Punct crucial pe Coridorul Mijlociu! Portul Constanţa, tot mai atractiv pentru traficul de mărfuri din Asia

2388

Articole de la același autor

În actualul context politic internaţional, marcat de războiul din Ucraina, Portul Constanţa a devenit un nod important de tranzit pentru traficul de mărfuri dinspre statele din bazinul Mării Caspice şi Asia Centrală şi de Sud-Est. Iar relaţiile dintre mediul de afaceri din România şi cel din Kazahstan trec la un alt nivel!

Anul 2023 s-a încheiat cu rezultate remarcabile pentru Portul Constanţa, atât prin realizarea unei performanţe istorice în traficul de mărfuri, cât şi prin atingerea unor obiective de modernizare şi promovare în mediul de afaceri internaţional. Aceste realizări au fost posibile datorită contribuţiei semnificative a comunităţii private, organizată în asociaţia Constanţa Port Business Association (CPBA), care şi-a consolidat eforturile pentru promovarea şi atragerea traficului de mărfuri prin Portul Constanţa, un punct crucial pe Coridorul Mijlociu care leagă Asia de Europa prin Marea Caspică şi Marea Neagră.

La începutul anului 2024, mediul de afaceri din Kazahstan, în strânsă cooperare cu guvernul kazah, şi-a orientat eforturile către progresul colaborării cu firmele româneşti din domeniul transporturilor şi comerţului de mărfuri, venind în întâmpinarea intenţiilor membrilor CPBA de a încheia parteneriate noi şi a vitaliza traseul de transport care conferă Portului Constanţa o poziţie meritată ca punct nodal pe lanţul de distribuţie care leagă Asia de Europa prin Marea Neagră.

Miercuri, 31 ianuarie, misiunea kazahă condusă de Ministrul Transporturilor al Republicii Kazahstan, Marat Karimzhanovich Karabaev, a interacţionat cu membri ai Constanţa Port Business Association, în cadrul unei întâlniri organizate în Portul Constanţa. Delegaţia externă, compusă din oficiali şi experţi ai guvernului kazah, alături de un grup format din 20 de reprezentanţi de companii naţionale şi private specializate în logistică şi autorităţi ale Asociaţiei Internaţionale „Trans-Caspian International Transport Route” - TITR, s-a întâlnit cu reprezentanţii sectorului privat din Portul Constanţa, operatori portuari, firme de transport feroviar şi pe căi navigabile, furnizori de servicii maritime şi navale, pentru consolidarea parteneriatelor şi dezvoltarea durabilă a relaţiilor comerciale, aşa cum au propus anterior la Forumul desfăşurat în anul 2023. La acel moment, a fost prezentat un prim proiect concret, care conectează Portul Constanţa cu reţele logistice din regiunea Caspică, linia de transport Ro-Ro şi de pasageri între porturile Poti şi Constanţa.

„După ce Rusia a declanşat războiul împotriva Ucrainei, în anul 2022, Coridorul Mijlociu sau Trans-Caspic apare ca o alternativă pentru investiţiile şi parteneriatele economice ale Chinei şi ruta de transport agreată de către UE pentru schimburile de mărfuri cu Asia. Prin conexiunea maritimă cu Georgia, traseul creează premisele unui potenţial de creştere şi oportunităţi noi de dezvoltare pentru Portul Constanţa ca hub logistic regional pentru Europa Centrală şi de Est şi pentru statele din Asia Centrală şi Caucazul de Sud”, au transmis reprezentanţii CPBA.

Mai mult, China a ales să îşi îndrepte atenţia către Coridorul Trans-Caspic, evidenţiindu-l ca pe o rută de transport cu potenţial, şi a accelerat dezvoltarea acesteia prin semnarea parteneriatelor strategice cu Kazahstan pentru transport intermodal pe cale ferată şi maritim. Astfel, fluxurile de mărfuri sunt direcţionate prin ţările cu ieşire la Marea Caspică, Kazahstan şi Azerbaidjan, şi ajung apoi prin Georgia la Marea Neagră, aducând Portului Constanţa oportunităţi noi de creştere.

Reuniune la Ministerul Transporturilor

În acest context, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut, tot miercuri, la sediul ministerului, o întâlnire constructivă cu omologul său din Republica Kazahstan, Marat Karabaev, aflat într-o vizită oficială în România.

„Am discutat despre oportunităţile de cooperare în domeniul transporturilor de mărfuri pentru spaţiul România - Marea Neagră - Regiunea Caucaz - Marea Caspică - Republica Kazahstan, traversat de Coridorul de Mijloc, care include Ruta Internaţională de Transport Transcaspică, şi am evidenţiat importanţa valorificării Portului Constanţa ca nod important de tranzit pentru traficul de mărfuri dinspre statele din bazinul Mării Caspice şi Asia Centrală şi de Sud-Est”, a declarat Sorin Grindeanu.

Cu ocazia întrevederii, au fost semnate şi două memorandumuri: primul priveşte cooperarea în domeniul transporturilor şi infrastructurii de transport, iar cel de-al doilea se referă la cooperarea în domeniul investigaţiilor accidentelor şi incidentelor de aviaţie. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.555 secunde