Un nou pod feroviar şi rutier în zona Portului Constanţa. Contract în valoare de peste 11 milioane de lei

2605
Un nou pod feroviar şi rutier în zona Portului Constanţa. Contract în valoare de peste 11 milioane de lei - 1-1691406255.jpg
A fost publicat pe platforma SEAP anunţul privind atribuirea contractului sectorial de servicii Elaborarea Studiului de Fezabilitate „Conectivitate trimodală în Portul Constanţa”, valoarea estimată fiind de 11.545.092,00 lei fără TVA, cu finanţare de la bugetul de stat.

Prin acest proiect, se urmăreşte, printre altele, creşterea capacităţii infrastructurii feroviare şi reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare - conectarea Portului Constanţa şi Constanţa Sud - Agigea, prin construirea unui pod feroviar şi rutier cu o lungime de 300 metri, cu viaducte şi bretele de acces auto, dar şi a unui tunel în zona Poarta 6 - Agigea.

„Achiziţia serviciului de Elaborare a Studiului de Fezabilitate «Conectivitate trimodală în Portul Constanţa» este una din etapele prin care se realizează obiectivul «Coridorul de conectivitate feroviară 1 (Coridorul Feroviar Central)» care asigură conectivitatea feroviară între Marea Neagră şi Europa Centrală prin PTF Curtici, prevăzut în Master Planul General de Transport al României”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Biroul Mass Media din cadrul CFR Infrastructură Constanţa.

Contractul începe de la data semnării acestuia de ambele părţi, până la data recepţiei finale, după expirarea perioadei de garanţie a lucrărilor. Durata de prestare a serviciilor este de 10 luni de la data de începere a prestării serviciilor, la care se adaugă două luni pentru activităţile de verificare şi aprobare a documentelor/livrabilelor.

Obiectivele proiectului

- Asigurarea conexiunii feroviare directe între toate compartimentele Portului Constanţa prin conexiunea directă a tuturor grupelor de linii;

- Îmbunătăţirea conexiunii trimodale rutier - feroviar - naval în zona de interfaţare a celor trei infrastructuri de transport din Portul Constanţa;

- Realizarea unei conexiuni feroviare care să contribuie la creşterea rentabilităţii proiectelor feroviare şi portuare implementate sau în curs de implementare din fonduri europene;

- Reducerea lungimii totale a conexiunii feroviare de la 24,1 km la 7,85 km (o diferenţă de 16,25 km);

- Creşterea vitezei maxime de circulaţie a trenurilor de la 50 km/h (actuală) la 80 km/h (proiectată);

- Fluidizarea activităţii pe ansamblu a Portului Maritim Constanţa prin reducerea duratei de transport între cele două zone ale portului, reducerea staţionării totale a materialului rulant în port şi optimizarea fluxurilor de transport din interiorul portului;

- Realizarea unei rute alternative la infrastructura feroviară care deserveşte în prezent Portul Maritim Constanţa. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.1486 secunde