Mărțișorul și 8 Martie, gură de oxigen pentru comercianți. Piața de flori se ridică la 40 milioane de euro

3740

Articole de la același autor

Zilele de 1 şi 8 Martie reprezintă vârful vânzărilor pentru florarii din România şi, cu peste 2,5 milioane de buchete vândute în aceste zile, piaţa florilor atinge un nou record istoric de vânzări, de aproape 40 milioane de euro, arată un studiu realizat de o companie de consultanţă.

Dincolo de mărţişoare, de cadourile de tot felul, florile reprezintă, în aceste zile, cel mai vândut produs din Constanța și din România. La un prim calcul estimativ, realizat de consultanţi, reiese că de 1 şi 8 Martie sunt vândute peste 2,5 milioane de buchete de flori. Estimarea ia în calcul faptul că în mediul urban, unde se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,6 milioane de femei cu vârsta de peste 18 ani şi că măcar jumătate dintre doamne şi domnişoare vor primi un buchet de flori în această perioadă, la un preţ mediu de 80 de lei. Și în Constanța, începutul lunii martie este un bun prilej pentru piețari să-și vândă marfa. În toate piețele de flori din oraș, de Mărțișor a fost agitație mare. Fie că vorbim de Piața Griviței, sau Brotăcei ori tarabele de la Spitalul județean, florile s-au dat cel mai bine.

“Vând de ani de zile în piața Tomis III și dacă nu aș avea clienți aș fi închis demult. Sunt și perioade în care nu vând mai nimic, dar în zilele astea este gură de oxigen pentru noi, vânzătorii de preț. Lumea se așteaptă să creștem prețurile, dar pentru că avem marfă multă noi am făcut invers, am lăsat de la noi. Spre exemplu, la florile de sezon, ghiocelul îl vindem cu 2 lei buchetul, zambila la fir este 5 lei, cea în ghiveci variază între 8 lei, iar cea bătută este 15 lei. Lalelele sunt mai scumpe pentru că majoritatea vin din import și le dăm cu prețul variind între 8 lei și 12 lei firul. Marfă avem destulă, prețuri pentru toate buzunarele”, ne-a spus Vasilica M., precupeață din Tomis III.

O piață de 40 de milioane de euro

Specialiștii în economie spun că, în țara noastră, afacerile pe cod CAEN 4776 (comerţul cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor) se apropie de 40 milioane de euro, cu aproape 10 milioane mai mult decât estimările din 2023, incluzând aici doar comerţul cu amănuntul al florilor.

Dinamica spectaculoasă a vânzărilor ţine în primul rând de scumpirea semnificativă a florilor, fapt care a dus şi la creșterea cifrei de afaceri a celor peste 7.700 de firme ce activează în acest sector. În ceea ce priveşte oferta, cele mai căutate flori, în această perioadă, sunt ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele. Dincolo de florile de sezon, la mare căutare rămân, în continuare, trandafirii, consideraţi simbolul iubirii.

"Există însă o cerere tot mai mare de buchete personalizate, care includ diverse cadouri şi elemente de decor din plante şi flori exotice. Spre exemplu, avem cadouri personalizate de 8 Martie care cuprind, pe lângă flori, și bomboane sau chiar prăjituri'', a declarat Lavinia T., lucrător comercial.

Un astfel de aranjament pleacă de la 150 de lei și ajunge și la 400 de lei. Firmele din domeniul comercializării cu amănuntul al florilor au reuşit să îşi crească semnificativ şi profitabilitatea, raportând un câştig net de peste 200 milioane de lei în 2023, faţă de 150 milioane de lei în 2022 şi 23 milioane de lei în 2014. Potrivit datelor financiare de la Ministerul Finanţelor, în piaţa florilor din România activau, în 2022, 7.774 de firme, dintre care 6.930 în activitate şi numai 24 în faliment şi 76 în insolvenţă. Cele mai multe flori vândute pe piaţa românească vin din import, aproximativ 80%, restul fiind acoperit din producţia locală.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3765 secunde