală și de Est, este de așteptat ca și recoltele de cereale ale anului 2022 să asigure mari disponibilități pentru export.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 10 Noiembrie 2021
Sâmbătă, 11 Decembrie 2021
Joi, 14 Octombrie 2021
Miercuri, 22 Septembrie 2021
A fost semnat contractul de finanțare pentru lucrările de modernizare și extindere a portului Ovidiu
Sâmbătă, 04 Septembrie 2021
Joi, 26 August 2021
Joi, 26 August 2021
Sâmbătă, 10 Iulie 2021
Vineri, 09 Iulie 2021
Vineri, 18 Iunie 2021