Epavele ferry-boat-urilor "Mangalia" și "Eforie" au păgubit "CFR Marfă" de 41,734 milioane de lei
Articole de la același autor

Pentru cunoscători era limpede, încă de atunci, că navele trebuiau vândute la fier vechi. Retehnologizarea și aducerea lor în clasă ar fi fost mult prea costisitoare. Nu erau bune nici măcar pentru instruirea „la rece” a viitorilor ofițeri de marină, căci echipamentele lor erau depășite moral.
În prezent, ferry-boat-urile stau legate la cheu, în danele 106 și 108-II, și toacă banii armatorului. Lună de lună, acesta trebuie să achite facturile pentru serviciile portuare, pentru energie electrică furnizată la bordul navelor și pentru plata echipajelor de siguranță.

Drept urmare, pe data de 7 martie 2022, în baza Legii nr. 544 din 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, le-am transmis serviciului de comunicare și biroului de presă din Ministerul Transporturilor următoarele întrebări:
Ce are de gând să facă ministerul cu navele ferry-boat „Mangalia“ și „Eforie”? Vor mai fi repuse în exploatare? Când anume? Câți marinari muncesc în cadrul echipajelor de siguranță de pe cele două nave, conform legii?
De la intrarea navelor în conservare, în anul 2009, și până în prezent, ce sumă a fost cheltuită cu cele două nave, respectiv cu: taxele portuare, chiria danei, personalul de siguranță, aprovizionarea cu curent electric și apă, operațiunile de remorcare la schimbarea danei de acostare etc.?
Ministerul Transporturilor are în vedere reînființarea unei flote maritime comerciale sub pavilion românesc, cu capital de stat sau privat? Ce pași s-au făcut sau urmează să se facă în această direcție?

M-am gândit că bieții de ei sunt prea puțini și sunt prost plătiți și de aceea nu-mi pot satisface solicitarea. Drept urmare am început să fac cercetări. Stimați cititori, trebuie să știți că în cadrul Ministerului Transporturilor funcționează Direcția de comunicare și dialog social – o structură cu un personal numeros și bine plătit în raport cu munca prestată: un director (cu leafa de 6.754 de lei), un șef de serviciu (6.150 de lei), opt consilieri superiori (cu salarii între 5.124 și 5.329 de lei), un consilier asistent (2.699 de lei), un consilier juridic superior (5.150 de lei), un expert superior (5.460 de lei), un expert asistent (2.799 de lei) și un funcționar I (2.266 de lei).
Din raportul pe activitate al ministerului rezultă că, în anul 2020, Direcția de comunicare și dialog social a furnizat informațiile solicitate în cazul a 5.556 de petiții primite în baza OUG nr 27/2002 și a Legii nr. 544/2001. Dacă astfel stau lucrurile, oare de ce solicitarea mea repetată a fost ignorată, sistematic, de această structură ministerială? De ce doar în cazul meu Legea nr. 544/2001 a fost încălcată de amploiații ministerului?

Pe navele ferry-boat, în momentul actual, sunt șapte angajați ce fac parte din echipajul minim de siguranță care efectuează serviciul la bord, conform OMT 39/2014, privind stabilirea echipajului minim de siguranță pentru navele maritime care arborează pavilion român. În perioada 2009 – 2022, cheltuielile cu cele două nave au fost de 41.734.291,73 lei.”

De mai mulți ani, SNTFM „CFR Marfă” înregistrează pierderi financiare uriașe și s-a înglodat în datorii. Iată, anul 2021 l-a încheiat cu o pierdere brută de 351.753.505 lei, în creștere cu 4,98% față de anul precedent și cu datorii totale de 4.469.603.587 de lei, mai mari cu 0,1% decât în 2020. Volumul datoriilor depășește cu 43,45% capitalul total al companiei, aceasta fiind practic în situație falimentară.
Top articole din Economie
Comentează știrea
Ferryboat a fost un proiect eșuat din start. A fost conceput pe ruta Constanța-Samsun. Întrucât ,,podul de legătură cu cheiul,, trebuia să conțină 5 linii C.F. iar turcii au făcut un pod cu o linie, a devenit clar că transportul de vagoane nu era posibil, afectând stabilitatea navei. În plus, parcul de vagoane al RSR nu era compatibil a fi transportat , întrucât nu aveau structuri de amarare . Așa că,.....s=a trecut la transport RoRo ce nu era prea pretențios, dar la banii investiți, aceste nave nu erau rentabile !
Bre nea tita. Astea doua epave, sunt necesare Romaniei pentru ca suntem stat membru Nato. Cerinta Nato este sa avem doua nave tip RoRo pentru ca, in caz de razboi sa avem capacitatea de incarcare si trasnport a tancurilor, humvee, camioane, etc. Noi cum avem flota RoRo imensa formata din doua nave, astea sunt. A fost planul acum vreo 4 ani sa le transfere in dana 0, dar e spatiul cam limitat accolo pentru harabaile asteaa doua. Intreaba -l bre pe Sergiu, ca doar sunteti tovarasi