Navigatori epuizaţi psihic şi fizic la bordul navelor. "Este nevoie de verificări sistematice!"

7220
Navigatori epuizaţi psihic şi fizic la bordul navelor.

Articole de la același autor

Siguranţa şi securitatea la bordul navei sunt două concepte esenţiale în navigaţie. Fără aceste două repere s-ar ajunge la veritabile catastrofe - pierderi de vieţi omeneşti şi pagube materiale de sute de milioane de euro. Navigatorii trebuie să-şi cunoască foarte bine atribuţiunile, dar să fie şi protejaţi!

Oboseala şi deteriorarea condiţiilor de muncă şi de trai la bordul navelor sunt direct legate de apariţia riscurilor pentru siguranţă şi securitate. Faptul că la bord există navigatori epuizaţi psihic şi fizic nu doar că accentuează riscul de eroare umană, ci mai şi pune în pericol siguranţa vieţilor şi a navelor pe mare, precum şi mediul marin şi costier. În plus, acest fapt contravine, de asemenea, obiectivelor Uniunii Europene în materie de securitate maritimă.

„O serie de rapoarte recente ale ITF au arătat că există o cultură a ajustării sistematice a orelor de muncă şi a celor de odihnă şi că este mare nevoie de o verificare sistematică a evidenţelor, iar inspectorii care efectuează controlul statului portului trebuie să fie instruiţi în mod adecvat pentru a efectua inspecţii specifice în aceste domenii cruciale.

De asemenea, statele de pavilion ar trebui să revizuiască orientările transmise supraveghetorilor lor şi celor autorizaţi să acţioneze în numele lor, cu scopul de a include o verificare sistematică a exactităţii înregistrărilor”, a declarat Adrian Mihălcioiu, preşedintele Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN) şi şef al Inspectoratului ITF România.

Pe această linie, Comitetul Economic şi Social European a avizat favorabil propunerea de regulament al Parlamentului European şi al consiliului cu privire la rolul Agenţiei Europene pentru Siguranţă Maritimă (EMSA) în îmbunătăţirea siguranţei maritime în statele membre.

„Prezenta propunere legislativă face parte dintr-un set de propuneri de revizuire formulate de comisie cu scopul de a asigura un trafic şi un transport maritim mai eficiente, durabile şi sigure în apele UE, în beneficiul cetăţenilor, al comunităţilor costiere, al mediului marin şi al sănătăţii oceanelor.

Comisia a salutat realizarea unei abordări comune în ceea ce priveşte punerea în aplicare şi asigurarea respectării MLC 2006, prin:

- îmbunătăţirea nivelurilor de cooperare şi a schimbului de informaţii dintre autorităţile statului portului din UE;

- publicarea de către EMSA a unui document cu orientări, în care să se furnizeze recomandări privind abordarea dispoziţiilor ambigue ale MLC 2006 din legislaţiile naţionale. De asemenea, acesta ar putea oferi o listă cu cele mai frecvente probleme depistate în timpul inspecţiilor efectuate de statul portului asupra navelor fiecărui pavilion, precum şi explicaţii şi clarificări privind documentaţia şi certificatele specifice ale fiecărui stat de pavilion;

- consolidarea formării oferite de EMSA funcţionarilor care efectuează controlul statului portului din UE, garantând că aceasta acoperă aspecte legate de MLC 2006 într-o măsură suficient de detaliată. Este important să se pună accentul pe acele deficienţe ale MLC 2006 care sunt cele mai grave, precum neplata salariilor, contracte de muncă, negocierile colective, problemele de securitate socială şi alte deficienţe semnificative. În plus, sesiunile de formare ar putea include activităţi care să încurajeze discuţiile dintre autorităţile statului portului din UE, pentru îmbunătăţirea comunicării şi a schimbului de informaţii şi de bune practici”, a explicat preşedintele SLN.

Un stres mai puţin

În ceea ce priveşte poluarea şi deversările ilegale, Comitetul este de părere că utilizarea corectă a informaţiilor disponibile din sistemul de schimb şi din sistemele informatice ar putea contribui la evitarea incriminării navigatorilor în cazul unor incidente de poluare. Navigatorii au dreptul să-şi desfăşoare activitatea fără teama că ar putea fi trataţi în mod nedrept sau, mai rău, arestaţi fără a avea dreptul la o judecată şi o reprezentare echitabile. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2061 secunde