Portul Luminiţa prinde viaţă! Creşte traficul de mărfuri şi se creează noi locuri de muncă
2185
Articole de la același autor
Documentar CFR Infrastructură. Prima Gară din Constanţa, sursă permanentă de accidente
27 Octombrie 2023
„Biblioteca din Gară”, un proiect iniţiat de SRCF Constanţa pentru cei care aşteaptă în staţie sau călătoresc cu trenul
08 Decembrie 2023
CCINA Constanţa: Inimile generoase îşi dau întâlnire la „Gala brazilor de Crăciun”
10 Decembrie 2023
CFR Infrastructură Constanţa: Expoziţie de arte vizuale, organizată de personalul instituţiei
05 Decembrie 2023
Moş Crăciun vine cu tolba plină de cadouri pentru copiii navigatorilor
04 Decembrie 2023
Anul 2023 se pregăteşte să se încheie, lăsând în urmă un trafic record pe canalele navigabile. În actualul context internaţional, marcat de războiul din Ucraina, şi ţinând cont de poziţia geo-strategică a României, investiţiile în infrastructura portuară sunt cât se poate de necesare. Astfel, portul Luminiţa va beneficia de o infuzie majoră de capital, iar activitatea va trece la un nivel superior.
Unul dintre cele mai importante proiecte aflate în derulare, în această perioadă, la Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) Constanţa SA este cel referitor la modernizarea şi extinderea capacităţii de operare în portul Luminiţa.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea volumului de mărfuri tranzitate pe căile navigabile interioare prin modernizarea, reabilitarea şi extinderea capacităţii de operare în portul Luminiţa, în vederea oferirii de condiţii optime pentru transportul naval de mărfuri.
La ora actuală, în cadrul proiectului, se execută lucrări la reţeaua de alimentare cu apă a portului (realizate în procent de 50%), la reţeaua de canalizare a portului (20%), la conducta de refulare (80%), lucrări de împrejmuire a incintei portuare (20%), iar în vederea realizării cheului tip estacadă, şantierul a început aprovizionarea cu tubulatura pentru coloanele forate şi armătura pentru carcasele aferente coloanelor forate. Valoarea totală a proiectului este de 119.556.257,76 lei, din care contribuţia nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 67.544.975,47 lei.
Acces fără restricţii la infrastructură
Printre cele mai importante repere ale proiectului, se numără construirea a patru dane de operare cheu tip estacadă, cu o lungime de 480 metri, asigurarea adâncimilor de navigaţie în şenal şi în acvatoriul portuar la cotele proiectate, modernizarea drumurilor de acces spre port etc.
„Revigorarea activităţii portului Luminiţa în perspectiva următorilor ani va avea efecte benefice şi sociale pentru populaţia şi activitatea economică a oraşului Năvodari şi localităţii Corbu. Creşterea traficului portuar va asigura noi locuri de muncă în port şi în serviciile conexe, de deservire portuară.
Realizarea acestui obiectiv va avea ca efect atragerea în circuitul economic a resurselor existente pe plan local şi în valorificarea acestora, cu utilizarea forţei de muncă autohtone.
Prin implementarea proiectului nu se acordă, în mod direct sau indirect, avantaje competitive operatorilor existenţi sau viitorilor potenţiali operator, accesul către infrastructura viitoare urmând să fie liber şi fără restricţii, nediscriminatoriu, cu respectarea legislaţiei existente şi în condiţii de competiţie liberă.
Pentru operatorii economici ce utilizează transportul pe apă şi serviciile portuare, costurile mai reduse ale transportului pe apă, de două-trei ori mai reduse comparativ cu transportul rutier şi echivalente cu cel feroviar, vor contribui la reducerea preţurilor produselor livrate la poarta beneficiarului şi creşterea competitivităţii operatorilor portuari respectivi”, a declarat directorul general al CN ACN, Florin Goidea.
Unul dintre cele mai importante proiecte aflate în derulare, în această perioadă, la Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile (CN ACN) Constanţa SA este cel referitor la modernizarea şi extinderea capacităţii de operare în portul Luminiţa.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea volumului de mărfuri tranzitate pe căile navigabile interioare prin modernizarea, reabilitarea şi extinderea capacităţii de operare în portul Luminiţa, în vederea oferirii de condiţii optime pentru transportul naval de mărfuri.
La ora actuală, în cadrul proiectului, se execută lucrări la reţeaua de alimentare cu apă a portului (realizate în procent de 50%), la reţeaua de canalizare a portului (20%), la conducta de refulare (80%), lucrări de împrejmuire a incintei portuare (20%), iar în vederea realizării cheului tip estacadă, şantierul a început aprovizionarea cu tubulatura pentru coloanele forate şi armătura pentru carcasele aferente coloanelor forate. Valoarea totală a proiectului este de 119.556.257,76 lei, din care contribuţia nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 67.544.975,47 lei.
Acces fără restricţii la infrastructură
Printre cele mai importante repere ale proiectului, se numără construirea a patru dane de operare cheu tip estacadă, cu o lungime de 480 metri, asigurarea adâncimilor de navigaţie în şenal şi în acvatoriul portuar la cotele proiectate, modernizarea drumurilor de acces spre port etc.
„Revigorarea activităţii portului Luminiţa în perspectiva următorilor ani va avea efecte benefice şi sociale pentru populaţia şi activitatea economică a oraşului Năvodari şi localităţii Corbu. Creşterea traficului portuar va asigura noi locuri de muncă în port şi în serviciile conexe, de deservire portuară.
Realizarea acestui obiectiv va avea ca efect atragerea în circuitul economic a resurselor existente pe plan local şi în valorificarea acestora, cu utilizarea forţei de muncă autohtone.
Prin implementarea proiectului nu se acordă, în mod direct sau indirect, avantaje competitive operatorilor existenţi sau viitorilor potenţiali operator, accesul către infrastructura viitoare urmând să fie liber şi fără restricţii, nediscriminatoriu, cu respectarea legislaţiei existente şi în condiţii de competiţie liberă.
Pentru operatorii economici ce utilizează transportul pe apă şi serviciile portuare, costurile mai reduse ale transportului pe apă, de două-trei ori mai reduse comparativ cu transportul rutier şi echivalente cu cel feroviar, vor contribui la reducerea preţurilor produselor livrate la poarta beneficiarului şi creşterea competitivităţii operatorilor portuari respectivi”, a declarat directorul general al CN ACN, Florin Goidea.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Luni, 18 Decembrie 2023
Luni, 18 Decembrie 2023
Luni, 18 Decembrie 2023
Luni, 18 Decembrie 2023
Luni, 18 Decembrie 2023
Duminică, 17 Decembrie 2023
Duminică, 17 Decembrie 2023
Duminică, 17 Decembrie 2023
Duminică, 17 Decembrie 2023
Vineri, 15 Decembrie 2023
Vineri, 15 Decembrie 2023