De ce nu pot fi montați parapeți mediani pe una dintre cele mai însângerate șosele din Constanța

6360

Articole de la același autor

Peste 24 de kilometri de parapeți mediani au fost montați, în ultimii ani, pe drumurile naționale din județul Constanța, pentru prevenirea accidentelor rutiere grave. Această măsură nu poate fi luată însă pe toate șoselele. De exemplu, nu poate fi aplicată pe DN 22, care leagă Constanța de Tulcea, o arteră unde au loc, an de an, zeci de accidente rutiere mortale.





Drumurile naționale sunt „generatoare de accidente rutiere” la nivelul județului Constanța, au subliniat polițiștii constănțeni, în frunte cu chestorul Adrian Constantin Glugă, șeful Inspectoratului Județean de Poliție (IPJ) Constanța. Șoferii porniți la drum întins calcă apăsat pedala de accelerație și ajung să ruleze cu mult peste viteza limită admisă. Alte cauze generatoare de accidente grave sunt depășirile periculoase, neasigurarea la trecerile la calea ferată, neacordarea priorității în intersecții etc.

„Există o corespondență permanentă cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru ceea ce înseamnă drumuri naționale: DN 39, DN2A, DN38, DN3, DN22, care sunt generatoare de accidente rutiere. În special DN39 e cel mai mare generator de accident rutier”, afirma în urmă cu ceva vreme chestorul Adrian Constantin Glugă.



Referitor la măsurile luate pentru reducerea numărului accidentelor rutiere, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța arată că, în ultimii ani, au fost montați parapeți mediani pe principalele artere din județul de la malul mării. „În ultimii ani, respectiv în perioada 2019 – 2021, pe sectoarele de drumuri naționale cu patru benzi din județul Constanța au fost montate pe circa 24,4 kilometri elemente de siguranță pasivă (parapete rigide), pe drumurile naționale DN 39, DN 2A, DN 22 și DN 3. Prioritizarea montării s-a stabilit la nivel național, de către CNAIR SA, în funcție de sectoarele cu risc ridicat de accidente. Studiile și statisticile realizate la nivelul Uniunii Europene au arătat o scădere a numărului de persoane decedate și rănite grav din accidente rutiere cauzate ca urmare a impactului frontal dintre autovehicule pe drumurile cu patru benzi, pe care au fost montate separatoare de sens în zona mediană”, a afirmat Marian Ichim, directorul DRDP Constanța, pentru „Cuget Liber”. De altfel, constănțenii care au avut drum spre sudul litoralului au constatat că, din toamna lui 2021 până în prezent, au fost montați parapeții mediani pe DN 39, între localitățile Tuzla – 23 August – Mangalia, adică porțiunea de drum unde în anii trecuți au pierit oameni în incidente rutiere.




Numeroase accidente rutiere soldate cu pierderi de vieți omenești au loc pe DN 22, șoseaua care leagă Constanța de Tulcea. Dar pe această arteră nu pot fi montați parapeți mediani.



„Pe sectoarele de drumuri naționale cu două benzi de circulație (câte o bandă pentru fiecare sens), cum este DN 22, nu este indicată montarea de parapet rigid în zona mediană, având în vedere că în zonele de întrerupere s-ar crea mai multe zone de conflict, generatoare de accidente. Dat fiind faptul că accidentele rutiere sunt cauzate în mare măsură de conducătorii auto, prin nerespectare regimului de viteză, a semnificației semnalizării rutiere, neatenția la volan și din alte motive, sunt necesare campanii sociale și de educare a acestora în vederea creșterii gradului de conștientizare asupra siguranței rutiere, derulate la nivel național, precum și implicarea poliției rutiere”, a mai arătat Marian Ichim. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2502 secunde