Program de mentorat și sprijin educațional pentru copiii ucraineni școlarizați în județul Constanța

31599
Program de mentorat și sprijin educațional pentru copiii ucraineni școlarizați în județul Constanța - formare-1714042374.jpg

Articole de la același autor

Ca răspuns la criza umanitară care se desfășoară în Ucraina, Serviciul Iezuit pentru Refugiați (JRS), în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Constanța și finanțat de World Vision România, a inițiat un proiect pentru a răspunde nevoilor diverse ale copiilor ucraineni care au fost strămutați din cauza conflictelor, oferindu-le sprijin educațional, oportunități de integrare și servicii esențiale pentru a le asigura bunăstarea și dezvoltarea.

În cadrul proiectului finanțat de Disaster Emergency Commitee (DEC) prin World Vision, Asociația Jesuit Refugee Service (JRS), filiala Constanța a organizat o vizită de lucru la Liceul Româno-Finlandez și un seminar pentru schimb de experiență și bune practici. Au participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Constanța, Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Constanța, profesori implicați în organizarea cursului de inițiere în limba română pentru copiii ucraineni, directori ai școlilor în care JRS susține hub-urile educaționale, profesorii ucraineni, o echipă a Liceului Româno-Finlandez și o echipă  a partenerilor World Vision România.

Cei peste 40 de participanți au realizat un tur ghidat al liceului, în cadrul căruia s-au prezentat facilitățile, programele și resursele pentru integrare puse la dispoziție de unitatea de învățământ gazdă. A urmat o sesiune de schimb de bune practici și propuneri pentru acțiuni viitoare.

„Prin schimburi de experiență și inițiativă, alături de partenerii noștri tradiționali, continuăm să identificăm soluții pentru asigurarea accesului la educație al copiilor imigranți, refugiați și beneficiari ai unei forme de protecție internațională. Prin acțiunile derulate de echipa ISJ Constanța, în special de către colega noastră, prof. Magdalena Baciu-Iacob, inspector școlar pentru monitorizarea programelor privind accesul la educație, instituția noastră a demonstrat că dispune de resursele necesare privind susținerea programelor educative în beneficiul superior al copiilor, indiferent de țara din care aceștia provin”, a declarat Sorin Mihai, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Constanța.

 

Descrierea proiectului:

Proiectul cuprinde patru activități principale care vizează îmbunătățirea oportunităților educaționale și a integrării sociale a copiilor refugiați ucraineni din Constanța:

• Înființarea echipelor de sprijin educațional: Pentru a facilita incluziunea și participarea activă a copiilor ucraineni în educația formală, vor fi înființate trei echipe de sprijin educațional. Fiecare echipă, formată din minimum trei profesori de sprijin pentru învățare, va îndruma 100 de copii ucraineni de școală primară și gimnazială care urmează școlile formale din Constanța. Aceste echipe vor evalua nevoile copiilor ucraineni și vor oferi sprijin personalizat pentru a le îmbunătăți rezultatele învățării, facilitând astfel integrarea acestora în sistemul de învățământ formal.

• Efectuarea evaluărilor nevoilor școlare: În colaborare cu echipele locale de conducere a școlii, vor fi efectuate evaluări complete ale nevoilor școlare. Aceste evaluări se vor concentra pe identificarea lacunelor și barierelor în calea învățării pentru copiii ucraineni deja înscriși în școlile formale din Constanța. Constatările vor informa intervențiile și inițiativele ulterioare pentru a aborda nevoile și barierele identificate în mod eficient, asigurând că copiii refugiați ucraineni primesc sprijinul de care au nevoie pentru a reuși în educația lor.

• Dezvoltarea planurilor personalizate: Pe baza rezultatelor evaluărilor nevoilor școlare, vor fi elaborate planuri personalizate pentru fiecare dintre cele trei școli vizate. Aceste planuri vor fi adaptate pentru a răspunde cerințelor și nevoilor specifice ale copiilor ucraineni din fiecare școală, inclusiv măsuri de consolidare a capacității pentru a crea sau a consolida mediul de învățare. Prin contextualizarea planurilor în cadrul educațional local, proiectul își propune să se asigure că copiii refugiați ucraineni primesc sprijinul necesar pentru a se dezvolta din punct de vedere academic.

• Furnizare de activități de remediere integrativă: Echipele de sprijin educațional vor facilita activități de remediere integratoare pentru copiii ucraineni și comunitatea gazdă. Aceste activități, care se concentrează pe alfabetizare, comunicare, abilități sociale și matematică, vor promova integrarea copiilor refugiați alături de colegii lor români.

Oferind oportunități de interacțiune, învățare și înțelegere reciprocă, aceste activități vor contribui la integrarea socială a copiilor refugiați ucraineni din Constanța. Prin implementarea acestor patru activități principale, proiectul urmărește să abordeze nevoile educaționale ale copiilor refugiați ucraineni din Constanța, promovând totodată integrarea acestora în comunitatea locală și în sistemul de educație formală.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.3823 secunde