Prezent la malul mării, ministrul Turismului e supărat pe operatorii din Năvodari. "Organizare ca-n spatele curții!"

4321

Articole de la același autor

În weekend-ul trecut, stațiunea Mamaia și litoralul au fost „călcate” de doi miniștri: cel al Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, și cel al Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan Radu Oprea. La finalul unui tur de forţă prin staţiuni, Ștefan Radu Oprea a făcut câteva declarații de presă la Aqua Magic, care aniversează vara aceasta 20 de ani de la înfiinţare. La eveniment a participat și Corina Martin, secretarul general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității și președinte de onoare al Asociației Patronale RESTO Constanţa.







Ministrul Ștefan Radu Oprea a efectuat, la sfârşitul săptămânii trecute, un tur de staţiuni, în cadrul căruia s-a întâlnit cu operatorii privaţi de pe litoral, pentru a vedea cât de pregătiţi sunt pentru acest sezon. Cu această ocazie, el a declarat că în turism este nevoie întotdeauna de servicii de calitate. „Atunci când alegem un sejur pe litoralul românesc avem nevoie de spații de cazare, pe de o parte, dar, în același timp, avem nevoie și de servicii, și de distracție, și de relaxare, iar Aqua Magic face parte din acest concept al stațiunii Mamaia. Conceptul de Aqua Park s-a dezvoltat, deja, în foarte multe orașe din România, ceea ce înseamnă că acest concept, care a fost exportat la nivelul țării, este un program de relaxare pentru turiști. Am venit astăzi pe litoral, pentru Comandamentul estival, să văd exact care sunt problemele cu care se confruntă, să pot apoi vorbi cu reprezentanții patronatelor, cu proprietarii hotelurilor, ai operatorilor din turism, astfel încât să găsim soluții pentru problemele pe care încă le are litoralul românesc. Toate acestea, pentru că ne dorim să fim acea destinație în care turiștii români și străini să fie cât mai prezenți, mai ales cei străini să revină la noi, pentru că am constatat că sunt tot mai puțin prezenți. Și atunci, împreună cu operatorii trebuie să știm să facem acea parte de reclamă, de publicitate, destinației turistice litoralul românesc, să țintim zonele unde avem potențial. Cunosc litoralul românesc, am apucat să merg până la Năvodari şi sigur că îl privesc acum cu alți ochi, unii critici, față de perioadele când veneam ca turist”, a spus ministrul, la Constanța. Acesta a adăugat că, pe faleza din Năvodari, operatorii care au plaje în gestiune le utilizează ca zonă de depozitare, şi aici ne referim partea din spate, care strică aspectul zonei pe unde se plimbă turiștii.



Faleze transformate în locuri de depozitare

„La o anumită oră, faleza devine un punct important. Mergem pe faleză și vedem spatele organizării lor, loc în care turiștii circulă, se plimbă. Este o organizare ca-n în spatele curții, de foarte multe ori, locuri care nu sunt amenajate, în care depozităm lucrurile care sunt mai puțin importante. Cred că este destul de simplu să găsim împreună cu operatorii din turism o soluţie de rezolvare. Totodată, am constatat, din discuţiile cu ei, că au nevoie de sprijin din partea statului român, în sensul unei mai bune coordonări între diversele instituţii care gestionează diferite părţi din ceea ce înseamnă program turistic”, a adăugat ministrul. Șeful Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a precizat că începutul lunii iulie a adus în jur de 100.000 de turişti. Cu toate acestea, trebuie găsite soluţii de extindere a sezonului turistic, pe lângă programul „Litoralul pentru toţi”, care se desfăşoară în fiecare an.



La întrebarea dacă toate staţiunile au un grad de ocupare ridicat, la acest moment, Corina Martin a declarat că unele sunt mai solicitate, mai vândute, decât altele. În cele din sudul litoralului, în schimb, cererea este mai mică, pentru că acolo staţiunile sunt orientate către familiile cu copii. „Evident, aşteptăm vacanţele, pentru a atrage numărul de turişti care va însemna 100% grad de ocupare pe litoral”, a precizat aceasta. Secretarul general al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității a mai spus că în perioadele considerate vârf de sezon, lunile iulie-august, şi preţurile vor creşte, la fel cum se întâmplă în Antalya, la acest moment, la fel şi în Grecia, Spania etc. „Ca urmare, este normal ca, pe măsură ce cererea creşte, tarifele să crească şi ele, pentru că acea capacitate de cazare îşi ofertează locurile, dar cu un preţ care, evident, creşte”, a încheiat Corina Martin. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 2.0794 secunde