De ce se plâng pacienții că aşteaptă cu orele în urgenţa spitalului. "Sunt preluaţi în funcţie de gravitatea afecţiunii"

3905
3
De ce se plâng pacienții că aşteaptă cu orele în urgenţa spitalului.
În această perioadă, Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Constanţa se confruntă cu sute de cazuri de bolnavi pe zi, uneori prezentându-se în Unitatea de Primire a Urgenţelor chiar şi 20 de pacienţi pe oră. Tocmai de aceea, reprezentanţii unităţii sanitare informează populaţia că, deşi întreg personalul depune eforturi ca pacienţii să fie preluaţi, investigaţi şi trataţi cât mai repede cu putinţă, din păcate, numărul tot mai mare de prezentări, duce implicit la creşterea timpilor de aşteptare.

De cele mai multe ori, la orele amiezii, Urgenţa se transformă într-un furnicar şi este luată cu asalt atât de localnici, cât şi de turiştii sosiţi pe litoral. Problema este că orice caz necesită timp, iar deseori oamenii sunt nerăbdători şi vor să fie preluaţi de către medici chiar din secunda în care trec pragul UPU, doar că acest lucru nu se întâmplă decât în cazul în care este vorba despre un caz grav, un pacient a cărui viaţă se află în pericol. „Rezolvarea unui caz medical din UPU presupune investigaţii de urgenţă (analize de laborator, radiologie, imagistică) şi consultaţii din partea mai multor specialişti (medici de gardă care au în grijă şi pacienţii din secţiile spitalului). Efectuarea investigaţiilor, interpretarea acestora, consultațiile, toate acestea duc la creşterea timpilor de aşteptare. Totodată, dorim să precizăm faptul că în toate cazurile se aplică Protocolul Naţional de Triaj al Pacienţilor. Astfel, pacienţii sunt preluaţi în funcţie de gravitatea afecţiunii şi nu în funcţie de ordinea sosirii, fapt ce duce la creşterea timpilor de aşteptare pentru cei ale căror afecţiuni sunt mai puţin grave”, a declarat directorul Spitalului Judeţean de Urgenţă Constanța, ec. Ionuţ-Cornel Ionescu.

Deci, aşa cum spuneam, aglomeraţia din spital duce şi la nemulţumirile pacienţilor care stau în sala de aşteptare. „Soţul meu este de dimineaţă în urgenţă şi nici acum nu a fost internat”, a spus o pacientă. „Eu am ajuns la ora 7.30 cu mama la spital şi la ora 12.00 încă nu cunosc cu exactitate diagnosticul. Durează foarte mult până când afli ceva, se aşteaptă mult. Nu înţeleg de ce se stă cu orele şi nu sunt preluaţi imediat ce vin”, a adăugat o turistă.



Gărzi „on-call” pentru secţia Oftalmologie


Se pare că toţi aceşti oameni omit să citească informaţiile lipite pe toate geamurile din UPU, care precizează foarte clar că pacienţii de cod roşu au prioritate înaintea tuturor. Altfel spus, victimele accidentelor rutiere, cei care au suferit accidente vasculare cerebrale, infarcte etc vor avea mereu întâietate. De fapt, aceştia sunt cei care vor fi preluaţi, pentru că viaţa lor atârnă, câteodată, de un fir de aţă. Cei care suferă de boli cronice, de exemplu, susţin medicii, ar putea foarte bine să se prezinte la cabinetele medicilor de familie, care îi pot consulta şi recomanda tratamentul de care au nevoie.

În ceea ce îi priveşte pe cei care au probleme grave la ochi, ei sunt consultaţi imediat în cursul zilei, dar dacă se prezintă la spital în cursul nopţii şi se constată că problema reprezintă o urgență, trebuie să aștepte ca medicul de gardă să vină tocmai de acasă. De ce? Pe această secție de Oftalmologie, la fel ca și pe cea de ORL sau Chirurgie Buco-Maxilo-Facială, există serviciul „on call”, adică medicul de gardă este chemat de la domiciliu dacă în spital există un pacient grav. Toate acestea se întâmplă pentru că nu sunt suficienți medici ca să poată fi acoperite toate gărzile. „Nu sunt specialişti suficienţi. În spital avem câteva secţii cu gardă on-call. Oamenii nu trebuie să se panicheze, pentru că medicul vine imediat de acasă. Specialiştii sunt consemnaţi la domiciliu, iar în momentul în care sunt sunaţi, vin imediat”, a precizat directorul Spitalului Judeţean de Urgenţă, ec. Ionuţ-Cornel Ionescu. Dacă oamenii au ghinionul de a suferi diferite arsuri pe corp, în cazul lor, vor fi investigaţi de către medici în cadrul instituţiei, dar numai dacă au arsuri pe maximum 30% din suprafaţa corpului. Dacă arsurile sunt mari, ei vor fi transferaţi la Bucureşti. Reamintim că, la acest moment, secţia de Arşi se află în plin proces de modernizare şi reabilitare, iar conducerea speră să o poată redeschide până la finele anului 2022.

Aproximativ 2.000 de prezentări la spital, în timpul minivacanţei de Sf. Maria

Un număr de 1.928 persoane, dintre care 589 copii, au avut nevoie de serviciile medicale ale UPU-SMURD Constanța începând de vineri, 12 august, și până marţi, 16 august. Dintre acestea, 352 au rămas internate în cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență (SCJU) Constanța pentru investigații suplimentare, îngrijiri și tratament de specialitate.

Potrivit reprezentanţilor unităţii sanitare, Pediatria, Cardiologia, Ginecologia şi Neurologia se numără printre secțiile cu cele mai multe internări. Menţionăm că 352 de persoane au avut nevoie de spitalizare în ultimele patru zile, dintre care 93 copii. Din totalul de 1.928 de pacienţi înregistraţi în baza de date, pe cod roşu au fost direcţionaţi 36, alţi 190 au fost încadraţi pe codul galben, aproape 1.650 pe codul verde şi 55 pe codurile alb şi albastru. În acelaşi interval, s-au efectuat aproape 300 de examinări CT pentru pacienţii din Urgenţă.

Cele mai multe prezentări la UPU au fost în cursul zilei de sâmbătă. Astfel, în intervalul 13 -14 august, au apelat la serviciile UPU-SMURD din cadrul SCJU Constanţa 527 persoane (170 copii, 357 adulţi). În urma investigaţiilor de specialitate, în cele 24 de ore, au fost internaţi 25 de copii şi 42 de adulţi.



Comentează știrea

Pavilion Nou
17 august
Rezolvam sau Palavragim ?

Pai, responsbilitatea principala a managerului e sa rezolve aspectele majore ale spitalului, nu sa repete la infinit gargara ca stiti de aia. E asa de greu sa prognozezi ca tot timpul vara prin specificul orasului vei avea mereu un numar dublu de pacienti ? Pt. imbecili DA, e greu. E oare nevoie de asemenea personaje la conducerea unor institutii centrale ? Raspunsul normal e intuit, dar problema e de ce nu se intimpla asa ? Chiar in cazul asta, ce era asa de dificil ca pt. 3 luni cit dureaza sezonul sa mai fie un pavilion pt. urgente ? Da statul bani frumosi pt. sanatate, personal medical adecvat avem si noi, doar managerul capabil care sa mai implementeze sa vedem cum il aducem. Avem si manageri capabili, dar inca nu sint unde trebuie.

Camelia
17 august
Incompetenti

Am stat 6 ore în urgenta, deși am ajuns cu ambulanta, cu suspiciune de accident vascular cerebral. Ce prioritate? Ca mi-au încurcat și fișa incompetentele de la recepție, au pus-o la non-urgente. A durat 2 ore pana m-au băgat în seama, timp în care eu ma scurgeam de pe scaun și intepenisem! Alte 2 ore pana mi-au făcut un CT, alte 2 ore pana m-au internat. Puteam să și crăp acolo! Am pierdut timp in care era vital sa se intervina! Nesimțire și nepăsare la UPU Constanta!

SPAGONE
22 august
CIUCIUCHIRURGIE

Urgentele de la Judetean Constanta sunt preluate in functie de marimea spagii.Voi vorbiti de medicii de la acest spital?In principal sectorul chirurgie e facut praf.Habar nu nu au sa efectueze o operatie simpla dar mai intai ar trebui sa fie capabili sa puna si diagnostice corecte.Asa ca in acest asa zis spital se duce numai cine nu stie.Cine cunoaste.....pleaca in tara.Medicii strong au plecat afara.Aici au ramas numai caricaturi pe bani.

Pagina a fost generata in 0.4968 secunde