Poliţiştii de la Rutieră şi Ordine Publică, "sacrificații de serviciu" ai IPJ Constanţa

8260
Săptămâna a început cu proteste şi pentru membrii sindicatului „Europol”, din care fac parte angajații de la Poliţia Rutieră și de la Ordine Publică. Ei sunt nemulţumiţi, în mod special, de programul epuizant de lucru impus de conducerea Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Constanţa, considerându-se „sacrificații de serviciu” ai reorganizării instituţiei. De asemenea, poliţiştii reclamă deficitul acut de personal, faptul că sunt nevoiţi să lucreze fără mașini, fără radare, toate acestea în condiţiile în care marea reorganizare a IPJ Constanța, anunţată anul acesta, nu a fost încă finalizată, iar poliţiștii de la Rutieră și Ordine Publică lucrează, în continuare, cu un singur echipaj pe tură.

Timp de două ore, oamenii legii au ieşit în stradă şi au protestat în fața IPJ Constanța, după care au plecat la Prefectura Constanța. Aceştia au precizat că ritmul în care îşi desfăşoară activitatea, la acest moment, este inuman. „În prezent, colegii lucrează în schimburi de opt ore și sunt planificați haotic în serviciu. Nu se ține cont de repausul de după tură, se fac foarte multe forțări, sunt chemați după opt ore la serviciu, în loc de 16, cum ar fi normal. Nu se respectă un echilibru în repartiția lor pe număr de zile, pe timpul unei luni și atunci am cerut un program de 12 ore cu repaus de 24 și 12 ore de noapte cu repaus de 48, iar cei de la IPJ au refuzat să implementeze acest program. Mai mult, nici nu s-au luat măsuri pentru abuzurile care au fost reclamate de-a lungul timpului. Ca urmare, vom face sesizări acolo unde este nevoie să se ia măsuri pentru încălcarea legislației și vom continua cu acțiunile de protest. În ultima perioadă, au fost situații în care unii colegi au ieșit din tură la ora 22:00 și la ora 6:00 au fost chemaţi din nou, un timp prea scurt pentru a se reface capacitatea de muncă”, a declarat Daniel Avasilcăi, lider sindical.

La rândul său, președintele „Europol”, Cosmin Andreica, vine cu acuzaţii grave pentru conducerea IPJ Constanţa: „Acesta este primul semnal de alarmă pe care îl tragem cu privire la faptul că poliţiştii sunt sacrificaţii de serviciu, în ceea ce priveşte această reorganizare. Am sesizat, de mai bine de trei luni, faptul că mulţi poliţişti, în special cei de la Ordine Publică şi Rutieră, sunt forţaţi, efectiv să lucreze, fără a se respecta orele necesare pentru refacerea capacităţii de muncă. Planificările nu sunt echilibrate, o serie de drepturi ne sunt încălcate, sub pretextul că sunt oameni puţini şi trebuie să ducă situaţia operativă în spate. De asemenea, avem parte şi de tragedii şi aici ne referim la acel coleg tânăr care a recurs la gestul necugetat de a-şi pune capăt zilelor. Suntem convinşi că acolo a fost un cumul de factori, inclusiv faptul că a ajuns la 400 km de casă şi că nu avea niciun fel de perspectivă cu privire la momentul în care ar putea să se întoarcă acasă, mai aproape de familia lui. Totodată, ţinem să precizăm că acel proiect-pilot despre care s-a spus că va fi gata în 45 de zile nu este gata nici după trei luni şi jumătate, iar organigrama este aceeaşi”.

Andreica a adăugat că ei le-au atras atenţia celor din conducerea IPJ că, din ultima promoţie de absolvenţi, un singur poliţist a fost repartizat la biroul rutier. Cu toate acestea, poliţiştii susţin că li s-a transmis că schema de personal este completă, cu 17 poliţişti rutieri şi 17 poliţişti de Ordine Publică. „Toate acestea în condiţiile în care alte municipii, cu un sfert din populaţia Constanţei, au 40 sau 50 de poliţişti rutieri. Ni s-a spus că schema este completă. Pentru noi este surprinzător să constatăm aşa ceva şi este clar că există interese pentru ca poliţiştii rutieri să nu fie pe stradă, în municipiu, să nu avem parte de verificările maşinilor care intră sau ies în port etc. Cei care au condus IPJ Constanţa în ultimii zece ani nu au depus nici măcar minime diligenţe pentru a mări schemele de personal de la biroul rutier. De ce? Pentru că nu au considerat necesar. Atâta vreme cât tu apreciezi că o patrulă de rutieră este suficientă într-un municipiu cum este Constanța, este clar că ori nu ai reprezentarea realității străzii, ori înseamnă că ai interese mult mai mari, care ne depășesc pe noi, din această perspectivă. Constanța are cel mai mic număr de polițiști rutieri din țară”, a adăugat acesta.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.4847 secunde