S-au dus micii şi găinile, au răsărit blocurile! Cum mai merg afacerile pe "varianta" Constanţei

7935

Articole de la același autor

Odinioară îi spunea „variantă”, pentru că fusese concepută drept simplă arteră ocolitoare a Constanţei. Între timp, Aurel Vlaicu a devenit unul dintre cele mai importante bulevarde ale Constanţei, iar în acest ritm de dezvoltare economică, în câţiva ani, se va impune cu siguranţă în faţa „bătrânului” Tomis. Chiar dacă preţurile terenurilor nu sunt deloc mici, zona îi atrage pe investitori cu forţa unui super-magnet.

Vă mai amintiţi bâlciul de pe varianta Constanţei, din anii 90? Se schimbaseră vremurile, se dăduse drumul la comerţul liber, totul într-o variantă empirică. La talcioc, în ritm de manele şi în mirosul mititeilor ce sfârâiau pe grătare, se vindeau laolaltă maşini, îmbrăcăminte, scule şi unelte, porci, găini, cartofi şi tot felul de vechituri de care constănţenii doreau să scape din ogradă.

Încet-încet, odată cu tunurile imobiliare şi acumularea de capital, bulevardul Aurel Vlaicu - şi ne referim la porţiunea cuprinsă între intersecţia cu bulevardul Tomis şi până la sensul giratoriu din dreptul cimitirului Palas - a suferit o amplă metamorfoză.

S-a investit masiv, iar bulevardul a devenit gazdă pentru multe afaceri de succes, mai mici sau mai mari. 




Taxe, impozite şi bani blocaţi

Având în vederea suprafeţele generoase de teren aflate la marginea oraşului, în mod firesc, aici s-au „aşezat” marile centre comerciale, super şi hypermarketuri, dar, printre VIVO!, Kaufland, Jumbo, Leroy Merlin, Metro, Mobexpert sau Hornbach, şi-au făcut loc şi micii afacerişti.

Prin tradiţie, alături de depozitele de lemne, pe Aurel Vlaicu erau amplasate şi ţarcurile/parcurile auto, punctul terminus al unor activităţi prin care Vestul scăpa de gunoaie, iar constănţenii îşi vedeau visul împlinit de a conduce un Mercedes. Chiar dacă avea 600.000 de kilometri reali, şi doar 100.000 în bord… Cum mai merg astăzi vânzările?

„Este greu, foarte greu să ne menţinem în piaţă. Lumea accesează astăzi site-urile de profil, vânzările s-au mutat în online, foarte puţini dintre cei real interesaţi de achiziţie mai vin, fizic, în parcurile auto. Ne-am adaptat şi noi tendinţei, avem oferte şi în mediul online, dar ţineţi cont de faptul că, spre deosebire de cei care doar aduc maşini la comandă din Vest, noi plătim taxele şi impozite pentru teren şi avem bani blocaţi în aceste maşini”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Cosmin C., reprezentant al unei firme cu profil auto.

În schimb, tot mai mult avânt iau, într-o activitate secundară din domeniu, afacerile self-car-wash. Adică, în loc să dea 50 de lei la o spălătorie clasică şi să-şi savureze în linişte cafeaua (deci încă 10 lei), constănţeanul pune mâna şi-şi spală singur maşina, bugetul alocat în acest caz fiind semnificativ diminuat: cu patru fise a câte 3-3,5 lei iese maşina ca nouă!

„Am făcut o socoteală: cheltuiam în medie 200 de lei lunar cu spălarea maşinii, fără a mai lua în calcul cafeaua şi ciubucul pentru băieţii de la unitate. Încă un sutar lejer! De aceea, pentru a reduce din cheltuielile familiei, am decis să mă ocup eu personal de această operaţiune. Facem economie, dar şi mişcare!”, ne explică, printre şamponări, Ionel I., un constănţean venit să-şi spele maşina la un „self” de pe bd. Aurel Vlaicu.

Gunoaie la marginea drumului

Dezolant este însă peisajul din zona în care, nu cu mult timp în urmă, se desfăşura Târgul săptămânal. Construcţiile provizorii, tarabele, şandramalele au fost dezafectate, clădirile principale au ajuns la stadiul de ruine, gardul împrejmuitor arată oribil, fiind deteriorat pe multe sectoare, iar curtea s-a umplut de gunoaie. 




Administraţia locală a anunţat că aici va fi construită o creşă, probabil că proiectul este în stadiu de lucru, la faza de documentaţie, dar până va demara efectiv construcţia, o minimă curăţenie, o toaletare ar fi necesară.

Vizavi de fostul talcioc, un teren cu o suprafaţă generoasă este pus la dispoziţia investitorilor, însă în regim de închiriere, avantajul fiind că există deja platformele betonate. Nu-i exclus ca, în viitor, toată linia respectivă să fie completată cu blocuri, cu atât mai mult cu cât, în imediata vecinătate, spre Kaufland, a prins deja contur un nou cartier rezidenţial, regimul de înălţime fiind de P+10.

„Sunt constănţean bet-beget, crescut în zona Anadalchioi, am văzut cu ochii mei cum s-a dezvoltat oraşul. Sunt, fără îndoială, multe lucruri bune, nu putem face comparaţie cu anii în care erau grajduri şi grădini. Dar, dacă tot ne dezvoltăm, o puteam face armonios, mai ales că se porneau de la zero. Acum, avem un amalgam, case de locuit, blocuri, centre comerciale, depozite de lemne, spălătorii auto, toate la grămadă. Harababură! Nu a existat un plan general şi aspectul este cel pe care-l sesizăm cu toţii. Păcat!”, este de părere Adrian A., pensionar intelectual.

Imobiliarele, la putere!

Dar, să rămânem în domeniul imobiliar, unul în care Constanţa excelează. Sunt afaceri de milioane de euro, cu profit bun, iar Aurel Vlaicu nu-i ocolit de investitori. Din contră! 




Cine mai ştie de Energia, una dintre cele mai mari societăţi de stat din perioada comunismului? Astăzi, pe terenurile Energiei de altădată se ridică un impunător complex rezidenţial, aşa cum este şi cel de vizavi de VIVO! şi aşa cum, mai mult ca sigur, vor fi edificate şi altele.

„Zona este potrivită pentru investiţii în imobiliare. Statutul juridic al terenurilor a fost definitivat, sunt proprietari, iar acest lucru permite ca afacerea să demareze mai repede. Preţurile pe metru pătrat au «sărit» de 1.200-1.300 euro şi este foarte posibil să crească şi mai mult, în funcţie de calitatea finisajelor. Avem tranzacţii încheiate în zonă, semn că preţurile nu sunt o problemă pentru mulţi constănţeni”, ne explică Sorin V., specialist în imobiliare. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5119 secunde